וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה איימה על הכפר - הכבאים התערבו רק כשהאש התקרבה להתנחלות

שטחים חקלאיים בסמוך לכפר הפלסטיני בורין שבשומרון עלו באש, וכבאית פלסטינית שהוזעקה לא הצליחה להגיע לעזרת התושבים. אנשי הכפר טענו כי כבאיות ישראליות עמדו מנגד ולא סייעו בכיבוי האש, עד אשר הלהבות איימו על יצהר. כבאות והצלה: אין שיקול פוליטי בפעולת הכבאים

.

כבאים עמדו מנגד ולא סייעו לתושבי הכפר בורין שבשומרון לכבות שריפה שפרצה בשטח שבין הכפר להתנחלות יצהר - כך אומרים בארגון יש דין בהתבסס על עדויות תחקירן הארגון ותושבים בכפר. במכתב תלונה ששלחו לנציב כבאות והצלה ולאלוף פיקוד המרכז נכתב כי הכבאים החלו לפעול לכיבוי השריפה רק כשהתקרבה להתנחלות יצהר.

מדובר בשריפה שפרצה ביום רביעי שעבר בשעת צהריים בשטחים החקלאיים של בורין. לפי הארגון, תושבים פלסטינים החלו לנסות לכבות אותה והזעיקו כבאית פלסטינית. אך הכבאית לא הצליחה להגיע לשטח, והכבאים הפלסטינים הצטרפו לתושבים עם דליי מים ועפר. כשעה לאחר פרוץ השריפה הגיעו כבאיות ישראליות לאזור, אך לדברי תושבים הם לא סייעו אלא עמדו בצד במשך כחצי שעה. וזאת בעוד התושבים ממשיכים לנסות ולהילחם באש ולמנוע את התפשטותה. לדבריהם, רק לאחר שנראה שהשריפה מאיימת על תושבי יצהר, הגיעו מטוסי כיבוי ופעלו רק בסמוך ליצהר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השריפה בבורין, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שיצאה באותו היום לתקשורת ב-16:30 נכתב כי "שלושה צוותי כיבוי פועלים בשריפת קוצים גדולה בסמוך ליצהר, הדליקה מתפשטת לעבר ציר הגישה ליישוב, לוחמי האש ומתנדבים פועלים לבלום את התקדמותה כמו כן הוזעקו צמד מטוסי כיבוי מגוייסת "אלעד"". לפי העדויות המתוארות במכתב, המטוסים פעלו רק בחלק הקרוב ליצהר, ולבסוף התושבים כיבו את השריפות באדמתם בעצמם בסביבות 17:30.

במכתב שנשלח באמצעות עו"ד מיכאל ספרד נכתב כי לא מדובר במקרה יחיד וכי מהעדויות עולה שישראל הפרה את חובתה לדאוג לתושבים הפלסטינים. "תופעה של כוחות ישראלים העומדים מנגד ולא מסייעים לפלסטינים בזמן שהם מותקפים, מוכרת לנו היטב מהגדה. אך העמידה מנגד של כבאיות ישראליות, בזמן שהם רואים פלסטינים הנאבקים בשריפת ענק באדמתם ללא סיוע, הנה צעד נוסף של הפקרות חיי הפלסטינים ורכושם", אומר מנכ"ל יש דין ליאור עמיחי. "דמיינו רופא שמברר את הלאום של האדם שהוא אמור לבצע בו החייאה, לפני שהוא פועל. אבל נדמה שבגדה בכלל, ובאזור יצהר בפרט - אין צורך לדמיין, זאת המציאות והיא צריכה לזעזע כל אדם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דמיינו רופא שמברר את הלאום של האדם". השריפה בבורין, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוברות כבאות והצלה מחוז יו"ש נמסר: "לוחמי האש פועלים ומחויבים להצלת חיים ורכוש, באירועי חירום הם מונחים על ידי פקודות והחלטות מבצעיות ואין מקום לשיקול פוליטי כיצד לפעול והיכן לכבות. בשריפה כמו באירועים אחרים נעשות הערכות מצב והעברת נתונים שונים אשר משפיעים על הכרעת הלחימה. אציין כי אנו פועלים בשיתוף פעולה עם שרותי הכיבוי הפלסטיני גם בשטח וגם בהיערכויות השונות ויותר מכך שבוע שעבר כבאית ישראלית חצתה בליווי הסמח"ט לג'ילבון כדי לכבות מטעים גם שהייתה במקום נוכחות של כבאית פלסטינית".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully