וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בלוב: "שומרים ירו במהגרים שניסו להימלט ממתקן המעצר"

4.7.2019 / 16:34

האו"ם ציין שבידיו מידע לפיו שומרים בלוב ירו על הפליטים והמהגרים שניסו לברוח מהתקיפות האוויריות שפגעו במחנה מעצר ליד טריפולי. מניין הקורבנות המעודכן בטבח, שלפי דוח ראשוני כלל שתי תקיפות האוויריות, הוא מניין 53 בני אדם, בהם שישה ילדים, ועוד עשרות פצועים

תצלום לווין מנזקי התקיפה האווירית שפגעה במחנה מעצר למהגרים ליד טריפולי, לוב 4 ביוני 2019. רויטרס
תצלום לווין מנזקי התקיפה האווירית שפגעה במחנה המעצר/רויטרס

האו"ם אמר היום (חמישי) כי יש בידיו מידע שלפיו שומרים בלוב ירו על הפליטים והמהגרים שניסו להימלט מהתקיפות האוויריות שפגעו במחנה מעצר ליד טריפולי. מניין הקורבנות המעודכן הוא 53 בני אדם, בהם שישה ילדים, ועוד עשרות נפצעו. זאת הייתה התקרית הקטלנית ביותר במדינה הצפון אפריקנית מאז תחילת המערכה שמנהל הגנרל המורד חליפה חפתר לכיבוש הבירה מאז אפריל.

לפי דוח ראשוני, היו שתי תקיפות אוויריות - אחד פגעה במוסך ריק והשנייה בהאנגר שבו היו כ-120 פליטים ומהגרים. "יש דיווחים שלפיהם אחרי הפגיעה הראשונה, כמה פליטים ומהגרים נורו על ידי שומרים כשהם ניסו להימלט".

הקהילה הבינלאומית גינתה את התקרית וקראה לחקירה, בעוד ששני הצדדים הלוחמים - הממשלה בטריפולי המוכרת על ידי הקהילה והן כוחותיו של חפתר - מאשימים אלו את אלו.

לקריאה נוספת:
לוב: 40 הרוגים בתקיפה אווירית שפגעה במחנה מעצר למהגרים ליד טריפולי
סיוע טורקי, נשק אמריקני: המלחמה בלוב הופכת לעימות אזורי

הריסות במחנה מעצר של מהגרים באזור טריפולי, לוב, אחרי שהותקף מהאוויר, 3 ביולי 2019. רויטרס
הריסות וכתמי דם במחנה אחרי התקיפה האווירית/רויטרס

המערכה על טריפולי היא חלק מהכאוס שמתחולל בלוב מאז הפלתו של הרודן מועמר קדאפי ב-2011, כחלק מאירועי "האביב הערבי". מאז שהמורדים, שנתמכו על ידי נאט"ו, הדיחו אותו מהשלטון, נותרה המדינה העשירה בנפט ובגז ללא ממשל מרכזי יציב. כוחותיו של חפתר מייצגים ממשלה מקבילה לזו של טריפולי, השוכנת במזרח המדינה.

הגנרל חפתר, שהיה בעבר חלק ממשטרו של קדאפי עד שערק ממנו, ספג מהלומה בשבוע שעבר כשאיבד את בסיס המבצעים המרכזי שלו בעיר גריאן, שנכבשה מחדש על ידי כוחות טירפולי. שני הצדדים נהנים מתמיכתן של מדינות שונות - חפתר זוכה לאספקה במשך שנים מאיחוד האמירויות הערביות וממצרים, בעוד שטורקיה העבירה ציוד צבאי לאחרונה לממשל בטריפולי. גם קטאר תומכת בממשלה בטריפולי, שמזוהה עם "האחים המוסלמים".

החרפת הסכסוך עלולה ליצור ואקום ביטחוני, שאותו ימלאו ארגוני טרור אסלאמיים, לשבש את אספקת הנפט, להגביר את זרם ההגירה דרך הים התיכון ולסכל את התכניות של האו"ם לקיים בחירות שאמורות לשים קץ לפילוג הפוליטי בין חלקי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully