וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינה ישראלית חדרה למים הטריטוריאליים של לבנון

על פי הדיווח ברשת LBC הלבנונית, ספינה של צה"ל חצתה את הגבול הימי של המדינה ממול לראש הנקרה, למשך כארבע דקות. ממשלת לבנון פנתה בנושא ליוניפי"ל, כוח האו"ם המוצב במדינה

שייט בספינת דבור מחיפה לגבול לבנון, 13 בספטמבר 2018. ניב אהרונסון
ספינת דבור באזור לבנון/ניב אהרונסון

ספינה של צה"ל חדרה למים הטריטוריאליים של לבנון - כך דיווחה הלילה (שני) רשת LBC הלבנונית. על פי הדיווח, חדירת הספינה התבצעה מול ראש הנקרה, כמאה מטרים לתוך השטח הימי של לבנון ולמשך כארבע דקות. ממשלת לבנון העלתה את נושא חדירת הספינה לתחומה בנון בפני יוניפי"ל, כוח האו"ם המוצב במדינה.

הדיווח בא על רקע דבריו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, לרשת אל-מנאר הלבנונית לציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה. מנהיג הארגון אמר כי ביכולותיו של הארגון לזעזע את העורף בישראל. "אנו יכולים לפגוע בכל שטח בישראל, כולל אילת", טען. "בשנת 2006 היו לארגון יכולות הגנתיות אולם היום יש לחיזבאללה כוח התקפי חמוש בנשק איכותי שיכול לזעזע את העורף בישראל".

נסראללה הציג מפה של שטח ישראל במהלך הריאיון בתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, ומנה מטרות אפשריות במתקפה על ישראל. "אנו יכולים להגיע לכל קו החוף, לעומק של 20 ק"מ ולאורך של 60 עד 70 ק"מ בהם מרוכזים מרכזי הממשלה, מפעלים גרעיניים ונמלים", אמר. "אנחנו לא צריכים נשק גרעיני, אלא טיל אחד על מאגר האמוניה בחיפה מספיק. כמה הרוגים? עשרות אלפים. כמה פצועים? עשרות אלפים".

נסראללה אמר את הדברים בין השאר, בצל מאמצי ההתבססות של איראן בסוריה השכנה, והניסיונות שיוחסו לישראל על פי מקורות זרים לסכל את המאמצים הללו. הוא אף ציין את עסקת המאה האמריקנית שנועדה להסדיר את המצב המדיני באזור, וקשר בינה לפעילות איראן בסוריה. "אני ואחיי מאמינים שעסקת המאה תיכשל ואנו בטוחים בכך. בין הגורמים לכשלון: אחדות העמדה הפלסטינית, עמידתה האיתנה של איראן והניצחון בסוריה", אמר. מנהיג חיזבאללה פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הימצאותה של איראן באזור ואמר כי "נתניהו: תעשו מה שאתם רוצים, איראן לא תצא מסוריה".


לקריאה נוספת בנושא:
נסראללה: "ביכולתנו לזעזע את העורף בישראל"
זעם בלבנון אחרי הסנקציות על מחוקקי חיזבאללה: "מתקפה נגד המדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully