וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת העליון: תשלום הפרס למוצאי שרידי מג'די חלבי יעוכב

4.7.2019 / 19:00

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת חיות, הורתה על עיכוב עשרה מיליון הדולר לשני האחים שהעבירו מידע על חייל צה"ל שהוגדר כנעדר. זאת לבקשת משרד הביטחון, שביקש דיון נוסף בסוגיה. בחודש שעבר קיבל בית המשפט העליון את ערעור מוצאי הגופה וקבע את זכאותם לקבלת הפרס

מג'די חלבי. מערכת וואלה! NEWS
הפרס יעוכב. חלבי/מערכת וואלה! NEWS

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הורתה היום (חמישי) לעכב את תשלום הפרס בסך עשרה מיליון דולר למוצאי שרידי החייל מג'די חלבי. השופטת חיות נעתרה לבקשת משרד הביטחון, המבקש דיון חוזר בסוגיה אך טרם נקבעו לו מועד.

עו"ד רחל בן ארי ממשרד בן ארי, פיש, סבן ושות', המייצג את בני משפחת קוזלי, מסרה לוואלה! NEWS כי העיכוב הינו עד שתינתן החלטה בבקשה לדיון נוסף ואמרה בהתייחסות לו: "אנו סבורים כי אין עילה משפטית לדיון נוסף וכי הבקשה תידחה וממילא לא יינתן עיכוב ביצוע".

לפני חודש קיבל בית המשפט העליון את ערעורם של חדר ואברהים קוזלי מדליית אל-כרמל שמצאו את גופתו של חלבי, בן העדה הדרוזית שהוגדר כנעדר במשך יותר משבע שנים. בהחלטה נקבע כי השניים זכאים לקבל מהמדינה את הפרס הכספי, שהובטח למי שימסור מידע על החייל.

אביו של חלבי, נזמי, הופתע לשמוע על קבלת הערעור. "אני חושב שזו החלטה לא נכונה", אמר. "לא מתערב בזה ולא עקבתי אחרי הדיונים בבית המשפט, אבל לדעתי לא מגיע להם בכלל כלום. זו החלטה לא נכונה ואני לא יודע על סמך מה נתנו אותה. הוצע פרס על ידי עמותה שכזכור לי פורקה בהחלטה של שר הביטחון אהוד ברק שנה לפני שהם טענו שהם מצאו את מג'די. אני לא נכנס לזה".

לקריאה נוספת בנושא
הערעור התקבל: מוצאי גופת מג'די חלבי יזכו ב-10 מיליון דולר

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות בטקס פתיחה, הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
דחתה את תשלום הפרס. חיות/אתר רשמי, ליאב פלד

חלבי נראה לאחרונה ביישוב מגוריו דלית אל-כרמל ב-24 במאי 2005. שבע שנים לאחר מכן, באוקטובר 2012, הותר לפרסום כי גופתו של חלבי נמצאה סמוך ליישוב. כמה שבועות לפני כן מצאו עובדים שעסקו בגיזום עבור הקרן הקיימת לישראל ביער הסמוך ליישוב את שרידי הגופה.

באותה שנה שני האחים שמצאו את גופתו של חלבי הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כספית על סך 39,100,000 שקלים נגד ממשלת ישראל, משרד הביטחון ועמותת "לחופש נולד". השניים, עובדי קבלן שזכו במכרז לכריתת העצים השרופים בכרמל, נתקלו בגופה ביער סמוך לעוספיה וטענו כי הם זכאים לכספים אלה מכיוון שהעמותה פרסמה הודעה באתר האינטרנט שלה, בה הובטח פרס כספי בסך עשרה מיליון דולרים תמורת מידע אמין שיוביל אל אחד או יותר מנעדרי צה"ל. באפריל 2013 בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את בקשתם לקבלת פטור מתשלום אגרה על תביעתם.

עוד באותו נושא

אביו של מג'די חלבי: 10 מיליון דולר למוצאי הגופה? "אני המום"

לכתבה המלאה
ח"כ איל בן ראובן. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
"האיתור של מג'די היה לאחר שהעמותה כבר לא היתה קיימת", בן ראובן/ראובן קסטרו

בינואר 2012 החלה עמותת לחופש נולד בהליכי פירוק. עם זאת, האחים קוזלי טענו אז כי היא עדיין עמותה פעילה, הכשירה לזכויות ולחובות. גורם ממשלתי מסר אז לוואלה! NEWS שהכוונה במתן הפרס הייתה למי שיביא מידע מודיעיני שיסייע לאיתור נעדר במדינת אויב, ומעולם לא הייתה כוונה להעניק את הפרס למי שיתקל במקרה בגופה ביער.

אלוף במיל' אייל בן ראובן, חבר הכנסת ומנכ"ל עמותת חופש נולד לשעבר, שפעלה עד 2012 להשבת חיילי צה"ל השבויים והנעדרים והפרס הוצע על ידה, הצטרף לביקורת שהביע אביו של חלבי. "לא קראתי את ההחלטה אלא רק שמעתי שעכשיו מדינת ישראל תצטרך לשלם את הסכום. אני מכבד את בית המשפט העליון ואת שיקול הדעת שלו אבל עניינית זה לא לעניין", אמר. "העמותה נסגרה עוד קודם. האיתור של מג'די היה לאחר שהעמותה כבר לא היתה קיימת. מה שנקרא: 'נגמר המבצע'. הם התלבשו על זה שנשאר איזה שלט בדליית אל-כרמל או בעוספיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully