וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעקב צמוד מדי": המחבל ששרד את הפיגועים בפריז קיבל פיצויים

לפי ספר חדש, עבד סלאח עבד א-סלאם, שנמלט אחרי המתקפה ב-2015 ונתפס בבלגיה, זכה לפסיקה מקלה מהשופטים בטענה שחירותו נפגעה. על אף שבית משפט לערעורים ביטל זאת - והוא סירב לכך בכל מקרה - ההחלטה עוררה סערה. "המערכת הפכה למשוגעת לחלוטין"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המחבל היחיד ששרד את מתקפת הטרור בפריז ב-2015 פוצה ב-500 אירו משום שרמת המעקב אחריו בזמן שהיה בכלא הייתה לא חוקית - כך לפי ספר חדש שפורסם בצרפת. עבד סלאח עבד א-סלאם, יליד בלגיה, היה חלק מהתא של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שאחראי לפיגועים שבהם נהרגו 130 בני אדם ב-13 בנובמבר 2015, כולל הטבח באולם בטקלאן.

הוא הצליח להימלט, אולם נתפס בבלגיה בתום אחד המצודים הגדולים ביותר בהיסטוריה של היבשת. הוא הורשע בסיוע תמיכה לוגיסטית לארגון, ונשלח באפריל אשתקד ל-20 שנות מאסר על עבירות הקשורות לחילופי האש שניהל עם השוטרים בזמן שניסו לעצור אותו. הוא מוחזק בבית הכלא פלורי-מרוגיס' מאז אפריל 2016, שם הוא נתון למעקב מצלמות האבטחה לאורך כל שעות היממה. עם זאת, במרץ שנה לאחר מכן קבע בית המשפט כי זהו צעד לא חוקי והורה על פיצויים.

לקריאה נוספת בנושא
צרפת: סנגורי המחבל הנמלט מפריז הודיעו שיפסיקו לייצג אותו
צרפת: משרד המשפטים מבקש להתקין מצלמות אבטחה בתא המחבל מפריז
כוננות, פליטים ודאעש: שנה למתקפת הטרור בפריז - מה השתנה בצרפת?

המחבל ששרד את הפיגועים בפריז. AP
נמלט בבריסל אחרי מצוד ממושך. עבד סלאח עבד א-סלאם/AP

הפרטים פורסמו בספר "יומנו של פרנק ברטון", על עורך דינו של עבד סלאם, שנכתב על ידי העיתונאית אלזה ויגורו. ברטון ערער על רמת המעקב בטענה שהיא מפרה את הזכות לפרטיות המעוגנת בחוקה. ויגורו אמרה כי המחבל גילה על ההחלטה לפני כשנה, כשברטון שאל אותו על פרטי הבנק שלו.

עם זאת, בית משפט לערכאות גבוהות בוורסאיי ביטל את החלטת הפיצויים, ועבד סלאם סירב לקבל אותה בכל מקרה. אף על פי כן, הפסיקה המקורית עוררה תגובות סוערות ברשתות החברתיות.

מנהיג מפלגת הימין "צרפת מתעוררת", ניקולא דופו-אינן, אמר כי ההחלטה "מבישה". ז'אן מסיה, ממפלגת הימין הקיצוני "האיחוד הלאומי", כתב בטוויטר: "אנחנו מנוהלים על ידי מערכת שהפכה למשוגעת לחלוטין, המצדיקה בשם שלטון החוק את הביזיונות הגרועים ביותר נגד החוק ונגד המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully