וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים פונו, רכבים ומבנים ניזוקו: שריפות ברחבי הארץ בשל השרב

מזג האוויר החריג הביא עמו גל שריפות, שהובילו לפינוי אלפי תושבים מבתיהם. עם שבירת השרב הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על מרבית מוקדי האש. בסך הכול נפגעו כעשרה בתים ונשבר שיא ביקוש החשמל של כל הזמנים | עדכונים שוטפים

צילום: יותם רונן, בני ואינר ורוני כנפו, עריכה: תומר לוי

שריפות בגל החום - כל העדכונים:

  • שריפות פרצו ברחבי הארץ בעקבות גל החום הקיצוני
  • אלפי תושבים פונו מבתיהם; עשרה בתים נפגעו
  • כעבור שעות הושגה שליטה על מירב מוקדי האש
  • כבישים 42 ו-6513 נחסמו לתנועה; תחנת להבים נסגרה

בעקבות השרב הכבד, פרצו היום (רביעי) שריפות רבות ברחבי הארץ ואלפי תושבים פונו מבתיהם. בתום שעות של מאבק בלהבות הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על מרבית מוקדי האש, בהם היישובים אדרת, קציר וצומת הצ'ק פוסט בחיפה. בין היתר פונו מבתיהם תושבים בירושלים, שבי שומרון, ערערה, ברטעה, קציר, אדרת ורוגלית. עקב השריפות נפגעו כעשרה בתים.

בשל השריפות נחסמו כבישים לתנועה, בהם כביש 42 מצומת בן זכאי לצומת אשדוד בשני הכיוונים וכביש 6513 מצומת קציר למזרח. בנוסף לכך, קווי אוטובוס הוסטו ממסלולם. גם תחנת הרכבת בלהבים נסגרה.

כוחות ומטוסי כיבוי פועלים ברחבי הארץ ובנציבות הכבאות הכריזו על "לפיד אדום", שבמסגרתו בוטלו החופשות וכל הכבאים הוקפצו לתחנותיהם. נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, שב והדגיש כי הוא מצפה מהאזרחים להקפיד על הוראות הבטיחות באש.

רב-רשף טל וולובוביץ אמרה כי בכבאות עסוקים בהשתלטות על השריפות ולאחר מכן יחקרו אם קיים חשד להצתות. רב-סמל אודי גל הוסיף כי "ההיערכות נמשכת במלוא הכוחות, כי דווקא עכשיו הסיכון עולה. אמנם החום נשבר, אבל הרוחות מתחזקות".

שריפות בתחום מחוז חוף בעקבות מזג האוויר הכבד 17 ביוני 2019. אתר רשמי
כוחות באחד ממוקדי השריפה במחוז חוף, היום/אתר רשמי

21:15

לוחמי האש השיגו שליטה בשריפה בחבל עדולם סמוך למושבים אדרת ורוגלית. צוותי הכיבוי וההצלה הרבים שהוזנקו למקום, ישארו בשטח כל הלילה בכדי לכבות את אלפי מוקדי האש בשטח השריפה, וזאת כדי למנוע את התחדשות השריפה עת יתחזקו הרוחות.

21:01

בתום הארכת מצב שהתקיימה במשטרה הוחלט לאפשר לתושבי היישוב אדרת לשוב חזרה לבתיהם. תושבי היישוב רוגלית הורשו לשוב לבתיהם לפני כשעתיים.

20:00

בתום הערכת מצב של מחוז חוף נמסר כי ביישוב ערערה נשרפו כליל ארבעה בתים וביישוב קציר פונו 120 בתים. כמו כן, הושגה שליטה על כמה מוקדי אש באזור חיפה.

19:48

בכבאות מסרו כי יש רגיעה משמעותית על השריפה באזור אדרת, אך טרם הושגה שריפה. בשבי שומרון כבר פועלים לכיבוי סופי של מוקדי האש.

18:56

בכבאות הודיעו כי השיגו שליטה על השריפה בקציר שבוואדי ערה.

18:40

במשטרה ובכבאות בודקים חשד להצתה או רשלנות שהובילה לשריפה ביישובי ואדי ערה. על פי החשד, השריפה החלה במזבלה בברטעה.

18:10

שריפת שטח גדולה פרצה בסמוך לקיבוץ דליה במועצה האזורית מגידו. בשל הקרבה לקיבוץ והעשן הסמיך הונחו תושבי הקיבוץ להסתגר בבתים. צוותי כיבוי רבים בשיתוף צוותי קק"ל וצוותי חירום ישוביים מנסים ליצר חיץ בין השריפה לבתי הקיבוץ.

שריפה במושב דליה, 17 ביולי 2019. אתר רשמי
עשן מיתמר משריפה בקיבוץ דליה, היום/אתר רשמי

17:42

מפקד מחוז חוף של כבאות והצלה לישראל, טפסר אריה רגב, אמר בתום הערכת מצב כי "מאבק עיקש של לוחמי האש בתנאי מזג אויר מכביד הביא למניעת פגיעה משמעותית הרבה יותר בבתים וברכוש. השעות הקרובות מביאות עמן היחלשות הרוחות ועליה בלחות נתונים אשר מיטיבים עם מלאכתם של לוחמי האש. קיימים עדיין מוקדי שריפה פעילים בתוואי השטח ועיקר המאמץ כעת הוא לחסלם טרם רדת החשיכה וכל עוד טייסת הכיבוי עומדת לרשותנו".

17:40

שוטרים פינו לחלוטין את היישובים אדרת ורוגלית. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתים ביישובים אלו.

17:37

הושגה שליטה על הדליקה שפרצה בשבי שומרון, ולוחמי האש ממשיכים בפעולות הכיבוי הסופיות. נזק נגרם למחסנים ולמתחמי תעשייה, עמודי בזק וחשמל וכן לרכבים וציוד שהיה בשטח.

17:18

הושגה שליטה על השריפה ביישוב תומר, וכוחות הכיבוי ממשיכים לפעול לכיבוי האש. כביש 90 נפתח לתנועה לשני הכיוונים.

שריפה בעקבות מזג האוויר בגן הטכנולוגי, ירושלים 17 ביוני 2019. שירה הרשקופ/TPS, אתר רשמי
רכבים עולים באש בגן הטכנולוגי בירושלים, היום/אתר רשמי, שירה הרשקופ/TPS

17:10

בשעה זו נמשכים המאמצים לכיבוי השריפות בכמה מוקדים, בהם היישוב תומר בבקעת הירדן, היישובים אדרת ונווה מיכאל באזור בית שמש, היישובים קציר וערערה באזור ואדי ערה וכן שריפת חורש בצומת הצ'ק פוסט המתפשטת לכיוון הטכניון. הושגה שליטה על האש בשבי שומרון, מתקן אדם ונאות קדומים.

17:00

נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, אמר כי "כרגע אין סכנה ליישוב אדרת וליישובים הסמוכים. גם באום אל-פחם ובשבי שומרון הצלחנו להתמודד עם האש, ובקציר נלחמים כדי למנוע מהאש להגיע למקום". הנציב הבהיר כי בכל השריפות שפרצו היום נפגעו כשמונה בתים, ואין נפגעים בנפש.

16:45

מוקד אש נוסף סמוך לתחנת המשטרה בעירון על כביש 65. כוחות כיבוי במקום.

נציגי כבאות והצהלה במהלך עדכון מצב ביישוב אדרת 17 ביוני 2019. רוני כנפו
כוחות כיבוי והצלה ביישוב אדרת, היום/רוני כנפו

16:30

צוותים של לוחמי אש פועלים להשתלטות על שריפת יער ברמות מנשה בסיוע שני מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד".

16:25

בעקבות השריפות קווי אוטובוס מוסטים ממסלולם. בחברת אפיקים הודיעו כי קו 75 ייסע דרך כביש החוף, 275 ייסע דרך כביש אבן יהודה , 73 יסיים את מסלולו בשער אפרים, קווי תל אביב ייסעו דרך כביש 4 וכביש 471 וקו 26 לקצר ייסע דרך חריש לטל מנסה וחיננית (ידלג על שקד). בנוסף לכך, קו 63 לרכבת סגולה יסיים את מסלולו בצומת סגולה. באשכול חדרה נתניה - עקב סגירת 57- הוסטו הקווים 33, 133, 233, 39 לפרדסיה וחניאל.

16:18

שריפה משתוללת באזור החממות של היישוב תומר שבבקעה. כביש 90 הסמוך ליישוב נחסם לתנועה לשני הכיוונים וכוחות משטרה במקום. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע למקום ולהשתמש בדרכים חלופיות.

שריפה בשל השרב הכבד, אור יהודה, 17 ביולי 2019. Amit Amos Saada, אתר רשמי
השריפה באור יהודה/אתר רשמי, Amit Amos Saada

16:14

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב בהשתתפות מ"מ המפכ"ל, נציב כיבוי והצלה, ראש רשות החירום הלאומית, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ונציגי השלטון המקומי, המטה לביטחון לאומי ומד"א בנוגע למאמצי הכיבוי ברחבי הארץ.

ארדן אמר כי בכל ספק לגבי פינוי תושבים או חסימת צירים - יש לנקוט בגישה המחמירה ולפנות בתים ולסגור צירי תנועה. הוא הורה למקם כוחות במקומות המועדים לשריפות ולהקפיד על נוכחות מפקדים בשטח בצמוד לכוחות ועל קבלת תמונת מצב רציפה. לאור העובדה שבשל הרוחות העזות נפגעה פעילות טייסת הכיבוי, הוא הנחה לשים לב לתעדוף הפעלת הטייסת ולהפעילה קודם כל היכן שיש סכנת חיים.

16:11

השריפה בקציר: 18 צוותי כיבוי פועלים במפנה המערבי של היישוב בנסיון לבלום את חזית האש. כצעד מניעתי פונו מוקדם יותר 120 בתים מיושביהם. לכוחות הכיבוי הפועלים על הקרקע מסייעים מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" המבצעים הטלות ישירות.

שריפה במתנס ברחוב גולומב בעיר נהריה 17 ביוני 2019. דוברות כב״ה זבולון, אתר רשמי
שריפה במתנ"ס בנהריה/אתר רשמי, דוברות כב״ה זבולון
שריפה במתנס ברחוב גולומב בעיר נהריה 17 ביוני 2019. דוברות כב״ה זבולון, אתר רשמי
שריפה במתנ"ס בנהריה/אתר רשמי, דוברות כב״ה זבולון

16:07

שריפה מתחוללת במתנ"ס ברחוב גולומב בעיר נהריה. שלושה צוותי כיבוי פועלים במקום. כל השוהים במתנ"ס פונו אל מחוץ למבנה ולוחמי האש פועלים לאיתור מוקד הבעירה.

16:01

במד"א עדכנו כי צוותי מגן דוד אדום טיפלו עד כה ב-124 בני אדם שסבלו ממכת חום, התייבשות, התעלפות ותשישות. עם זאת, מדובר בעלייה של אחוזים בודדים, לעומת ימי קיץ רגילים שבהם מטופלים בממוצע כ-118 בני אדם.

שרפה גדולה סמוך לגן הטכנולוגי בירושלים 17 ביוני 2019. שירה הרשקופ/TPS, אתר רשמי
שריפה גדולה סמוך לגן הטכנולוגי בירושלים/אתר רשמי, שירה הרשקופ/TPS

15:57

עשרה כלי רכב עולים באש בחניון עפר סמוך לגן הטכנולוגי בירושלים. הרחובות מודעי ואגודת הספורט נחסמו לתנועה וכוחות כיבוי פועלים לכיבוי האש.

15:47

הושגה שליטה על השריפה ברמת פנקס. כמה דיירים חולצו באורח קל. כל הכבישים נחסמו לתנועה.

שריפה בשל השרב הכבד, יער בן שמן,  17 ביולי 2019. ניתאי זכריה יערן קק״ל, אתר רשמי
שריפה בשל השרב הכבד ביער בן שמן/אתר רשמי, ניתאי זכריה יערן קק״ל

15:41

אחמד מלחם מהוועד העממי של ואדי ערה אמר לוואלה! NEWS כי בערערה ארבעה בתים נשרפו, 200 משפחות פונו עד כה מבתיהן. הן בעיקר עברו לקרובים, אך נפתחו גם מוקדי קליטה בבתי ספר ובמתנ"ס. כמה עשרות סובלים משאיפת עשן וקופות החולים מגישות להם עזרה ראשונה.

כמו כן, כמה כבאים הותקפו בכמה ישובים בוואדי ערה על רקע תסכול מצד הנוכחים. המשטרה תגברה אותם בכוחות יס"מ וקראה לנהוג באיפוק.

15:08

המשטרה פינתה עד כה כ-200 בתים בערערה, ברטעה וקציר כדי לשמור על ביטחון הציבור הנמצא בקרבת השריפות. כוחות משטרה לצד כוחות צוותי הכיבוי פועלים לשמירה על הציבור, לצד הכוונת התנועה לצירים בטוחים. בתוך כך, המשטרה חסמה את כביש 6513 בערערה בעקבות השריפה ושוטרים מכוונים את התנועה לצירים חלופיים.

14:50

סמי שמואל אגוד, תושב רחוב לנדאו ברמת פנקס, סיפר: "פתחתי את הממטרות כדי להרחיק את האש , תפסתי את הילדים והכלבים, נכנסתי אל הרכב וברחנו מהבית שלנו למשרד שלי בתל אביב. הכל קרה כל כך מהר, מרוב שהשען בשכונה היה כל כך סמיך, בקושי את הדרך אל מחוץ לשכונה הצלחנו לעשות, זה היה מפחיד, אני אומר לך בחשש שאני יודע איזה בית עזבתי ולא יודע מה מצפה שאחזור".

לדבריו של אגוד, כבר תקופה ארוכה שהוא ותושבים נוספים מתריעים על הררי עפר, חול ופסולת בחצר האחורית של רמת פנקס. "אם מישהו היה מקשיב לנו ומפה את הדרך אולי הכבאיות היו מצליחות להגיע בזמן אל הלהבות ובתים לא היו נפגעים, אולי עכשיו אחרי השריפה שעדיין לא חדלה מלבעור מישהו יקשיב לנו, היינו יכולים למנוע את ההרס הזה".

שריפה בשל השרב הכבד,צ'ק פוסט חיפה 17 ביולי 2019. מד"א
שריפה בשל השרב הכבד בצ'ק פוסט בחיפה/מד"א

14:51

סמי שמואל אגוד, תושב רחוב לנדאו ברמת פנקס, סיפר: "פתחתי את הממטרות כדי להרחיק את האש , תפסתי את הילדים והכלבים, נכנסתי אל הרכב וברחנו מהבית שלנו למשרד שלי בתל אביב. הכל קרה כל כך מהר, מרוב שהשען בשכונה היה כל כך סמיך, בקושי את הדרך אל מחוץ לשכונה הצלחנו לעשות, זה היה מפחיד, אני אומר לך בחשש שאני יודע איזה בית עזבתי ולא יודע מה מצפה שאחזור".

לדבריו של אגוד, כבר תקופה ארוכה שהוא ותושבים נוספים מתריעים על הררי עפר, חול ופסולת בחצר האחורית של רמת פנקס. "אם מישהו היה מקשיב לנו ומפה את הדרך אולי הכבאיות היו מצליחות להגיע בזמן אל הלהבות ובתים לא היו נפגעים, אולי עכשיו אחרי השריפה שעדיין לא חדלה מלבעור מישהו יקשיב לנו, היינו יכולים למנוע את ההרס הזה".

14:39

תחנת להבים נסגרה בשל שריפה שפגעה במערכות הרכבת. תנועת הרכבות בקו באר שבע-ת"א (קו מזרחי) פועלת בין תחנת ת"א ותחנת קריית גת.

14:35

שתי נשים בנות 70 ו-41 נפגעו באורח קל משאיפת עשן בעקבות שריפת החורש באזור קציר, ברטעה וערערה שבוואדי ערה. הן פונו לבית החולים הלל יפה שבחדרה.

מפקד מחוז דן וסגנו יחד עם ק. האגם נמצאים בשטח ומבצעים חיתוכי מצב עפ"י המתרחש בשטח.. להב ניר שלום דוברות מחוז דן כיבוי אש, דוברות כב"ה
הכוחות מקיימים הערכת מצב בשטח/דוברות כב"ה, להב ניר שלום דוברות מחוז דן כיבוי אש

14:31

יובל ארביב משכונת רמת פנקס באור יהודה, שפונתה מהאזור בגלל השריפה, שחזרה בשיחה עם וואלה! NEWS את דקות הדרמה. "הכול קרה כל כך מהר. ראינו עשן שמיתמר באזור, ותוך זמן קצר הגדרות של בית שלנו עלו בלהבות. גם צמחייה רבה שנדלקה. זה היה מאוד מלחיץ, כי הכול קרה מאוד מאוד מהר. רצנו, הוצאנו את הכלב שלנו, אז כבר פינו אותנו לכניסה ליישוב".

לדבריה, "אתה רגיל שבתקופה הזאת בשנה עם הטמפרטורות הגבוהות יש שריפות, אבל לא ברמה הזאת ולא בחוזק הזה, כל רגע שמענו על עוד ועוד שריפות שעזבנו את הבית היו. כבר שבעה מוקדי דלקה שהפכו במהירות לשריפות גדולות".

יובל ובני משפחתה פונו לבית קרוביהם ברמת גן, והיא "לרגע זה לא יודעת מה המצב של הבית שלנו, מקווה שלא תחכה לנו הפתעה עצובה שנחזור הביתה".

14:19

גבר בן 64 נפגע באורח קל משאיפת עשן בעקבות שריפה שפרצה בשטח פתוח באור יהודה. הוא פונה לבית החולים שיבא שבתל השומר.

14:06

בכבאות והצלה עדכנו כי השריפות נמשכות במתקן אדם פונה, וסכנה נשקפת ליישובים בודרוס ונאות קדומים. כמו כן, היישובים רוגלית ואדרת פונו בעקבות שריפה, ונשקפת סכנה גם ליישוב נווה מיכאל. שריפה משתוללת גם בברטעה וישנה היערכות לפינוי היישוב קציר. כמו כן, עדיין נמשכת השריפה ברמת פנקס שבעקבותיה פונו בתים.

13:51

נשבר שיא הביקוש לחשמל של כל הזמנים, שעמד על 13.410 מגה-וואט, ומגמת העלייה עדיין נמשכת.

שריפה בשל השרב הכבד,אזור אדרת 17 ביולי 2019. דוברות כב"ה
השריפה באדרת, היום/דוברות כב"ה
שריפה בשל השרב הכבד,אזור אדרת 17 ביולי 2019. דוברות כב"ה
השריפה באדרת, היום/דוברות כב"ה
שריפה בשל השרב הכבד,אזור אדרת 17 ביולי 2019. דוברות כב"ה
השריפה באדרת, היום/דוברות כב"ה

13:35

כ-15 בני אדם פונו מהיישוב נאות קדומים. "הציבור מתבקש שלא להגיע לאזורים אלו ולאפשר לכוחות הביטחון, כיבוי אש וכוחות ההצלה, לבצע את תפקידם בכיבוי השריפות ובשמירה על חיי אדם", מסרה המשטרה.

הושגה שליטה על השריפות באזור נחלים ובשדה חמד.

חסימות כבישים: כביש 42 סמוך לכפר אביב נפתח לתנועת כלי רכב. כביש 57 סגור לתנועת כלי רכב בצומת השרון וכן מכפר יונה לכיוון מערב.

13:32

בשל השריפות נחסמו לתנועה כביש 40 מנחלים לבארות יצחק, כביש 42 מצמות אשדוד ליישובי גדרות, כביש 461 ממחלף מסובים לסביון וכביש 57 מכפר יונה לצומת בית ליד. מהמשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. בשל חסימות אלו צפויים עומסי תנועה בצירים ראשיים אחרים באזור. ציבור הנהגים מתבקש להתאזר בסבלנות, להישמע להוראות השוטרים, להימנע מלהגיע למקום ולהשתמש בדרכים חלופיות".

13:29

במועצה אזורית שומרון טוענים כי יש צורך במטוסי כיבוי, אך לא שולחים להם בנימוק של סדר עדיפויות. לדבריהם, נשלחו מטוסים והוחזרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה במושב אדרת ליד בית שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

13:25

שני גברים, בני 35 ו-60, נפגעו קל משאיפת עשן בעקבות שריפה באעבלין. צוות מד"א העניק להם טיפול רפואי.

13:23

נציבות הכבאות הכריזה על "לפיד אדום": כל כבאי ישראל נדרשים לתחנות שלהם והחופשות מבוטלות.

13:21

רחוב רינגלבלום בדרום ירושלים נסגר לתנועה על מנת לאפשר לצוותי הכיבוי וההצלה לפעול לכיבוי שריפת חורש סמוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה באזור אדרת שליד בית שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

13:19

הוסרה חסימת הכביש דורי בחיפה ובר יהודה בנשר מאחר שהושגה שליטה על השריפה במקום. במקביל, החל פינוי התושבים גם בקו הבתים הראשון של שבי שומרון בגלל שריפת קוצים סמוכה, שבה פועלים כוחות משטרה, צבא וצוותי לוחמי אש.

13:03

כוחות המשטרה פועלים לכיבוי שריפה ברמת פנקס המתפשטת לשטח היישוב. כמה בתים עולים באש וחלק מהתושבים פונו בשל העשן הרב. בשלב זה, הכניסה ליישוב סגורה וכוחות המשטרה אף חוסמים את סביבת האירוע עד שכלל הכוחות הפועלים יסיימו את משימתם.

שריפה בשל השרב הכבד,צ'ק פוסט חיפה 17 ביולי 2019. מד"א
השריפה באזור הצ'ק פוסט בחיפה/מד"א

13:14

שוטרי מג"ב החלו בפינוי קו הבתים הראשון לש היישוב אדרת בשל שריפה המסכנת עת התושבים.

12:41

שריפת חורש מתפשטת בחסות הרוחות הערות באזור בית שמש. עשרה צוותי כיבוי פולים במקום ומרכזים מאמץ לבלום את הלהבות. צוותי כיבוי נוספים הוזנקו למקום ממחוז דרום וכן מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות "אלעד".

איסור על הדלקת אש ואזהרות מיוחדות לציבור

ברחבי הארץ שוררים היום עומסי חום כבדים עד קיצוניים, שמגיעות ל-40 מעלות. ואדים דימנשטיין, החזאי בשירות המטאורלוגי, הזהיר כי "צפוי שרב שיישבר רק החל משעות אחר הצהריים". בנוסף לכך, הרוחות יתחזקו וייתכן אובך בעיקר בדרום.

נציבות הכבאות הכריזה על "לפיד אדום" - כל כבאי ישראל נדרשים לתחנות שלהם ובוטלו החופשות. לקראת השרב, קראו אתמול בכבאות והצלה לישראל להימנע לחלוטין מהדלקת אש בשל הסכנה לחיים, לרכוש ולטבע. בכבאות והצלה קראו לציבור "להישמע להוראות כוחות החירום, כיבוי והצלה. אנו קוראים לציבור לגלות אחריות ולהימנע מהדלקת אש. שריפות לא פורצות מעצמן. אנו מבקשים לגלות עירנות ולדווח על כל עשן או חשד לשריפה למוקד 102 של לוחמי האש".

ברשות הטבע והגנים עדכנו כי "בשל התראת מזג האוויר הקיצוני, עומסי חום ושרב כבדים, מבקשים שלא לצאת לטיולים במסלולי הליכה בשטח הפתוח, זאת על מנת למנוע סכנת חיים. כמו כן, בהתאם להנחיית נציבות הכבאות, חל איסור מוחלט על הבערת אש בכל השמורות והגנים בארץ".

ברכבת ישראל הציבו רכבות בכוננות בכמה נקודות למתן שירות נוסף או חלופי. בנוסף לכך, משרד הבריאות קרא לציבור הרחב, ובפרט לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש וממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

גם כוחות החירום נערכו מבעוד מועד לגל החום הקיצוני. מנכ"ל מגן דוד אדום (מד"א), אלי בין, אמר כי "יש לשים לב בעיקר לאוכלוסיות הפגיעות, בהן קשישים, תינוקות, ילדים ומוגבלים, ולוודא שהם מוגנים מהחום ושותים את הכמות הנדרשת על מנת שלא להתייבש. אני קורא לכל מי שמסיע ילדים בכל השנה בכלל, ובימי הקיץ החמים בפרט, לעשות כל דבר שרק ניתן על מנת לוודא שלא נשארו חלילה ילדים ותינוקות ברכב".

לאחר שבירת השרב, ביום חמישי תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והן ישובו להיות רגילות לעונה. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד נאה ובשעות הבוקר אף ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ. ביום שישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית עם ירידה קלה של טמפרטורות. ובשבת צפוי מזג אוויר דומה עם התקררות נוספת.

(עדכון ראשון: 12:12)

שריפה בשל השרב הכבד,שכונת סלע בנתניה 17 ביולי 2019. Ilan Shafir, אתר רשמי
השריפה באזור הצ'ק פוסט בחיפה/אתר רשמי, Ilan Shafir
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה באיזור חיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
שריפה בשל השרב הכבד,צ'ק פוסט חיפה 17 ביולי 2019. מד"א
השריפה באזור הצ'ק פוסט בחיפה/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully