וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הצוללת: פוטין העניק את אות "גיבורי רוסיה" ל-4 מלחים

14 אנשי הצוות שנספו בשריפה שפרצה בכלי השיט הסודי נקברו בהלוויות סגורות, וחלקם זכו לעיטור הגבוה ביותר אחרי מותם, שבו כבר החזיקו שניים מהקצינים שמתו. היתר קיבלו את אות "מסדר האומץ"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק אתמול (שישי) את העיטור הגבוה ביותר, "גיבור רוסיה", לארבעה מ-14 המלחים שנספו בשריפה בצוללת בתחילת השבוע. הקצינים, כולם בדרגת קפטן, קיבלו את האות אחרי מותם. לשני מלחים נוספים כבר היו את האותות הללו ממשימות קודמות.

הקרמלין אמר כי הצוות פעל בגבורה כדי להשתלט על האש שפרצה בחדר הסוללות, לפני שזו הגיעה לכור הגרעיני שמפעיל את כלי השיט הסודי, הם מתו משאיפת גזים רעילים. עשרת המלחים הנוספים קיבלו את עיטור "מסדר האומץ". הם נקברו היום בהלוויות סגורות בסנט פטרסבורג, ולקחו עמם לקבר סודות רבים.

לקריאה נוספת על אסון הצוללת
רוסיה: 14 איש נספו בשריפה שפרצה בצוללת מחקר
רוסיה מודה: הצוללת הונעה ע"י אנרגיה גרעינית, אבל הכור לא נפגע

תמונת המלחים הרוסים שנספו בשריפה בצוללת, 4 יולי 2019. עיבוד תמונה
14 המלחים שנספו בשריפה/עיבוד תמונה

הקרמלין מיעט למסור פרטים על התקרית, שהתרחשה ביום שני, לאור סודיות המשימה של הצוות. לפי הדיווחים, הייתה זו צוללת מדגם AS-12, המכונה "לושריק", על שם דמות מצוירת מהתקופה הסובייטית. היא פותחה לכאורה למטרות מחקר רגישות בעומק הים, כמו זו שעשתה בקרקעית ים ברנץ בעת השריפה, אולם בפנטגון סבורים כי יעודה האמיתי הוא לחבל בכבלי תקשורת תת-מימיים.

אורכה של המיני צוללת הוא 79 מטר והיא יכולה להגיע למהירות של 30 קשר. העומק המקסימלי שלה הוא 6,000 מטר והיא נישאת על ידי "צוללת אם" גדולה יותר. לפי העיתון קומרסנט, כל הקצינים שמתו היו חלק מיחידה "סודית ביותר", שמספרה הסידורי הוא 45707.

זה היה האסון הימי החמור ביותר מאז הפיצוץ בצוללת קורסק בשנת 2000, אז נספו כל 118 אנשי הצוות. האסון, שהוסתר בתחילה על ידי הרשויות, חשף את ההזנחה הגדולה בצבא רוסיה אחרי התפרקות ברית המועצות והובילה להשקעות מרובות לשדרוגו. עם זאת, הצבא ממשיך לסבול מתאונות, לאור הרחבת פעילותו ברחבי העולם כחלק מהרצון של הקרמלין להקרין את עוצמתה המחודשת של רוסיה. הצבא גם מפתח צוללות חדשות, ובארצות הברית דווח כי הפנטגון מודאג מפעילותן לא הרחק מחופי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully