וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של אורון ירדן לוועדת השחרורים: קיימו הדיון בדלתיים פתוחות

9.7.2019 / 18:30

בצעד חריג הודיעה הפרקליטות כי היא נוטה שלא תתנגד לבקשת הוריו של הילד שנרצח לפני 39 שנים, אולם סנגורו של הרוצח צבי גור התעקש כי הדיון יוותר חסוי. מחר תכריע הוועדה עצמה. במקביל, נמצא עותק מפסק הדין "האבוד" שלא פורסם מעולם במלואו

בווידאו: תיעוד אחרון של הילד אורון ירדן בחצר ביתו לפני שנחטף ונרצח על ידי צבי גור/צילום: באדיבות רון הנטמן, עריכה: טל רזניק

ועדת השחרורים תדון מחר (רביעי) בבקשה לשחרור מוקדם של צבי גור - שהורשע ב-1980 ברצח הילד אורון ירדן ובחטיפתו. באופן חריג, הודיעה היום הפרקליטות לבית המשפט כי היא אינה צפויה להתנגד לקיים את הדיון בוועדה בדלתיים פתוחות.

בית המשפט המחוזי מרכז דן היום בשתי עתירות שהגישה משפחתו של ירדן, באמצעות עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי. בעתירה הראשונה ביקשה המשפחה לקיים את הדיון בוועדת השחרורים מחר בדלתיים פתוחות, וזאת בניגוד לנוהג לפיו דיוני ועדות השחרורים הם חסויים.

נציגיה של משפחת ירדן טענו כי משום שהוועדה היא גוף מעין-שיפוטי, דיוניה צריכים להיות פומביים. לדבריהם, אף שהדיונים נערכים באופן קבוע מאחורי דלתיים סגורות, ובאופן שאינו פתוח לציבור, מדובר בנוהג שאין לו בסיס חוקי.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"תוקף הפשע לא פג": משפחת ירדן חוששת משחרור רוצח בנה אורון
בית המשפט קבע: צבי גור שרצח את הילד אורון ירדן - לא ישוחרר
נדחה שחרורו המוקדם מהכלא של הרוצח צבי גור; החלטה - בחודש הבא

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
רוצח אורון ירדן, צבי גור, בבית המשפט בדיון בשנת 2010/עומר מירון

נציגי המדינה אמרו בדיון כי הוועדה היא גוף מנהלי, ולכן אין חובה שדיוניה יהיו פומביים. עם זאת, באופן ספציפי לגבי הדיון מחר, הודיעו כי "ישקלו בחיוב" שלא להתנגד לבקשה לקיימו באופן פומבי. מנגד, סנגורו של גור, עו"ד אייל אלון, התנגד לכך בתוקף. לבסוף החליטה השופטת ורדה מרוז כי מי שיכריע בה הוא ועדת השחרורים עצמה, שתתכנס מחר בצהריים בבית משפט השלום ברמלה.

מלבד העתירה בנוגע לוועדת השחרורים, ביקשו בני משפחת ירדן מבית המשפט לקבל לידיהם עותק של פסק הדין המקורי שהרשיע את גור - שלא פורסם מעולם במלואו. המשפחה כבר ביקשה בעבר לעיין בתיק בית המשפט, ובקשתה אושרה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב. אולם כאשר בני המשפחה קיבלו לידיהם את התיק, התברר שהוא אינו כולל את פסק הדין.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS

ברק באולפן וואלה! NEWS: היועמ"ש מונע מהמשטרה לחקור מידע חדש על נתניהו

לכתבה המלאה
אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
בניגוד לנהוג, הפרקליטות לא התנגדה כי הדיון התקיים בדלתיים פתוחות. אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה

משום שמדובר בתיק מ-1980, הוא לא נמצא במערכות הממוחשבות של הנהלת בתי המשפט, וקיים רק כעותק נייר. למרות זאת, נציג המדינה בדיון עדכן כי הנהלת בתי המשפט הצליחה לאתר עותק של פסק הדין, אף שחסר בו עמוד אחד. לדבריו התיק המלא כולל חומרים חסויים - כמו עדויות של קטינים - אולם לא ברור מדוע פסק הדין לא פורסם. בתום הדיון הורתה השופטת מרוז להעביר את פסק הדין לידי המשפחה, מלבד העמוד החסר, אך קבעה כי לצורך פרסומו תיאלץ המשפחה לפנות שוב לבית המשפט בתל אביב.

עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי בבית המשפט המחוזי. 09 ביולי 2019. אתר רשמי
פרקליטי המשפחה פורר ולוי, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully