וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכוער וצבוע": היחידה שנעדרה משבוע הגאווה בגבעתיים - מרצ

15.7.2019 / 19:59

וויוי וולפסון, חברת האופוזיציה שהחזיקה בתיק הלהט"ב בעבר ודרשה את התיק בקדנציה הנוכחית, הדירה רגליה משבוע הגאווה הראשון המתקיים בעיר במסגרתו נחתמה אמנת שוויון וסובלנות. גם נציגי הסיעות הדתיות במועצה לקחו חלק ביוזמה. סגנית ראש העיר: "פוליטיקה קטנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבעתיים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת שבוע הגאווה שנערך בשבוע שעבר בעיר גבעתיים, חתמו נבחרי הציבור של העיר ובהם ראש העיר, רן קוניק, וסגניתו מחזיקת תיק הלהט"ב אורלי ניב, על אמנת השוויון והסובלנות של העיר. בנוסף אליהם לקחו חלק ביוזמה גם נציגי הסיעות הדתיות במועצה. היחידה שלא לקחה חלק באירועי הגאווה באותו השבוע וכן בחתימה על האמנה הייתה נציגת סיעת מרצ בעיר - וויוי וולפסון, מי שהחזיקה בתיק הלהט"ב בעבר ודרשה את התיק בקדנציה הנוכחית.

מדובר באמנה ראשונה מסוגה בישראל הקוראת לשמירה על גבעתיים כעיר מכילה ושוויונית לכלל תושביה ללא קשר לגזע, דת, מין, מגדר, זהות, שפה, מוצא, והשקפה. כמו כן, האמנה מחייבת לפעול למיגור תופעות של הדרה ואפליה במרחב הציבורי והעירוני. ההסכם הכתוב הוצב על לוח רחב ידיים ברחבת קניון גבעתיים במשך כל השבוע שעבר, שבוע הגאווה בעיר, על מנת שתושבי העיר יוכלו לחתום על האמנה בזמנם החופשי.

זוהי השנה הראשונה בה ציינו בעיר גבעתיים שבוע שלם של אירועי גאווה, שכלל תליית דגלי הקהילה ברחבי העיר, ואירועים ומופעים שונים. מחזיקת תיק הגאווה אור-לי ניב בחרה לפתוח בטקס חתימה על אמנת השיוויון והסובלנות של גבעתיים כדי ליישם מעין קוד אתי/מצפן על מנת שיגדיר את מה שמצופה מהעירייה והתושבים כאחד כלפי הקהילות השונות בעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
זעם בעקבות שחרור השוטר שירה בסלומון טקה: "זכה ליחס סלחני"
אמו של הפצוע בתאונה מכביש 1: "הוא לאט מבין שחבריו לא איתו"
אחרי ההשפלות, מיי תוקפת את טראמפ: "דבריו על חברות הקונגרס לא מקובלים"

ויוי וולפסון -חברת מועצה ,עיריית גבעתיים. אתר רשמי
ויוי וולפסון, נציגת מרצ בעיריית גבעתיים/אתר רשמי

לטקס החתימה שהיווה את פתיחת אירועי הגאווה הוזמנו כאמור כלל חברי מועצת העיר, מנהלי אגפים, עובדי עירייה, קהילת ההורים המיוחדים, משטרת גבעתיים, מכבי שירותי בריאות, הנהלת קניון גבעתיים וכמובן גם תושבים.

אורלי ניב אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לטקס הגיעו הרבה מאוד תושבים, והוא היה מאוד מרגש. מאוד שמחתי לראות את חברי המועצה שהגיעו ואת כלל מנהלי האגפים של העירייה כולל עשרות עובדיה, ויו"ר ועד העובדים המייצג אותם. היחידה שלא הגיעה הייתה דווקא נציגת מרצ שנמצאת באופוזיציה ולא הצליחה לשים פעם אחת את הפוליטיקה הקטנה בצד ולזכור את האג'נדה החברתית של הסיעה אותה היא מייצגת, להתעלות על עצמה, לבוא לכבד את הקהילה הגאה ואת תושבי העיר ולחתום על האמנה".

עוד אמרה ניב כי "היה מצופה ממי שהחזיקה את התיק הזה עד לפני שמונה חודשים, והתיימרה לדאוג לקהילה הגאה ולייצג אותה, לטפח אותה ולרוץ עם התיקט הזה בבחירות וגם לבקש אותו בקדנציה הזאת", שתתייצב בשבוע הגאווה ובאירוע החתימה על האמנה "שמדברת בדיוק על האג'נדה שהיא מתימרת להוביל". היא הוסיפה: "למרות שקיבלה הזמנה בדיוק כמו כל חברי המועצה שהגיעו, זה מכוער וצבוע".

עוד בוואלה!

בעקבות תאונת שרשרת: 22 נוסעים נפצעו קל בכביש החוף

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש העיר רן קוניק חותם על אמנת השיוויון והסובלנות בגבעתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויוי וולפסון נציגת מרצ אמרה בתגובה, "לא ידעתי שזה מתקיים, לא קיבלתי הזמנה וששמענו שיש משהו כזה, אז כתבתי למחזיקת תיק הלהט"ב שנורא נשמח לחתום. היא לא שלחה לי, ביקשתי ממנה לבוא לחתום, ואמרתי שאני אשמח להגיע לחתום. אני חייבת לומר שלא יכולתי להגיע באותו ערב".

גבעתיים גאה. צילום מסך, צילום מסך
לוגו העירייה לכבוד שבוע הגאווה/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully