וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה לראשונה סנקציות על חברי פרלמנט של חיזבאללה

9.7.2019 / 22:01

ממשל טראמפ מגביר את הלחץ על הארגון הנתמך בידי איראן, שסובל מקשיים כלכליים כבדים. באופן תקדימי, משרד האוצר השית עיצומים על שני מחוקקים שלו בפרלמנט הלבנוני, ועל גורם ביטחוני אחר. שר האוצר של לבנון: "הסנקציות משפיעות על כל אזרח, אפילו אם כוונו נגד חיזבאללה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

הסנקציות האמריקניות על בכירי חיזבאללה - כל הפרטים

  • ארה"ב הטילה סנקציות על שני חברי חיזבאללה בפרלמנט בלבנון
  • שר האוצר הלבנוני: הסנקציות אינן מוצדקות
  • משרד האוצר האמריקני: הבכירים ניצלו את מעמדם לביסוס איראן בלבנון

ארצות הברית הטילה היום (שלישי) סנקציות על שני חברי פרלמנט של חיזבאללה, כחלק מהמשך הלחץ הכלכלי שמפעיל הממשל על הארגון הלבנוני הנתמך על ידי איראן. בנוסף לכך, הוטלו עיצומים על גורם ביטחוני בחיזבאללה.

לפי משרד האוצר, השלושה ניצלו את מעמדם "כדי לקדם את האג'נדה המרושעת של חיזבאללה ולפעול בשם איראן". חברי הפרלמנט שהוכנסו לרשימת תומכי הטרור הם מוחמד חסן ראאד ואמין שרי, שנראה בתמונה שפרסם משרד האוצר לצדו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סוליאמני. הבכיר השלישי הוא וואפיק ספא.

הסנקציות האמריקניות על חיזבאללה ועל איראן מקשות על פעילות הארגון השיעי, שלפי כמה דיווחים נאלץ לקצץ במשכורות של אנשיו. מאז 2017, הוטלו עיצומים על 50 אנשים או גופים הקשורים לחיזבאללה, שלו יש 13 חברי פרלמנט וייצוג גם בממשלתו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי הסוני.

עוד ידיעות בנושא
היום שאחרי המנהרות: תכנית התקיפה החשאית של חיזבאללה בגליל
סגנו של נסראללה: "טראמפ לא צריך מלחמה עם איראן שתבעיר את האזור"

מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני
וחבר הפרלמנט של חיזבאללה אמין שרי. אתר רשמי
סולימאני עם חבר הפרלמנט שרי/אתר רשמי

"חיזבאללה משתמש בפעיליו בתוך הפרלמנט הלבנוני כדי לתמרן מוסדות לטובת תמיכה באינטרסים הכלכליים והביטחוניים שלו וכדי לתמוך בפעילויותיה הזדוניות של איראן", אמרה סיגל מנדלקר, בכירה במשרד האוצר. "חיזבאללה מאיים על היציבות הכלכלית והביטחונית של לבנון ושל האזור כולו ואת המחיר משלם העם הלבנוני. ארצות הברית תמשיך לתמוך במאמצי הממשלה בלבנון להגן על מוסדותיה מפני ניצול איראן ושליחיה ולהבטיח עתיד מבטיח יותר עבור לבנון".

שר האוצר של לבנון, עלי חסן חליל, הגיב כי "הסנקציות משפיעות על כל אזרח לבנוני, אפילו אם הן כוונו נגד חיזבאללה. הסנקציות אינן מוצדקות ולא משרתות את היציבות הכלכלית בלבנון".

חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, עלי פיאד, אמר בתגובה להטלת הסנקציות כי הן "בראש ובראשונה עלבון לעם הלבנוני, משום שהן פוגעות בריבונות. על הממשלה הלבנונית לנקוט עמדה רשמית בנושאים המשפיעים על הריבונות הלבנונית".

ראש מועצת משהד, מוחמד חסן. אתר רשמי
ראש מועצת משהד, מוחמד חסן/אתר רשמי

בהצהרה מטעם משרד האוצר האמריקני נמסר כי המהלך מדגיש כיצד הארגון השיעי עושה שימוש בכוחות הפוליטי כדי לדלות את האמצעים הכלכליים והביטחוניים של לבנון, תוך ניצול המערכת הדמוקרטית הנהוגה במדינה. העיצומים שהושתו היום מדגישים כי בוושינגטון לא רואים הבדל בין פעילותו הפוליטית והאלימה של חיזבאללה. מנהיגי הארגון הבהירו בעצמם כי אינם מבדילים בין ענפיו הצבאיים והפוליטיים. ב-2001 אמר ראאד כי "חיזבאללה היא מפלגת התנגדות צבאית... אין הבדל בין פוליטיקה לבן התנגדות".

עוד הוסיפו במשרד האוצר כי כנציג חיזבאללה בפרלמנט, שרי מנצל את משרדו הפוליטי לקידום יעדי חיזבאללה, גם במחיר של פגיעה בממשל ובעם בלבנון. מאמציו לאיים על מוסדותיה הכלכליים של לבנון בשם הארגון ממחישות את הצעדים הקיצוניים בהם הוא נוקט בשם האג'נדה של חיזבאללה. בארצות הברית טוענים כי התנהגותו המאיימת של שרי על עובדי בנקים ומשפחותיהם אינה מקובלת כשליח ציבור.

בכיר ארגון חיזבאללה, ופיק ספא. אתר רשמי
בכיר ארגון חיזבאללה, ופיק ספא/אתר רשמי

"ראאד הוא חבר פרלמנט וחבר מועצת השורא של חיזבאללה, המכוון את יחידות החיזבאללה לביצוע פיגועים בחו"ל", המשיך המשרד, ואמר כי "כ'פקודה עליונה' של חיזבאללה, מועצת השורא אחראית לקביעת עניינים דתיים ואסטרטגיים, ויש לה סמכויות ניהוליות, תכנוניות ומדיניות". משרד האוצר הסביר כי "במקום לדון בהחלטות פוליטיות שיתייחסו למצוקתם הכלכלית של הקבוצות שהארגון מייצג, הא ממשיך לתעדף את פעולותיו שלו ולהחזיק את שגשוגה של לבנון כבת ערובה".

עוד אמר המשרד בהצהרתו כי האדם השלישי אליו הופנו הסנקציות, וואפיק ספא, משמש כחבר חיזבאללה לכוחות הביטחון הלבנוניים. "כראש מנגנון הביטחון של חיזבאללה, שקשור ישירות למזכ"ל הכללי חסן נסראללה, ניצל ספא את נמלי לבנון ואת מעבריו הגבול להברחת סחורות אסורות, להקל על נסיעותיו מטעם החיזבאללה ולערער את ביטחונם של העם הלבנוני".

(עדכון ראשון: 18:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully