וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס של נערה בגרמניה בידי חמישה ילדים הצית דיון על פשיעת ילדים

בני 14 ו-12 תקפו בת 18 במערב המדינה, אולם רק חלקם יעמדו לדין מאחר שגיל האחריות הפלילית במדינה הוא 14. אחד מהם כבר היה מעורב בעבירות מין, אולם הוא נשפט בשל גילו הצעיר. עתה, יש מי במשטרה שקורא להוריד את הרף, אך השופטים מתנגדים

בית משפט, ברלין, גרמניה. רויטרס
הילדים הושעו מבית הספר. בית משפט בברלין/רויטרס

קבוצה של חמישה קטינים אנסו נערה בת 18 בגרמניה, והמקרה הצית מחדש את הדיון סביב גיל האחריות הפלילית במדינה לאור העובדה שלא ניתן להעמיד לדין בני 14 ומטה. שניים מהחשודים בתקיפה, שהתרחשה בסוף השבוע בעיר מולהיים שבמערב המדינה, הם בני 12, והיתר בני 14.

כל חמשת הילדים, שלפי התקשורת במדינה הם מבולגריה, הושעו מבית הספר ורק אחד מהם הופיע עד כה בפני שופט. התובעים אמרו כי הוא היה מוכר למשטרה בשל הטרדות מיניות בעבר, אולם הוא לא היה בוגר מספיק כדי להעמידו לדין.

הנערה, שנמצאה בשיחים בשעות הערב המאוחרות ביום שישי, פונתה לבית החולים ושוחררה מאז. לפי המשטרה, התקיפה הייתה אלימה ונמשכה זמן רב. ראש איגוד השוטרים, ריינר וונדט, אמר כי "במשך שנים אנחנו דורשים להוריד את גיל האחריות הפלילית בגרמניה".

מנגד, ינס גניסה, שעומד בראש איגוד השופטים של גרמניה, טען כי המשוואה שלפיה "יותר ענישה משמעותה פחות פשע" אינה עובדת עם הדור הצעיר. לדבריו, ההיבט החינוכי בחוק הגרמני פועל היטב להתמודדות עם הפשיעה בקרב הדור הצעיר. בסוכנות להגנה על הילד מתנגדים גם כן למהלך, ואמרו כי התיק דורש טיפול מצד לשכת הרווחה בבעיות ההתנהגות של החשודים.

גיל האחריות הפלילית משתנה ממדינה למדינה באירופה, כשבמדינות סקנדינביה הוא הגבוה ביותר, 15. בבריטניה, פרט לסקוטלנד, הגיל הוא עשר. ב-2007 הצהירה ועדת האו"ם לזכויות הילד כי גיל 12 הוא הרף התחתון לאחריות הפלילית.

(עדכון ראשון 10:18)

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully