וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים מקולומביה תמורת תשלום: עורך דין הורשע בסחר בקוקאין

9.7.2019 / 16:30

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את עו"ד זיאד כנעאן בייבוא וסחר בסם מסוכן מדרום אמריקה בכמויות מסחריות. "קיים אינטרס ציבורי מובהק לגלות אם שומרי הסף של שלטון החוק מעורבים בעבירות פליליות"

צילום: משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שלישי) את עורך הדין זיאד כנעאן בביצוע עבירות של ייבוא וסחר בסם מסוכן, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ובעבירה של קשירת קשר לפשע. עו"ד כנעאן היה הנאשם האחרון בפרשת יבוא קוקאין מדרום אמריקה בכמות מסחרית. בעת ביצוע העבירות, עו"ד כנעאן היה עורך דין פעיל וחבר בלשכת עורכי הדין. שאר הנאשמים כאמור הורשעו, כל אחד לפי חלקו, ונדונו לעונשי מאסר בפועל.

בשנת 2016 הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) 14 כתבי אישום נגד כ-30 נאשמים מכל רחבי הארץ, ביניהם עו"ד כנעאן, בפרשה, שבמסגרתה הפעילה משטרת ישראל סוכן סמוי במטרה להילחם בתופעת ייבוא וסחר בסמים. הנאשמים הורשעו, כל אחד לפי חלקו, בכך שקשרו קשר לייבא סמים מסוכנים מסוג קוקאין לארץ תמורת תשלום כספי. במסגרת הפעלת הסוכן, התחזו חוקרי המשטרה לבלדרי סמים, נסעו לקולומביה ורכשו עבור הנאשמים שישה ק"ג קוקאין, אותו החזירו לארץ ומסרו לחלק מהנאשמים, ביניהם לעו"ד כנעאן. נוסף לכך, ניסו הנאשמים לייבא עשרות קילוגרמים של קוקאין תמורת מאות אלפי שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדן: "עלינו לטפל בשוטרים אלימים שמנצלים את הכוח שנותן החוק"
בלעדי | ניר חפץ בחדר החקירות: "חשתי מאוים על ידי גורמים בלשכת רה"מ"
מח"ש: "הממצאים תומכים בטענה שהקליע שפגע בטקה ניתז מהקרקע"

קוקאין. דוברות המשטרה,
30 נאשמים מכל רחבי הארץ. קוקאין/דוברות המשטרה

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את כל הטענות המקדמיות של עו"ד כנעאן, בהן טענה לאכיפה בררנית בשל היותו עורך דין וקבע, כי "קיים אינטרס ציבורי מובהק לגלות אם שומרי הסף של שלטון החוק, ובכללם עורכי דין ושוטרים, מעורבים בדרך זו או אחרת בעבירות פליליות בכלל, ובעבירות סמים בפרט". כמו כן, טען עו"ד כנעאן כי אלמלא פעילותו של סוכן שהופעל נגדו, כלל לא היה נגרר לעבירות סמים וכי הפעלתו הייתה לא מוצדקת, בין היתר בשל העובדה שלכנעאן לא היה עבר פלילי. נוסף לכך, נטען כי הסוכן לא בחל באמצעים בכדי להפעיל לחץ על כנעאן.

בהכרעת הדין צוין כי "הנאשם לא היה פסיבי אלא יוזם, העלה רעיונות שונים כיצד להבריח סמים לארץ, ואף נסע לירדן, וכן לשני כפרים בגליל, בכדי להיפגש עם אנשים שונים שיכולים לקדם את הרעיונות שהעלה... יתרה מכך, הנאשם הוא עורך דין פלילי ותיק ומנוסה, אשר בוודאי מודע היטב למשמעות של המעשים שהוא מעורב בהם...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully