וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 14 איש נספו בשריפה שפרצה בצוללת מחקר

2.7.2019 / 23:55

משרד ההגנה אמר כי האש על סיפון כלי השיט, שהיה במים הטריטוריאליים של רוסיה בעת התקרית, כובתה. הצוללת הייתה במשימה צבאית בזמן שהתלקחה בה שריפה מסיבה שטרם ידועה

צוללת של הצי הרוסי בים השחור, 1 במאי 2019. רויטרס
צוללת של הצי הרוסי בים השחור, מאי/רויטרס

14 אנשי צוות שהיו על סיפון צוללת של משרד הגנה של רוסיה מתו בשריפה - כך נמסר היום (שלישי) ממשרד ההגנה, שדבריו צוטטו על ידי סוכנויות הידיעות במדינה. לפי הודעת משרד ההגנה, האש כובתה. כלי השיט היה במים הטריטוריאליים של רוסיה, בצפון ים ברנץ, שם ערך סקירה צבאית בעומק הים. סיבת השריפה, שהתקלחה אתמול, עדיין לא ידועה.

"זהו אובדן גדול עבור הצי", אמר פוטין בפגישה עם שר ההגנה סרגיי שויגו, ששודרה בטלוויזיה. "אנחנו מביעים את תנחומינו בפני משפחות הנספים. נעשה כל מה שצריך כדי לתמוך בהן", הוסיף נשיא רוסיה, שביטל אירוע ציבורי שהיה אמור להתקיים בשעות אחר הצהריים כדי להתמודד עם התקרית. פוטין הורה לשויגו לטוס לבסיס של הצי הרוסי בים ברנץ, שם נמצאת כעת הצוללת, כדי לברר מה גרם לתאונה ולדווח לו על כך.

בפגישה שלו עם שויגו, אמר פוטין כי מבין 14 הנספים, שבעה היו בדרגת קפטן, ושניים החזיקו באות "גיבור רוסיה", העיטור הצבאי הגבוה ביותר שהוענק בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה. "זאת לא צוללת רגילה, כפי שאנחנו יודעים, זהו כלי שיט מחקרי מדעי", עם צוות מקצועי מאוד", אמר פוטין.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
מקרון מזהיר את איראן: נפעל אם תמשיכו להפר את הסכם הגרעין
הפיליפינים מנסה להתמודד עם בעיה חדשה: מחבלים מתאבדים מקומיים
סוריה: אנו עשויים להגיב בעתיד לתקיפות של ישראל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במפגש עם שר ההגנה במוסקבה אחרי השריפה בצוללת, 2 ביולי 2019. רויטרס
ביטל אירוע ציבורי בעקבות האסון. פוטין ושר ההגנה, היום/רויטרס

בכלי התקשורת RBC צוטט גורם צבאי עלום שם שלפיו הייתה זו צוללת בהנעה גרעינית מדגם AS-12, אבל גורמים רוסיים רשמיים לא התייחסו לסוג כלי השיט שהיה מעורב. הרשויות בנורבגיה השכנה אמרו כי הן עוקבות אחרי המצב ונמצאות בקשר עם הגורמים הרלוונטיים ברוסיה, אבל הדגישו כי הן לא זיהו רמות חריגות של קרינה.

"ערכנו בדיקות ולא זיהינו רמות קרינה גבוהות מדי באזור", מסר לרויטרס פר סטראנד, מנהל ברשות הקרינה והבטיחות הגרעינית בנורבגיה. הוא הוסיף כי הרשויות ברוסיה מסרו לסוכנות שלו כי פיצוץ גז התרחש על גבי הצוללת. עם זאת, רוסיה הכחישה את הפרט הזה. בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס צוטט משרד ההגנה הרוסי באומרו כי מידע שכזה לא הועבר לנורבגיה.

זאת התקרית החמורה ביותר מאז אוגוסט 2000, אז טבעה הצוללת הגרעינית קורסק בקרקעית ים ברנץ אחרי שאירעו בסיפונה שני פיצוצים. כל 118 אנשי הצוות נספו באסון, שהתרחש בסמוך לתחילת שלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין. התאונה, שהוסתרה בתחילה על ידי הרשויות, חשפה את ההזנחה הגדולה בצבא רוסיה אחרי התפרקות ברית המועצות והובילה להשקעות מרובות לשדרוגו.

עם זאת, הצבא ממשיך לסבול מתאונות, לאור הרחבת פעילותו ברחבי העולם כחלק מהרצון של הקרמלין להקרין את עוצמתה המחודשת של רוסיה. הצבא גם מפתח צוללות חדשות, ובארצות הברית דווח כי הפנטגון מודאג מפעילותן לא הרחק מחופי המדינה.
.
(עדכון ראשון: 16:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully