וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד צבאי, נאום טראמפ וגשם: ארה"ב חגגה את יום העצמאות

אמריקה חגגה את יום העצמאות ה-243 בשורת אירועים שכללו מצעד גדול כשטנקים ומטוסים חגים מעל ראשו של טראמפ בזמן נאומו באנדרטת לינקולן בוושינטון. "ארה"ב זה סיפור ההצלחה הטוב ביותר, אנחנו חייבים להתקדם כאומה מאוחדת", אמר הנשיא האמריקני

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ארצות הברית חגגה הלילה (שישי) את יום העצמאות ה-243 עם מצעד צבאי גדול שכלל טנקים ומטוסים והתקיים בוושינגטון בסימן גאווה לאומית ביוזמת הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. זאת, תחת ביקורת ציבורית על בזבוז כספי ציבור ושימוש במצעד לצרכים פוליטיים. "ארה"ב זה סיפור ההצלחה הטוב ביותר", אמר טראמפ בעת נאומו באנדרטת לינקולן בוושינגטון הבירה כשמטוסים חגים מעל לראשו. "אנחנו חייבים להתקדם כאומה מאוחדת".

הנשיא שצולם מבעד לזכוכית משוריינת כשגשם שטף את הקהל שהתייצב בפארק הלאומי "המול" בשדרה המרכזית של הבירה, שיגר מסר של אחדות חרף המחלוקות והביקורת על האופי המיליטריסטי של האירוע בבירה וכך שהציב עצמו במרכז הבמה דווקא ביום שמוקדש לאחדות. המצעד התנהל תחת גשם שוטף וטראמפ ביקש מהקהל להישאר נאמן לארה"ב ושיבח את הצבא האמריקני. "כל עוד נשאר נאמנים לעצמנו ונזכור את ההיסטוריה הגדולה שלנו וכל עוד לא נפסיק להילחם למען עתיד טוב יותר - אז לא יהיה דבר שאמריקה לא תוכל לעשות", אמר טראמפ לקול תשואות הקהל שקרא: "USA! USA!".

מטס אווירי בשמי וושינגטון בירת ארצות הברית לרגל יום העצמאות האמריקני ב-3 ביולי 2019. AP
מטס יום העצמאות בארצות הברית/AP

כ-800 אנשי צבא השתתפו בחגיגות האמריקניות הרהבתניות. הנשיא האמריקני הציג כלים צבאים רבים בהם מטוסים שלקחו חלק במלחמות ארה"ב. הוא שיבח את חוזקו של הצבא האמריקני והתגאה כי "למעלה מ-65 שנה אף חיל אוויר לא הצליח להרוג חייל אמריקני אחד. השמיים שייכים לארה"ב של אמריקה".

בנאומו שהיה חף מאמירות פוליטיות אמר כי "האומה שלנו חזקה היום יותר משהייתה אי פעם, ארה"ב קיבלה את החירות שלה ואף אחד לא ייקח את זה מאיתנו". הוא הוסיף כי "לכולנו מורשת יוצאת דופן, וביחד אנחנו חלק מאחד הסיפורים הגדולים שסופרו אי פעם - סיפורה של אמריקה".

עוד באותו נושא

טנקים ברחובות וושינגטון: ארה"ב נערכת למצעד הצבאי של טראמפ לרגל 4 יולי

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עומד עם הגברת הראשונה מלניה טראמפ וסגן הנשיא מייק פנס בזמן המטס האווירי בוושינגטון לרגל יום העצמאות האמריקני ב-4 ביולי 2019. AP
טראמפ ומלניה מביטים במטס/AP

המצעד שהתקיים מול אנדרטת לינקולן בבירה כלל תצוגת טנקים ומטס של המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" טרם נאומו של הנשיא ומטס של מסוקי משמר החופים, מטוסי קרב F-22 ומטס של "המלאכים הכחולים" מחיל הים האמריקני.

הנשיא הרפובליקני, שלקח את ההשראה לחגיגות מצרפת לאחר שהתרשם ממצעד יום הבסטיליה במדינה שבו השתתף לפני שנתיים והחליט לחקות אותו - תאר את ההיסטוריה של האומה האמריקנית ואת הישגיה בהם הנחיתה על הירח לפני 50 שנה, ואף הצהיר כי "דגל ארה"ב יוצב במאדים בקרוב".

את נאומו חתם הנשיא בטון מפייס ואמר כי האמריקנים הם עם שרודף אחר חלום אחד וגורל מפואר אחד. "העתיד שייך שלנו", הבטיח הנשיא, כשהשיר האהוב עליו "גאה להיות אמריקני", הושמע על ידי התזמורת הצבאי במקום.

לצד תומכיו של טראמפ ששמחו על הכבוד שהעניק לצבא האמריקני מתנגדיו הדמוקרטים תקפו כי הוא מנצל את הבמה למסע פוליטי גדול. מפגינים רבים התאספו וקראו קריאות נגדו ואף הציבו את בלון טראמפ המפורסם בדמותו של טראמפ כתינוק.

מטס אווירי בשמי וושינגטון בירת ארצות הברית לרגל יום העצמאות האמריקני ב-3 ביולי 2019. AP
מטס יום העצמאות בארצות הברית/AP
חוגגי יום העצמאות האמריקני מול אנדרטת וושינגטון בבירת ארצות הברית ב-4 ביולי 2019. AP
חגיגות יום העצמאות בארה"ב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully