וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכן הסמוי הפליל - וחייל הורשע בסחר בכמויות גדולות של אקסטזי

10.7.2019 / 12:10

החייל מכר לסוכן מצ"ח 90 גרם של סם, בשלוש הזדמנויות שונות, תמורת 20 אלף שקלים. הוא הורשע בעסקת טיעון ונגזר עליו בנוסף למאסר גם קנס של 12 אלף שקלים. השופטים ציינו שהסדר הטיעון מקל, אך קיבלו אותו בכל מקרה: "התחשבנו בנסיבותיו האישיות הקשות של הנאשם"

אישה עם אזיקים 22 ביוני 2017. AP
קיבל כמעט 20 אלף שקלים עד שנעצר. אילוסטרציה/AP

חייל בשירות סדיר נידון לשנתיים של מאסר בפועל, לאחר שהורשע במכירת 90 גרם של אקסטזי לסוכן סמוי של מצ"ח. במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיע החייל עם הפרקליטות הצבאית בשבוע שעבר, הוטלו עליו גם מאסר על תנאי וקנס בגובה 12 אלף שקלים.

בכתב האישום המתוקן שבו הודה החייל, מתוארות ארבע עסקאות סמים בינו לבין הסוכן הסמוי - ששלוש מתוכן הושלמו. בעסקה הראשונה נפגשו השניים בבית תמחוי בחולון, והחייל הסכים למכור לסוכן 20 גרם של אקסטזי (MDMA) תמורת 200 שקלים לגרם. העסקה כמעט הושלמה, אלא שאז ביקש החייל מהסוכן כי יעביר לו את הכסף מראש, ורק מאוחר יותר יקבל את הסם - מה שפוצץ את העסקה. עם זאת, הקשר בין השניים המשיך.

לקריאה נוספת בנושא
סמים מקולומביה תמורת תשלום: עורך דין הורשע בסחר בקוקאין
הישראלי שרצח את גרושתו וביתר את גופתה - נעצר בחשד לייבוא סמים

כדורי אקסטזי. Michele Limina, AP
כדורי אקסטזי, אילוסטרציה/AP, Michele Limina

כשבוע לאחר מכן שלח החייל לסוכן בווטסאפ תמונה של עשרה גרם אקסטזי על משקל. הפעם העסקה הושלמה תמורת 2,500 שקלים. בימים שלאחר מכן הושלמו שתי עסקאות נוספות, כאשר כמויות הסם הלכו וגדלו: בעסקה השנייה מכר החייל לסוכן 29 גרם אקסטזי תמורת 6,000 שקלים במזומן, ובעסקה האחרונה מכר לו 49 גרם, תמורת 11 אלף שקלים. בסך הכל קיבל החייל כמעט 20 אלף שקלים - עד שנעצר.

בית הדין הצבאי בקסטינה קיבל בשבוע שעבר את עסקת הטיעון בין הסנגוריה הצבאית, שייצגה את החייל, לבין התביעה הצבאית. במסגרת ההסדר נידון החייל ל-23 חודשי מאסר בפועל והוטל עליו קנס בגובה 12 אלף שקלים. השופטים ציינו כי מדובר בעונש קל יחסית, אך החליטו לקבל בכל זאת את הסדר הטיעון. "התחשבנו בנסיבותיו האישיות והמשפחתיות הקשות של הנאשם", נכתב בגזר הדין, "לרבות העובדה כי אחיו שהיה מעורב אף הוא בעסקאות נידון לעונש מאסר בפועל משמעותי. אנו תקווה כי הנאשם, כפי שמסר בדברו האחרון לעונש, אכן יפתח פרק חדש בחייו".

עוד בוואלה!

מפלסים את דרכם בשלג: התיעוד האחרון של המטיילים בהימלאיה

לכתבה המלאה

"מצ"ח פעלו בשיטות פסולות"

עורכת דינו של החייל, סרן מיה כץ מהסנגוריה הצבאית, מסרה כי "בסיומו של הליך משפטי מורכב עלה מהראיות כי מצ"ח פעלו בשיטות חריגות ופסולות על מנת לגרור את החייל לעולם הסמים הקשים ולהדיח אותו לתווך את הסמים מסוחר אחר. החייל נטל אחריות על מעשיו בתיווך הסם ובהתחשב בטענות הראייתיות שהועלו על ידי ההגנה, נגזר עליו עונש חריג בקולתו ביחס לנאשמים אחרים, כך שהוא צפוי להשתחרר מהמאסר בחודשים הקרובים. הסנגוריה הצבאית תמשיך להגן על זכויות החיילים הנתונים לחקירה פלילית".

מדובר צה"ל נמסר כי "ביום 1 ביולי 2019, גזר בית הדין הצבאי 23 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 12 אלף שקלים ופסילת רישיונות נהיגה למשך שנה על חייל אשר הורשע, במסגרת הסדר טיעון, במספר עבירות של סחר בסמים מסוכנים. מגזר הדין עולה כי החייל מכר בשלוש הזדמנויות שונות סם מסוכן מסוג MDMA לסוכן מצ"ח, וסיכם על עסקה נוספת שלא יצאה אל הפועל".

(עדכון ראשון: 9/7, 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully