וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקרית עם איראן: בריטניה שולחת ספינת קרב נוספת למפרץ

רשת "סקיי ניוז" דיווחה כי ספינת הקרב הבריטית HMS דונקאן תשוט למפרץ בימים הקרובים לאחר שבשבוע שעבר חיל הים הבריטי השתלט על מכלית איראנית ליד מפרץ גיברלטר. במקביל, המשטרה בגיברלטר עצרה שני אנשי צוות מהמכלית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בריטניה שולחת ספינת קרב שנייה למפרץ הפרסי בעקבות המתיחות עם איראן לאחר שחיל הים הבריטי השתלט על מכלית איראנית ליד מפרץ גיברלטר בשבוע שעבר - כך דווח היום (שישי) ברשת "סקיי ניוז".

הספינה, HMS דונקאן, הייתה אמורה לשוט למפרץ למפרץ בימים הקרובים, אך לא כעת. היא תצטרף לספינת הקרב הבריטית HMS מונטרוז, אך לא תהיה חלק מהקואלציה הימית הבינלאומית שהציעה לגבש ארצות הברית. משרד ההגנה הבריטי טרם הגיב לפרסום.

לפני כשבוע, כוחות נחתים בריטיים השתלטו על הספינה "גרייס 1" סמוך לחופי גיברלטר בטענה שהיא הייתה בדרכה לסוריה תוך הפרה של הסנקציות שהוטלו על משטרו של בשאר אסד. טהראן מכחישה זאת ודורשת את שחרורה המידי של המכלית, וביום שישי שעבר איים בכיר במשמרות המהפכה להשתלט על ספינה בריטית כנקמה. היום עצרה המשטרה בגיברלטר שני אנשי צוות מהמכלית האיראנית, לאחר שקפטן הספינה וקצין בכיר נוסף נעצרו ביום ראשון. "כל ארבעת העצורים הינם אזרחים הודים והם קיבלו סיוע משפטי מלא", מסרה המשטרה.


לקריאה נוספת:
תקרית במפרץ הפרסי: איראן ניסתה להשתלט על מכלית נפט בריטית
איראן במסר לבריטניה: תפיסת מכלית הנפט לא תעבור ללא תגובה
איראן ממשיכה לאיים: בריטניה וארה"ב יצטערו על תקרית המכלית

ספינת הקרב הבריטית HMS Duncan בטורקיה 2 ביולי 2019. רויטרס
HMS דונקאן בטורקיה, החודש/רויטרס

דיווח זה מגיע בצל הודעה שהתקבלה אתמול ממשרד ההגנה הבריטי, לפיה סירות קרב של משמרות המהפכה של איראן ניסו להשתלט על מכלית נפט בריטית במפרץ הפרסי, אך נהדפו על ידי ספינת קרב בריטית. עם זאת, במשמרות המהפכה הכחישו כי היה ניסיון כזה.

"ספינת הקרב המונטרוז נאלצה לחצוץ בין שלושה כלי שיט איראניים לבין הספינה הבריטית והעבירה אזהרות לכלי השיט האיראניים, ששבו על עקבותיהם", נמסר בהודעה של ממשלת בריטניה. "אנחנו מודאגים מהפעולה הזו וממשיכים לקרוא לרשויות האיראניות להימנע מהסלמה במצב באזור".

ואולם, משמרות המהפכה אמרו כי סירות סיור שלהם פעלו ערכו פעילות שגרתית. "ב-24 השעות האחרונות לא היו מפגשים עם ספינות זרות, כולל ספינות אנגליות", אמרו בארגון. יחד עם משמרות המהפכה, גם שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף דחה את הטענות הבריטית כ"חסרות ערך".

עוד בוואלה!

ישראל ביתנו נגד שרה נתניהו: "יש לה יותר עוצמה מכל ראשי הממשלה"

לכתבה המלאה
ספינת הקרב "מונטרוסה" של חיל הים של בריטניה, בפעילות בים הבלטי, 15 ביוני 2014. רויטרס
ספינת הקרב מונטרוז, הנמצאת כעת במפרץ הפרסי/רויטרס

התקריות מצטרפות לשורת אירועים ביטחוניים אחרים במפרץ בחודשיים האחרונים, בראשם הפלת המל"ט האמריקני בידי איראן. לפני יומיים אמר מפקד צבא ארצות הברית, גנרל ג'וזף דנפורד, כי וושינגטון רוצה לגבש קואליציה בינלאומית כדי לשמור על ביטחון נתיבי השיט לחופי איראן ותימן, המשמשים דרכי מסחר חשובות. זאת אחרי תקיפת מכליות הנפט במפרץ בחודשיים האחרונים, שלפי ארצות הברית בוצעו בידי איראן. טהראן מכחישה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully