וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים מנסה להתמודד עם בעיה חדשה: מחבלים מתאבדים מקומיים

2.7.2019 / 15:53

הצבא זיהה כי במתקפה על בסיס צבאי בדרום המדינה היה אחד המחבלים אזרח המדינה, במקרה ראשון מסוגו המדאיג את שירותי הביטחון. בהשפעת דאעש, התופעה עשויה להכות שורש במדינה בעלת הרוב הקתולי

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

צבא הפיליפינים אמר כי אחד המחבלים המתאבדים שתקפו בסיס בדרום המדינה הוא אזרח המדינה. הגנרל קיריליטו סובג'אנה אמר היום (שלישי) לסוכנות הידיעות אי-פי נורמן לסוקה, בן 23, זוהה על ידי משפחתו כאחד משני המחבלים שהתפוצצו בשערי בסיס בעיר אינדנן שבאי סולו. זהותו של המחבל השני עדיין לא ידועה, אך לסוקה הוא אזרח המדינה הראשון שידוע שהסכים לבצע פיגוע התאבדות, וההתפתחות הזו מדאיגה את גורמי הביטחון במדינת האיים.

הגנרל אמר כי לסוקה עזב את משפחתו באי סולו לפני חמש שנים, והצטרף לארגון הקיצוני אבו סיאף תחת פיקודו של האג'אן סאוודג'אן. הארגון אחראי לחלק ממתקפות הטרור הקטלניות ביותר בהיסטוריה של המדינה שרוב אוכלוסייתה קתולית ומיעוטה מוסלמי, ובין היתר הוא אחראי לחטיפות של זרים. חלק מחברי הקבוצה נשבעו אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והם השתתפו במצור על העיר מרוואי ב-2017. דאעש קיבל אחריות גם על הפיגוע האחרון, שבו נהרגו חמישה בני אדם.

מומחים מעריכים כי פיגועי ההתאבדות עשויים להשתרש בפיליפינים, בהשפעת דאעש. "זאת הסלמה, לצד סימן להקצנה גוברת", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית זאכרי אבוזה, מומחה לביטחון בדרום-מזרח אסיה מהמכון למלחמה לאומית.

זירת הפיגוע שבוצע על-ידי חמושים מוסלמים במחנה צבאי באינדאן, דרום הפיליפינים 2 ביוני 2019. AP
חלק מחברי אבו סיאף נשבעו אמונים לדאעש. זירת הפיגוע בדרום הפיליפינים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully