וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלובסטרים שהפילו את השר לאיכות הסביבה של צרפת

אתר תחקירים חשף כי פרנסואה דה רוגי אירח סעודות מפוארות, שכללו יינות משובחים ולובסטרים, בזמן שהיה בתפקיד יו"ר הפרלמנט, וכן שיפץ את דירתו הממשלתית מכספי ציבור. לדבריו, "זהו לינץ' תקשורתי" נגדו. "אני בכלל לא אוהב לובסטרים"

השר לאיכות הסביבה של צרפת לצד הנשיא מקרון. רויטרס
"לא אוהב צדפות, שונא קוויאר ושמפניה עושה לי כאב ראש". מקרון לצד השר דה רוגי/רויטרס

השר לאיכות הסביבה של צרפת פרנסואה דה רוגי התפטר אתמול (שלישי) מתפקידו אחרי שנחשף כי הוציא כספים רבים על ארוחות מפוארות, תוך שהוא טוען ל"לינץ' תקשורתי" נגדו. לדבריו, כמות הזמן שהשקיע כדי להגן על עצמו פגעה בעבודתו כשר.

באתר התחקירים "מדיה פארט" פורסם כי הוא השקיע כספי ציבור רבים בארוחות ערב, שכללו לובסטרים ויינות משובחים, ובשיפוץ הבית שלו בזמן ששימש יו"ר הפרלמנט, אולם הוא מכחיש כי עבר על החוק. "המתקפות והלינץ' בתקשורתי נגד משפחתי אילצו אותי לקחת את הצעד ההכרחי של התפטרות, שאותה הצגתי בפני ראש הממשלה", אמר. הוא הודה שאירח את הסעודות המדושנות, אבל טען שאין בכך שום חריג עבור יו"ר הפרלמנט. לדבריו, הוא בכלל לא אוהב לובסטרים.

"אני לא אוהב את זה, אני לא אוכל את זה, יש לי רגישות לרכיכות", אמר לאחרונה לרשת BFMTV. "אני לא אוהב צדפות, אני שונא קוויאר ושמפניה עושה לי כאב ראש".

הפרשה נחשפה על רקע מחאת "האפודים הצהובים" נגד אי-השוויון במדינה ונגד הנשיא עמנואל מקרון, שאותו מכנים המפגינים "נשיא העשירים" בשל מדיניותו הכלכלית לטובת העסקים הגדולים. דה רוגי אמר כי הוא יגיש תביעת דיבה נגד האתר, שלדבריו ניסה "לפגוע, להכפיש ולהרוס" אותו. מקרון אמר כי מדובר ב"החלטה אישית", שאותה הוא מכבד, כדי שהשר המתפטר יוכל להגן על עצמו.

בשנה שעברה פרש קודמו בתפקיד של דה רוגי, המגיש והפעיל הסביבתי ניקולא הולו, שהאשים את מקרון ואת ממשלתו בכך שהם לא מגבים מספיק את תכניותיו.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully