וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המצב הביטחוני: 43% מבעלי העסקים בעוטף עזה שקלו לסגור

17.7.2019 / 17:39

סקר שנערך בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים בעוטף עזה העלה כי המתיחות הביטחונית הובילה קרוב למחצית מהם לסגור את עסקיהם. יותר מ-75% מהם העידו כי חלה ירידה במכירותיהם בחצי השנה אחרונה. חיזוק חוסנם ושמירה על איתנותם הכלכלית היא משימה לאומית"

צילום: אחדות עם הדרום

43% מבעלי העסקים בעוטף עזה שקלו לסגור את העסק בעקבות המצב הביטחוני - כך עולה מסקר שנערך השבוע על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה. 33% מבעלי העסקים העידו כי הושפעו מהמצב הביטחוני בעת קבלת ההחלטה אם לפתוח עסק במרחב העוטף, בעוד 33% נוספים שקלו לסגור את העסק וחזרו בהם ו-10% נוספים מתכוונים לסגור את העסק בעתיד הקרוב מסיבה זו.

בנוסף לכך, יותר מ-75% מהעסקים העידו כי חלה ירידה במכירותיהם בחצי השנה האחרונה על רקע המצב הביטחוני. אולם למרות הנתונים, קרוב למחצית מבעלי העסקים מגלים אופטימיות ביחס למצב העסק שלהם.

מלבד המצב הביטחוני, בעלי העסקים בעוטף עזה מתמודדים עם חסמים מהותיים נוספים. 40% מהמשיבים ציינו כי מציאת לקוחות, עומס בירוקרטיה ורגולציה, תשלום מסים וגישה למימון הם החסמים העיקריים העומדים בפניהם.

מיקום נפילת הרקטה בעוטף עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
ירידה במכירות על רקע המצב הביטחוני. מיקום נפילת רקטה בעוטף עזה/ראובן קסטרו

במרחב עוטף עזה קיימים כ-7,000 עסקים כאשר 42% מהם שוכנים בעיר שדרות. שאר העסקים מפוזרים ביישובים השונים במרחב, והבולטים בהם הם עין הבשור (4.6%), נתיב העשרה (3.5%), יבול (2.7%), מבטחים (2.2%), יכיני (2.2%), ישע (2.2%), כפר עזה (2.1%) ודקל (2%).

העסקים ביישובי עוטף עזה מהווים כ-1.2% מכלל העסקים בישראל, אולם העסקים החקלאיים במתחם מהווים כ-6.7% מכלל העסקים החקלאיים בישראל.

העסקים במרחב העוטף נחשבים ותיקים ביחס לתעשייה, כאשר גילם הממוצע הוא 13 שנים. ענפי העיסוק המרכזיים של עסקים בעוטף הם גידולים צמחיים (13.9%) וזאת על רקע גל בלוני התבערה ושריפות השדות שנפוצה בשנה האחרונה ופוגעת בחקלאים.

עוד בוואלה!

תושבים פונו, רכבים ומבנים ניזוקו: שריפות ברחבי הארץ בשל השרב

לכתבה המלאה
תלמידי עוטף עזה בצעדת המחאה 8 בנובמבר 2018. נגה גולסט, מערכת וואלה! NEWS
מחאת תושבי עוטף עזה, נובמבר 2018/מערכת וואלה! NEWS, נגה גולסט

היום (רביעי) ומחר בין השעות 18:00-23:00 יתקיים במתחם התחנה בתל אביב יריד "עוטף בכיף", על מנת לחשוף ולהגביר את הפעילות הכלכלית של העסקים בעוטף עזה. עשרות עסקים מענפים שונים ישתתפו ביריד ויציעו תוצרת חקלאית של האזור, פריטי אופנה ועוד.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קיויתי, אמר כי "עסקים קטנים ובינוניים הם מנוע הצמיחה של המשק הישראלי בכלל ובפריפריה הדרומית בפרט, ועל כן חיזוק חוסנם ושמירה על איתנותם הכלכלית היא משימה לאומית. היריד שאנחנו מקיימים יטיב עם בעלי העסקים ממרחב העוטף ובמקביל יציע לתושבי מרכז הארץ חוויה ייחודית ומהנה במהלך חופשת הקיץ בה, הורים רבים מחפשים פעילויות פנאי ותעסוקה לכל המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully