וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריים בדימונה סרבו להתחסן לחצבת; משרד הבריאות שלח מכתב אזהרה

במכתב שהעביר הרופא המחוזי במשרד הבריאות לראש הקהילה, התריע כי למרות מאמצי המשרד לקדם התחסנות נגד המחלה בקרב הקהילה, חלק נרחב ממנה טרם עשה זאת. "מבקש ממך לעשות כל שניתן על מנת לעודד את כל הקהילה להתחסן", כתב רופא המחוז

אילוסטרציה. ShutterStock
"פעל לחיסון הקהילה כולה"/ShutterStock

משרד הבריאות התריע בפני ראשי קהילת העבריים מדימונה, כי למרות מאמציו בנושא, רבים בקהילה עדיין מסרבים להתחסן נגד חצבת. במכתב ששלח פרופ' מיכאל גדלביץ, רופא המחוז במשרד הבריאות, לידי הנסיך עמנואל, מראשי הקהילה בדימונה, הזהיר כי למרות פעולות המשרד בחודשים האחרונים עדיין קיימת אוכלוסייה רחבה מאוד שאינה מחוסנת. "כמנהיג הקהילה ומתוך הבנה לגבי הסיכון הכרוך במצב הקיים, אני מבקש ממך פעם נוספת, לעשות כל שניתן על מנת לעודד את כל הקהילה להתחסן", כתב פרופ' גדלביץ.

גורם במשרד הבריאות הסביר כי בקהילה ישנם חלקים שעדיין מסרבים באופן עיקש להתחסן נגד חצבת. "קיים חשש שחברים אלו ייחשפו וידביקו אוכלוסיות נוספות", הזהיר הגורם בשיחה עם וואלה! NEWS. הגורם הדגיש כי יש כיס התנגדות בדימונה, כמו זה הקיים בירושלים, צפת, בישובים ביהודה ושומרון וגם בפרדס חנה. "אנחנו מתמודדים עמם", אמר.

לקריאה נוספת:
בהלת החצבת: מאות הורים הגיעו עם ילדיהם למרפאות כדי להתחסן
הזינוק העולמי - והחשש לקראת פסח: החצבת ממשיכה להתפשט | מדריך

‏משרד הבריאות פנה באופן רשמי לראשי קהילת העבריים בדימונה בבקשה להתחסן נגד חצבת, 11 ביולי 2019. צילום מסך
המכתב שהעביר רופא המחוז/צילום מסך

"בהמשך לשיחותנו ופגישתנו בעיריית דימונה בנושא, אני פונה אליך פעם נוספת כדי להביא לידיעתך כי למרות העלייה במקרי התחלואה בחצבת בישראל, ולמרות פעילותנו במהלך חודש אפריל וכינוס הקהילה שיזמתם בנושא, עדיין קיימת אוכלוסייה רחבה מאוד שאיננה מחוסנת", כתב רופא המחוז לראש הקהילה. "המחלה נגרמת על ידי נגיף והיא המחלה הזיהומית המדבקת ביותר. בחלק מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים, לא ניתנים לריפוי ואף לסכן חיים", ציין.

"הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע חצבת וסיבוכיה היא על ידי קבלת חיסון נגד המחלה", הוסיף גדלביץ במכתבו. "החיסון ניתן כשגרה בשני מועדים: בגיל 12 חודשים בטיפות חלב ובכיתה א'. כידוע לך, במהלך חודש אפריל, ערכנו שיחות, פגישות ומבצעי חיסונים בדימונה. בנוסף, נערכה פעילות מרוכזת בבית הספר אחווה בעיר, כדי להשלים את חיסוני התלמידים. למרות זאת, תושבים רבים מתוך הקהילה עדיין לא נענו לקריאה זו".

תגובת בני קהילת העבריים: "לתת את הרושם שהקהילה כולה סירבה להתחסן במקרה הזה, זה לא נכון. רוב חברי הקהילה דווקא כן נענו. אמנם זו עדיין עובדה שאנו תומכים בחיזוק המערכת החיסונית של הגוף באמצעים טבעיים, היו כמה מקרים שכן השתמשנו בחיסונים - נגד חצבת בשנת 1993 ונגד פוליו בשנת 2012".

עוד נאמר בתגובה כי "עם זאת, כמה מחברי הקהילה מאוד מודאגים מבטיחותם ויעילותם של החיסונים, בדומה לאזרחים בציבור הרחב הישראלי ובעולם. ואנו מחפשים תשובות לדאגות שלהם. במקום ליצור תגובה ציבורית נגד הקהילה שלנו, אנו מציעים שנמשיך לעבוד ביחד למען ביטחונם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל בתקופה מאוד טעונה ורגישה עבור כולנו".

(עדכון ראשון: 11/7, 09:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully