וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת וואלה! NEWS: הותרה לפרסום פרשה בינ"ל של חטיפה וסחר בתינוקות

10.7.2019 / 12:28

צעירה פגועת נפש, שנכנסה להיריון, הוטסה לארה"ב בתחבולה כדי לסחור בעובר שברחמה. היא עברה ניתוח קיסרי לאחריו נלקח ממנה התינוק לאימוץ לזוג חרדים חשוכי ילדים. מאז לא ראתה את ילדה, כיום בן שלוש. לאחרונה חלה התפתחות בחקירה והוריו המאמצים של הפעוט השיבו אותו ארצה

עריכה: נועה לוי

פרשת "איפה הילד" - עיקרי הדברים

  • פגועת נפש מצפון הארץ הרתה ולאחר הלידה התינוק נלקח ממנה
  • ההורים המאמצים בארה"ב החזירו לאחרונה את הפעוט ארצה
  • חשד כי בכירים במערכות הבריאות והרווחה מעורבים בפרשה
  • בין העצורים: עו"ד מבני ברק ואיש עסקים אמיד מברוקלין

פגועת נפש צעירה, תושבת צפון הארץ, נכנסה להיריון והוטסה לארצות הברית בתחבולה כדי לסחור בעובר שברחמה. היא עבר ניתוח קיסרי לאחריה נלקח ממנה התינוק ונמסר בניו יורק לאימוץ לזוג חרדים חשוכי ילדים. היא לא ראתה את בנה עד היום.

משטרת ישראל חוקרת את הפרשה, שזכתה לשם "איפה הילד", הזו מאז 2016. בתחילה נערכה החקירה על ידי היאחב"ל ובהמשך הועברה ליחידה המרכזית של מחוז צפון שם היא עדיין מתנהלת. הרשויות בארצות הברית משתפות פעולה בחקירה.

התינוק הוא היום פעוט כבן שלוש. לאחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירה ובהליכים נגד ההורים המאמצים האמריקנים, בראשית שנות ה-30 לחייהם, שהשיבו את הפעוט ארצה. מחקירת הפרשה עולה חשד למעורבות של בכירים במערכות הבריאות והרווחה, ומתנהלים הליכים מקבילים בבתי משפט שונים ברחבי הארץ. מערכת וואלה! NEWS מנסה לפתוח את התיק מאז פברואר, והיום (רביעי) נעתרה המשטרה לפרסם את המתווה שהוצע.

עוד בוואלה! NEWS
"הזדמנות שפוספסה": המחווה האיראנית שנדחתה על ידי ארה"ב
אין חשודים: חקירת אונס בת השבע תקועה; כתובות נאצה נגד קטוסה
הליכוד ליועמ"ש: "פתח בחקירה נגד ברק ויחסיו עם הפדופיל המורשע"

פרשת איפה הילד. יואב איתיאל
החקירה החלה ב-2016/יואב איתיאל

במסגרת הפרשה נעצרו גם עורך דין מבני ברק, כבן 55, החשוד כי נתן להליך האימוץ ייעוץ משפטי וכן "גביר" מברוקלין, איש עסקים אמיד, אב לתשעה כבן 44, החשוד כ"מאכער" שתיווך את העסקה. כולם שוחררו.

עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, שייצגו משפטן שנחשד במעורבות בהליכי האימוץ, מסרו לוואלה! NEWS כי הוא "טוען לחפותו". לדבריהם, "הוא עורך דין אשר במסגרת עיסוקו נתן יעוץ מקצועי, הא ותו לא". הוא נעצר בחודש פברואר האחרון ושוחרר לאחר מכן.

לפני כארבעה חודשים, נעצרו שתי תושבות היישוב הצפוני בה מתגוררת החוסה. אחת מהן הייתה אשת הקשר שלה למחלקת הרווחה, השנייה הייתה האפוטרופסית שלה. נעצרו גם ההורים המאמצים, ואחר כך שוחררו בתנאים מגבילים. המעורבים חשודים בעבירות חמורות של קשירת קשר לפשע, גניבת ילד וסחר בבני אדם להולדת ילד. אם יועמדו לדין ויורשעו בעבירה זו הם צפויים לעוד 20 שנות מאסר.

פרשת איפה הילד. עיבוד תמונה
פרשת איפה הילד/עיבוד תמונה
"המשטרה חוקרת את התיק הזה שלוש שני ומי שחטפו ויילדו אותה עדיין מסתובבים חופשי"

"הלב שלי נקרע. שמעתי וראיתי הרבה מקרים קשים זה הטופ של הקשים. הטופ של הטופ", סיפרה אשת מקצוע המכירה את הסיפור מקרוב. "מדובר באישה אומללה ולא ייאמן שלא החזירו לה את הילד עד עכשיו, בתירוצים שלכאורה לא איתרו אותו. המשטרה חוקרת את התיק הזה שלוש שנים ומי שחטפו אותה, יילדו אותה והיו איתה אחרי הלידה עדיין מסתובבים חופשי".

"פרשה טורדת מנוחה אשר לעת הזו רב הנסתר בה על הנגלה", כתב הרכב של שלושה שופטי בג"ץ בראשותה של הנשיאה השופטת אסתר חיות, שעתירה נגד המדינה מטעם החוסה ומטעם בת המשפחה של בן זוגה הגיעה לפתחה.

פרשת איפה הילד. צילום מסך
"פרשה טורדת מנוחה"/צילום מסך

העתירה מבקשת כי בית המשפט יוציא צו "הביאס קורפוס" שיורה על הבאת הפעוט בפניו. באוקטובר 2018 נמחקה העתירה לאחר שהליכי השבת הילד החלו להתקדם. זמן קצר אחר כך בוצעו המעצרים הראשונים וחקירת המשטרה הפכה לגלויה.

הצעירה המדוברת בסוף שנות ה-20 לחייה, באה מרקע דתי, ננטשה על ידי משפחתה והתגלגלה לאן שהתגלגלה "כולל נציגי הדת על שליחה החרדים שלקחו עליה חסות", סיפרה מכרה של הצעירה. "הילד הראשון שנולד לבן זוגה ולה גם הוא נלקח מהם, אבל אחרי לחץ משפטי הוחזר והועבר לאחות של האבא, לאומנה, למרות התנגדות מחלקת הרווחה". אחרי כמה חודשים התברר שהצעירה בהריון.

"מדינת ישראל על זרועותיה הענפות, עשו כל מה שהם יכלו כדי לסבך את הטיפול בה ובתיק שלה כולל מינוי אפוטרופוס על אפוטרופוס", אמר גורם המצוי בפרשה. "בארץ אשפזו אותה בסוף ההיריון בבית חולים פסיכיאטרי, בכפייה קשורה למיטה בטענה שהיא הייתה אלימה, והיא הוצאה ממנו רק כשהיא הבטיחה מה שרצו שתבטיח. אחרי הלידה חזר אותו סיפור בארצות הברית", הוסיף הגורם.

"לטענתה מיד לאחר הלידה נלקח התינוק ממנה וזאת לאחר שהוחתמה על מסמכים שאת משמעותם לא הבינה. כשצעקה ודרשה את התינוק שלה אמרו לה שתישאר כבולה עד שתפסיק עם הצעקות ותירגע. כשעזבה את בית החולים היא הוחזקה למעשה כלואה במרתף של בית פרטי, ממנו בסופו של דבר הצליחה לברוח, נמלטה לרחובות העיר, נאנסה ובסופו של דבר נאספה על ידי שוטרים ששהו לזעקותיה".

לדברי הגורם אותם שוטרים היו גם אלה "שלקחו אותה בחזרה לאותו בית, אספו את דרכונה מאלה שהחזיקו אותו, אפשרו לה לדבר עם משפחתו של בן הזוג בישראל - שארגנו לה מיד כרטיס טיסה ארצה והם הביאו אותה לשדה התעופה". שמונה חודשים אחרי שיצאה את הארץ היא שבה, בלי התינוק שלה.

"מיעוט מאורגן ואכזרי"

עו"ד חווי קליין, מומחית לזכויות קטינים והוריהם, אמרה היום כי "במהלך השנים משרדי מייצג בתיקים של חטיפות ילדים ועוברים מבטן אימם על ידי מיעוט מאורגן ואכזרי שלא בהליכי אימוץ ואומנה כחוק, ושהמשטרה והרשויות בישראל מכירים היטב ובדרך כלל, גם אם הגיבו, היה זה באיחור רב באופן שזכותם של הורים וילדים במדינת ישראל לביטחון בסיסי נפגעה קשות".

לדבריה, "המיעוט הפושע מתנהל כמדינה ועל פי חוקים משלהם. אני קוראת לכל מי שנפגע לאסוף כוחות ולא להיכנע, טובת ילדכם נשמעת ונראית גם אם נדרשת לכך לחימה משפטית לא פשוטה. ילד שייך להוריו ולא לאף גורם זר וכל הליך להעברת קטין מידי הוריו חייב לעבור דרך בית המשפט, כדין".

(עדכון ראשון: 11:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully