וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: 40 הרוגים בתקיפה אווירית שפגעה במחנה מעצר למהגרים ליד טריפולי

3.7.2019 / 10:15

בתקרית הקשה ביותר מאז תחילת המתקפה של גנרל חפתר על הבירה, נהרגו ונפצעו עשרות מהגרים. שני הצדדים מאשימים זה את זה באחריות לתקיפה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 40 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית שפעה במרכז מעצר למהגרים בפאתי טריפולי, בירת לוב - כך אמר הלילה (רביעי) דובר שירותי החירום, שהוסיף כי כ-80 אנשים נוספים נפצעו. זהו מניין ההרוגים הגובה ביותר בתקרית צבאית מאז תחילת המתקפה של הגנרל חליפה חפתר לפני שלושה חודשים, שמטרתה לכבוש את הבירה שבה יושבת הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

מרכז המעצר, שבו מוחזקים בעיקר מהגרים אפריקנים, שוכן בטאג'ורה, לא הרחק מבסיס צבאי. הממשלה בטריפולי האשימה את "פושע המלחמה חליפה חפתר", שכוחותיו - המכונים הצבא הלובי הלאומי - הודיעו ביום שני על תחילת מערכה אווירית מאסיבית אחרי שאמצעי המלחמה "המסורתיים" לא צלחו. עם זאת, בכוחות של חפתר הכחישו כי הם אחראים לתקיפת מרכז המעצר, ואמרו כי מיליציות התומכות בטריפולי הפגיזו אותה אחרי תקיפה אווירית מדויקת על יעד צבאי. נציבות האו"ם לפליטים אמרה היום כי אינה יכולה לקבוע מי עמד מאחורי המתקפה האווירית, וקראה לחקור את האירוע. בנוסף, נמסר מהנציבות כי התקרית מראה את הצורך בהפסקת כליאתם של מהגרים.

המערכה על טריפולי היא חלק מהכאוס שמתחולל בלוב מאז הפלתו של הרודן מועמר קדאפי ב-2011, כחלק מאירועי "האביב הערבי". מאז שהמורדים, שנתמכו על ידי נאט"ו, הדיחו אותו מהשלטון, נותרה המדינה העשירה בנפט ובגז ללא ממשל מרכזי יציב. כוחותיו של חפתר מייצגים ממשלה מקבילה לזו של טריפולי, השוכנת במזרח המדינה.

לקריאה נוספת:
עם סיוע טורקי: הממשל בטריפולי בולם את הגנרל הנתמך ע"י הגוש הסעודי
אסון בלב ים: כ-70 מהגרים טבעו למוות לחופי תוניסיה
הדיקטטרות במזה"ת לא מתו, הן רק התחלפו. דעה

הריסות במחנה מעצר של מהגרים באזור טריפולי, לוב, אחרי שהותקף מהאוויר, 3 ביולי 2019. רויטרס
הריסות וכתמי דם במחנה אחרי התקיפה האווירית, הבוקר/רויטרס

הגנרל חפתר, שהיה בעבר חלק ממשטרו של קדאפי עד שערק ממנו, ספג מהלומה בשבוע שעבר כשאיבד את בסיס המבצעים המרכזי שלו בעיר גריאן, שנכבשה מחדש על ידי כוחות טירפולי. שני הצדדים נהנים מתמיכתן של מדינות שונות - חפתר זוכה לאספקה במשך שנים מאיחוד האמירויות הערביות וממצרים, בעוד שטורקיה העבירה ציוד צבאי לאחרונה לממשל בטריפולי. גם קטאר תומכת בממשלה בטריפולי, שמזוהה עם "האחים המוסלמים".

לוב משמשת מוקד מרכזי ליציאת מהגרים מאפריקה לאיטליה, אך רבים נעצרים על ידי משמר החופים המקומי הנתמך על ידי האיחוד האירופי שרוצה לצמצם את ההגירה ליבשת. אלפי מהגרים מוחזקים במרכזי מעצר בשליטת הממשלה במערב המדינה, שם, לפי ארגוני זכויות אדם והאו"ם, הם סובלים לעתים מתנאים לא אנושיים.

החרפת הסכסוך עלולה ליצור ואקום ביטחוני, שאותו ימלאו ארגוני טרור אסלאמיים, לשבש את אספקת הנפט, להגביר את זרם ההגירה דרך הים התיכון ולסכל את התכניות של האו"ם לקיים בחירות שאמורות לשים קץ לפילוג הפוליטי בין חלקי המדינה.

בתמונות שפורסמו אחרי התקיפה נראו מהגרים אפריקנים עוברים ניתוחים, בעוד שאחרים שכבו על מיטות, חלקם כוסו באבק או חבושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully