וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלינו להיות קרובים לרוסיה": ההקלטה שמסבכת את סלביני

אתר "באזפיד" פרסם הקלטה של שיחה בין משקיעים רוסים לבין אחד ממקורביו של מנהיג הימין הקיצוני באיטליה. הם דנו בעסקה שהייתה אמורה להכניס עשרות מיליוני אירו למפלגה, אולם לא ברור אם היא יצאה לפועל. מוסקבה משתפת פעולה עם הימין הקיצוני ביבשת

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מפגלת הימין הקיצוני של איטליה חיפשה מימון של עשרות מיליוני אירו בפגישה חשאית עם משקיעים רוסים - כך עולה מהקלטת השיחות, שפורסמה היום (רביעי) באתר "באזפיד". בהקלטות נשמע ג'יאנלוקה סבויני, אחד ממקורביו של מנהיג מפלגת "ליגה", שר הפנים מתאו סלביני, באומרו כי "עלינו להיות קרובים לרוסיה.

ההקלטה היא עדות נוספת לשיתוף הפעולה המעמיק בין מפלגות הימין הקיצוני באירופה לבין מוסקבה, שמכחישה כי היא מתערבת בפוליטיקה של מדינות אחרות. במאי נפלה ממשלת אוסטריה אחרי שהודלפה שיחה חשאית של מנהיג מפלגת הימין הקיצוני עם אשת עסקים מרוסיה. בבאזפיד לא הצליחו לזהות אף אחד מהמשתתפים הרוסים בפגישה, שהתקיימה במלון מטרופול במוסקבה.

לפי התחקיר, במסגרת הסכם הייתה אמורה חברת נפט רוסית למכור כשלושה מיליון טונות של דלק לחברת הנפט האיטלקית "אני" במשך שנה, בסכום המוערך בכמיליארד וחצי דולר. גורמי תיווך היו אמורים לנהל את העסקה, שתכלול הנחה בשלב מאוחר יותר. השיחה החשאית נוהלה בין שישה אנשים - שלושה רוסים ושלושה איטלקים - שדנו בהזרמת הכספים מהעסקה על קופותיה של המפלגה. המפלגה מכחישה נחרצות שהיא מקבלת מימון מגורמים זרים, במה שיהווה הפרה משמעותית של חוקי הבחירות באיטליה.

לקריאה נוספת
הטלטלה באוסטריה: כל שרי הימין הקיצוני התפטרו מהממשלה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן ראש ממשלת איטליה מתאו סלביני ברומא, 7 באפריל 2019. אתר רשמי
קשרים קרובים בין רוסיה לימין הקיצוני. פוטין וסלביני ברומא/אתר רשמי

"זה פשוט מאוד", אמר אחד האיטלקים שנשמע בקלטת. "התכנית שגובשה על ידי האנשים הפוליטיים שלנו היא שעם הנחה של 4%, 250 אלף (טונות) ועוד 250 אלף בכל חודש בשנה אחת, הם יכולים להחזיק את הקמפיין". בשלב אחר בקלטת, אחד האיטלקים אמר: "יהיו לנו בעיות עם ה-AM (התקנות למאבק בהלבנת הון)".

באותה פגישה, המקורב לסלביני אמר: "אנחנו רוצים לשנות את אירופה, אירופה חדשה צריכה להיות קרובה לאירופה כמו בעבר משום שאנחנו רוצים את הריבונות שלנו". בשבוע שעבר השתתף סבואיני בארוחת ערב במוסקבה יחד עם פוטין. סלביני לא השתתף בפגישה שהוקלטה או בארוחת הערב הרשמית.

לא ברור אם העסקה שעלתה בשיחה יצאה אל הפועל ואם המפלגה, החברה בממשלה הפופוליסטית ברומא, קיבלה כסף מהמשקיעים הרוסים. סלביני וסבויני טרם התייסו לנושא. עם זאת, סלביני לא מסתיר את תמיכתו בפוטין. אחרי הבחירות לפרלמנט האירופי במאי, שבהן התחזקה מפלגתו, הוא הצטלם כשמאחוריו מונחת תמונתו של נשיא רוסיה.

עוד באותו נושא

גרמניה: מאסר עולם לרוצח ולאנס של הנערה היהודיה

לכתבה המלאה

הקלטת השיחה במלון במוסקבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully