וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מאסר עולם לרוצח ולאנס של הנערה היהודיה

10.7.2019 / 12:45

עונש כבד נגזר על עלי בשאר, מבקש מקלט מעיראק שהורשע ברצח סוזנה פלדמן בשנה שעברה. הוא הוסגר לגרמניה אחרי שהצליח לחמוק בחזרה למולדתו. לאור חומרת מעשיו, הוא לא צפוי לזכות בשחרור מוקדם

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

בית משפט בגרמניה הרשיע היום (רביעי) מבקש מקלט מעיראק באונס וברצח של נערה יהודייה בת 14 וגזר עליו מאסר עולם. הרשעתו של עלי בשאר בבית משפט בווייסבדן הגיעה בתום משפטו שנמשך ארבעה חודשים, שהתסיס את הדיון הציבורי סביב סוגיית ההגירה.

סוכנות הידיעות הגרמנית DPA דיווחה כי בית המשפט קבע כי מעשיו היו "חמורים במיוחד", מה שאומר שהוא לא צפוי לזכות לשחרור אחרי 15 שנה, כפי שנהוג בגרמניה. בשאר בן ה-22 הורשע בתקיפה וברצח של סוזנה פלדמן במאי אשתקד.

בשאר ומשפחתו עזבו את המקלט למבקשי המקלט שבו שהו בגרמניה אחרי הרצח, והוא הוסגר בהמשך על ידי הכוחות הכורדיים במדינה. ככל הנראה, הוא הגיע לגרמניה באוקטובר 2015, בשיא משבר ההגירה שבמסגרתו הגיעו כמיליון מהגרים ומבקשי מקלט למדינה תחת מדיניות "הדלת הפתוחה" של הקנצלרית אנגלה מרקל. המדיניות השנויה במחלוקת הזו חיזקה את הימין הקיצוני במדינה ועוררה מתיחות גזעית.

האם, דיאנה פלדמן, אמרה בשבוע שעבר כי "חלק מהעתיד שלי והלב שלי נעלם" כשבתה נרצחה. כבר קיבלתי את מאסר העולם שלי, על אף שאני לא אשמה. לעולם לא תהיה לי הזדמנות לחנינה", היא כתבה במכתב בן שישה עמודים לבשאר, שפורסם בבילד, לפני גזר הדין.

עוד בוואלה! NEWS
אונס של נערה בגרמניה בידי חמישה ילדים הצית דיון על פשיעת ילדים
גרמניה: 11 גברים, רובם מהגרים, נאשמים באונס נערה

סוזאנה פלדמן, עלי בשאר. עיבוד תמונה
חנק אותה מאחור. פלדמן ובשאר/עיבוד תמונה

גופתה של פלדמן נמצאה ליד פסי רכבת. בחקירתו סיפר בשאר שהגיע לגרמניה במהלך גל הפליטים בקיץ 2015, וערער על דחיית בקשת המקלט שלו כי רצח את הנערה בשל ויכוח שפרץ ביניהם. על אף שהמשטרה אמרה כי אין חשד שהרקע לרצח הוא אנטישמי, זהו אחד מכמה פשעים חמורים שבהם היו מעורבים מהגרים לגרמניה בשנים האחרונות, וששימשו את הימין הקיצוני להתנגח במדיניות הקנצלרית אנגלה מרקל. לפני הרצח בשאר היה חשוד בכמה עבירות קטנות, אולם הוא לא הואשם בדבר.

התביעה אמרה כי בשאר אנס את סוזנה באזור מיוער ליד פסי רכבת, ואז חנק אותה מאחור כשהיא איימה להתלונן למשטרה. אז, הוא השתמש בטלפון הסלולרי שלה כדי לשלוח הודעות שבהן נאמר כי היא החליטה לנסוע לפריז.

בשאר הכחיש במהלך המשפט כי הוא אנס את סוזנה, וטען כי יחסי המין ביניהם היו בהסכמה. הוא תיאר במהלך המשפט כיצד הוא ומשפחתו ברחו מעיראק שסועת הקרבות, ואמר כי בגרמניה הוא התוודע בפעם הראשונה לסמים קשים. עוד הוא טען כי הוא פגש את סוזנה דרך מכר משותף שלושה חודשים לפני הרצח, ובילה יחד עמה בהאזנה למוזיקה ולהליכות יד ביד. לדבריו, הוא לא ידע מהו גילה. "הכול נהיה שחור לנגד עיני, ואז זה קרה. אני לא יודע איך זה יכול היה לקרות", אמר במשפט.

לשתי המדינות אין הסכם הסגרה, וגרמניה הוציאה לדרך מבצע מורכב, שכלל את ראש המשטרה הפדרלית דיטר רומן. הוא הגיע בעצמו לארביל, בירת החבל הכורדי, יחד עם כוח ללוחמה בטרור. לאחר מכן, אף נפתחה חקירה נגדו בגרמניה בחשד לחטיפה. המשטרה ספגה ביקורת חריפה על התנהלותה בתיק ועל כך שאפשרה לבשאר לחמוק מחוץ למדינה.

מרקל, שאיבדה מהפופולריות שלה בשל משבר ההגירה, אמרה אז כי המעצר של בשאר מראה כמה חשוב להעמיד בפני משפט מהגרים ללא מעמד של מגורי קבע "כדי שניתן יהיה לשלוח אותם במהירות לביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully