וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ילד פלסטיני נפצע בראשו מירי צה"ל בהפגנה בשומרון

יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

12.7.2019 / 16:12

משרד הבריאות הפלסטיני ציין כי הילד בן ה-10 פונה לקבלת טיפול רפואי בשכם, לאחר שנפגע במהלך הפרות סדר סמוך לכפר קדום. גורם צבאי: הפלסטינים יידו אבנים והבעירו צמיגים במהלך ההפגנה, הטענה בדבר פגיעה בילד מוכרת

פינוי ילד פלסטיני שנפצע בשומרון 12 ביולי 2019. צילום מסך
מתוך תיעוד שהפיצו הפלסטינים מפינוי הילד בשומרון/צילום מסך

ילד פלסטיני בן 10 נפצע היום (שישי) בראשו מירי של אש צה"ל במהלך הפגנה בגדה המערבית, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בשכם - כך דיווח משרד הבריאות הפלסטיני. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, הילד נפצע במהלך הפגנה שהתקיימה בכפר קדום, וכי הוא כעת בחדר ניתוח.

גורמים צבאיים אישרו כי "בשעות האחרונות התנהלה הפרת סדר אלימה באזור בכפר קדום ובמהלך ההפגנה הבעירו צמיגים ויידו אבנים". כמו כן, גורם צבאי ציין ש"מוכרת טענה פלסטינית שילד בן 10 נפצע בראשו".

לקריאה נוספת:
תחקיר התקרית בעזה: הכוח לא ביקש אישור - וירה בשוגג בפעיל חמאס
היום שאחרי החומה: כשעשרות רחפנים של "צבא חמאס" יחדרו לישראל

הפלסטינים: כך פונה הילד לבית החולים

אתמול כוח צה"ל פתח באש והרג פעיל חמאס בצפון רצועת עזה, ובהודעת דובר צה"ל נמסר כי הכוח זיהה את איש חמאס מכוח הריסון כחמוש וביצע ירי שממנו נהרג הפלסטיני. מתחקיר ראשוני שבוצע באוגדת עזה עולה כי תצפית של צה"ל זיהתה שני חמושים מתקרבים אל גדר המערכת בצורה חשודה ובשל כך הוקפץ אל המקום סיור של לוחמים מחטיבת גולני.

הכוח זיהה את החמושים שנעו לכיוון ישראל אך לא חצו גדר, ואחד הלוחמים הוותיקים ביצע ירי הרחקה לעבר החשודים. המקרה דווח למפקדים אך לא היה ברור כי הירי פגע בפעיל החמאס. כעבור זמן קצר דיווחה התקשורת הפלסטינית ברצועת עזה כי פעיל חמאס, חבר מנגנון הריסון שמטרתו להרחיק מפגינים מהמרחב הקרוב לגדר המערכת במסגרת התחייבות של חמאס לישראל על רקע תהליך ההסדרה, הוא זה שנפגע מאש צה"ל ולאחר מאמצים רפואיים הוא מת מפצעיו.

(עדכון ראשון: 15:35)

  • עוד באותו נושא:
  • פציעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully