וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה שליטה על השריפה ליד ירושלים; תנועת הרכבות לעיר שבה לסדרה

12 צוותי כיבוי פועלים השיגו שליטה על התפשטות האש בשריפת חורש וצמחייה שפרצה בליפתא. רביעיית מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות "אלעד" הוזנקו בכדי לסייע לכבאים שנאבקו באש על הקרקע.כביש 1 לכיוון הבירה נפתח לתנועה מלאה

צילום: שלמה מלט/TPS וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: ליר שפיגלר

כוחות כיבוי אש השיגו שליטה על שריפת חורש וצמחייה בשמורת מי-נפתוח (ליפתא) בסמוך לכניסה לעיר ירושלים. הכבאים הצליחו לבלום את חזית האש שהתפשטה אל עבר כביש ומנהרת הרכבת. בשל כך, תנועת הרכבות מנתב"ג לירושלים שבה לסדרה וכן כביש 1 נפתח לתנועה מלאה לכיוון ירושלים.

הכבאים, הכוללים 12 צוותים מתחנת ירושלים ריכזו מאמץ לבלום את הלהבות ולמנוע את התפשטות האש לעבר בתים, נתיבי תחבורה ציבורית ראשיים, ומתקני תשתית חיוניים. כמו כן, רביעיית מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות "אלעד" הוזנקו בכדי לסייע לכבאים הנאבקים באש על הקרקע.

אתמול פרצו שריפות רבות ברחבי הארץ ואלפי תושבים פונו מבתיהם בעקבוד עומס החום הכבד. בתום שעות של מאבק בלהבות הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על מרבית מוקדי האש, בהם היישובים אדרת, קציר וצומת הצ'ק פוסט בחיפה. בין היתר פונו מבתיהם תושבים בירושלים, שבי שומרון, ערערה, ברטעה, קציר, אדרת ורוגלית. עקב השריפות נפגעו כעשרה בתים.

שריפת הענק כעת בליפתא, ירושלים 18 ביולי 2019. שלמה מלט/TPS, אתר רשמי
השריפה ליד ליפתא, היום/אתר רשמי, שלמה מלט/TPS

בשל השריפות נחסמו כבישים לתנועה, בהם כביש 42 מצומת בן זכאי לצומת אשדוד בשני הכיוונים וכביש 6513 מצומת קציר למזרח. בנוסף לכך, קווי אוטובוס הוסטו ממסלולם. גם תחנת הרכבת בלהבים נסגרה.

כוחות ומטוסי כיבוי פעלו ברחבי הארץ ובנציבות הכבאות הכריזו על "לפיד אדום", שבמסגרתו בוטלו החופשות וכל הכבאים הוקפצו לתחנותיהם. נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, שב והדגיש כי הוא מצפה מהאזרחים להקפיד על הוראות הבטיחות באש.

עוד בוואלה!

תושבים פונו, רכבים ומבנים ניזוקו: שריפות ברחבי הארץ בשל השרב

לכתבה המלאה
שריפת הענק כעת בליפתא, ירושלים 18 ביולי 2019. שלמה מלט/TPS, אתר רשמי
השריפה ליד ליפתא, היום/אתר רשמי, שלמה מלט/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully