וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנקים ברחובות וושינגטון: ארה"ב נערכת למצעד הצבאי של טראמפ לרגל 4 יולי

4.7.2019 / 14:28

חרף הביקורת על עלויות האירוע והכנסת הפוליטיקה ליום העצמאות, נשיא ארה"ב יסקור את המפגן בבירה שבמהלכו יחלוף מטוסו הנשיאותי בשמי הבירה. הדמוקרטים מאשימים: הוא מתנהג כמו רודן

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

חגיגות יום העצמות של ארצות הברית התקיימו היום (חמישי) בצלו של מצד צבאי בוושינגטון תחת עינו הפקוחה של הנשיא דונלד טראמפ, חרף הביקורת על הכנסת פוליטיקה ליום החגיגי ובזבוז כספי ציבור.

הנשיא הרפובליקני, שהתרשם ממצעד יום הבסטיליה בצרפת שבו השתתף לפני שנתיים והחליט לחקות אותו, דחה את הטענות על כך שהמצעד יהיה יקר ועל האופי המיליטריסטי של האירוע בבירה. המצעד יתרחש מול אנדרטת לינקולן, ויכלול תצוגת טנקים ומטס של המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1".

הכנות למצעד יום העצמאות של ארה"ב בוושינגטון, 4 ביולי 2019. AP
מצעד צבאי ראשון מאז מלחמת המפרץ. הכנות למצעד, אתמול/AP

טראמפ: "זה יהיה מופע של פעם בחיים"

הדמוקרטים אומרים כי טראמפ ינצל את הבמה לצרכים פוליטיים, כפי שעשה באירועי עבר שהיו באופן מסורתי ניטרליים באופיים. ארגונים פוליטיים רפובליקניים קיבלו כרטיסים למקומות הטובים ביותר, ובוושינגטון פוסט דווח כי שירות הפארקים הלאומיים הקצה 2.5 מיליון דולר מהכנסותיו כדי לעזור במימון המפגן.

רבים מהמועמדים הדמוקרטים לייצוג המפלגה בבחירות בשנה הבאה מתחו ביקורת נוקבת על הנשיא. "זה מה שמנהיגים אוטוריטרים עושים: טראמפ לוקח 2.5 מיליון דולר משירותי הפארקים הלאומיים כדי להאדיר את עצמו עם מפגן צבאי של טנקים שיתגלגלו דרך וושינגטון", כתב הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס.

הפעם האחרונה שבה התקיים מצעד צבאי בוושינגטון היה אחרי מלחמת המפרץ הראשונה, ב-1991.

עוד בוואלה!

רוסיה מודה: הצוללת הונעה ע"י אנרגיה גרעינית, אבל הכור לא נפגע

לכתבה המלאה
הכנות למצעד יום העצמאות של ארה"ב בבירה וושינגטון, 3 ביולי 2019. AP
הכנות באנדרטת לינקולן, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully