וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: משרד המשפטים מבקש להתקין מצלמות אבטחה בתא המחבל מפריז

על פי טיוטת החוק, ניתן יהיה לתעד את המתרחש בתאים של אסירים ש"בריחתם או התאבדותם תשפיע על הסדר הציבורי". היעד הראשון: סלאח עבד א-סלאם, שמוחזק בבידוד מאז שהוסגר

רויטרס

(תיעוד מבריסל: מעצר עבד א-סלאם)

משרד המשפטים הצרפתי מתכוון להגביר את השימוש במצלמות אבטחה בבתי הכלא, ומקדם בימים אלה הצעת חוק בנושא – כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הדיווח, משרד המשפטים מבקש ליישם את ההחלטה בשלב הראשון בתא שבו מוחזק סלאח עבד א-סלאם, החשוד המרכזי בחקירת מתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר.

עבד א-סלאם, שהוסגר בסוף חודש אפריל, הועבר לבידוד בכלא פלורי-מרוז'י, ומשפטו צפוי להיפתח ביום שישי הקרוב. כיום, ניתן להציב מצלמות אבטחה רק בתאיהם של אסירים שלגביהם קיים חשש ממשי שיפגעו בעצמם, ולמשך 24 שעות בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל הנמלט מפריז הוסגר לצרפת; פרקליטו: "הוא אדיוט קטן"
המחבל מפריז מתנהג כמו "אסיר לדוגמה": תמונות ראשונות מהכלא
"המחבל בכובע" הודה: רצינו לתקוף בפריז שוב, אך נאלצנו למהר

שער "הט ניוזבלאט" עם תמונתו של סלאח עבד א-סלאם, 12 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
תמונה ראשונה של עבד א-סלאם מהכלא, כפי שפורסמה בתקשורת הבלגית/צילום מסך, טוויטר

על פי טיוטת החוק, שהגיעה לידי הסוכנות, ניתן יהיה להורות על הצבת מצלמות אבטחה לתקופה של שלושה חודשים שניתן יהיה לחדשה, בתאיהם של אסירים ש"לבריחתם או להתאבדותם תהיה השפעה משמעותית על הסדר הציבורי". זאת, על פי נוסח הטיוטה, "בהתאם לנסיבות הספציפיות שקשורות למעצרם, ולהשפעה שעשויה להיות לכך על דעת הציבור".

החוק, שמציין כי העברת אסיר לתא מרושת במצלמות אבטחה תיעשה בהוראת שר המשפטים בלבד, עוד נתון לאישור של הוועדה המפקחת על בתי הסוהר. נוסח החוק מבהיר כי הזכות לפרטיות של האסיר תישמר באמצעות הקמת מחיצה בתא, שתאפשר העברת תיעוד מטושטש בלבד. כמו כן, צוין כי התיעוד יהיה ויזואלי בלבד, ולא יוקלטו קולות.

כמו כן, התיעוד ממצלמות האבטחה יישר "למשך זמן שאינו עולה על חודש אחד". על פי ניסוח החוק, מעבר למשך זמן זה, כל תיעוד שאינו קשור לבדיקה של רשויות המשפט או לחקירה מנהלית יימחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully