וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוחם ואוהב אדם": ראש עיריית נס ציונה המיתולוגי יוסי שבו הלך לעולמו

17.7.2019 / 12:18

שבו, כיהן בתפקיד במשך 25 עד לבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנה שעברה, אז הודיע כי לא יתמודד שוב על התפקיד. ב-2016 אובחן כחולה בסרטן אך המשיך בתפקידו עד לתום הקדנציה. ארונו יוצב בבניין העירייה ב-16:00 ולאחר מכן ייטמן בבית העלמין בעיר

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

יוסי שבו, שכיהן כראש עיריית נס ציונה בין השנים 2018-1993 הלך לעולמו היום (רביעי). ארונו יוצב בשעה 16:00 בבניין העירייה, וב-18:00 הוא יובא למנוחות בבית העלמין בעיר. "איש מעש, מנהיג, לוחם ואוהב אדם", ספדו לו בני משפחתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לשלוח תנחומים למשפחתו של שבו. "רעייתי ואני שמענו בצער עמוק על פטירתו של יוסי שבו, ראש העיר המיתולוגי של נס ציונה שהפך אותה לעיר מובילה בישראל", ספד נתניהו. "הוא היה דוגמה ומופת לשליח ציבור שמחוייב לציבור. יוסי היה חדור מטרה, שליחות ונחישות - וכך הצליח בתפקידו. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו ולתושבי נס ציונה".

במערכת הבחירות האחרונה לרשויות המקומיות בשנה שעברה הודיע כי לא יתמודד לאחר 25 שנה בתפקיד. ב-2016 אובחן כחולה בסרטן הריאות, אולם הוא המשיך לכהן בתפקידו עד סוף הקדנציה. הוא החל את פעילותו הציבורית בשנת 1989 כראש סיעת הליכוד וכסגן ראש העיר, ובשנת 1993 נבחר לראשות העיר נס ציונה מטעם רשימה עירונית על מפלגתית, 'נס ציונה נטו'.

יוסי שבו ראש עיריית נס ציונה. מגד גוזני
המשיך עד סוף הקדנציה. שבו ב-2014/מגד גוזני

תומר תדהר, מי שהיה עוזרו האישי ודוברו של שבו מזה שנים רבות, נפרד ממנו: "מאוד עצוב לי שאנחנו נפרדים מאיש כזה. הוא מסמל את סוף עידן ראשי הערים המיתולוגיים. הוא ונס ציונה היו אחד. במשך 25 שנה הוא שירת את תושבי העיר ואני מאחל לכל תושבי המדינה שיהיה להם ראש עיר כמו יוסי".

תדהר סיפר כי בזמן ששבו חלה, הוא קיבל טיפול ביולוגי חדשני שאפשר לו להמשיך לכהן בתפקידו. "אי אפשר היה לראות שהוא חולה", סיפר. "ידענו שברגע שהוא לא יהיה ראש עיר זה לא יהיה אותו דבר. הוא ידע כל דבר בעיר - מצינור שדולף ועד האשפה. יוסי נחלש מאוד בחודשים האחרונים. הצער של האנשים הוא אותנטי, הוא אהב את התושבים והם אהבו אותו. היום ראשי ערים אולי עושים את תפקידם טוב, אבל החיבור הוא לא אותו דבר".

צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה ותושב נס ציונה, הספיד את חברו יוסי שבו: "איבדנו הלילה חבר. איבדנו את יוסי שבו שהקדיש את כל חייו לעשייה הציבורית, וב-25 השנים האחרונות הפך את נס ציונה מנקודה על המפה שאיש לא ידע על קיומה, לעיר מובילה בישראל. מנהיג. נחוש. מסור. דוגמא. הייתה לי הזכות להיות שם לצידו. יהי זכרו ברוך".

עיריית נס ציונה. ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי, אתר רשמי
המשיך עד לסוף הקדנציה. עיריית נס ציונה/אתר רשמי, ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

גם בבית החולים אסף הרופא ספדו לראש עיריית נס ציונה לשעבר. "יוסי עשה רבות כדי לפתח ולהביא את העיר נס ציונה למקום בו היא נמצאת היום", נמסר מהנהלת בית החולים. "היה לנו את הזכות לעבוד ולשתף פעולה עם יוסי במשך שנים ארוכות כראש העיר. בזכותו הודקו מאוד הקשרים בין המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא לבין תושבי העיר נס ציונה, בעיקר בפרויקטים רבים ומגוונים לטובת בריאות הציבור בקהילה. תנחומינו לתושבי נס ציונה ולמשפחת שבו, מי ייתן ולא ידעו עוד צער".

(עדכון ראשון: 08:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully