וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי תאונות בחצי שנה: בואינג תשלם מאה מיליון דולר לקרובי הנפגעים

4.7.2019 / 10:10

חברת התעופה האמריקנית תעביר את הסכום בשנים הקרובות לקרובי 346 הנוסעים שנספו באתיופיה ובאינדונזיה וכן לגורמים מקומיים. עם זאת, התובעים טוענים כי זה סכום קטן. "זאת אפילו לא נקודת פתיחה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

חברת בואינג הודיעה אתמול (רביעי) כי היא תעביר סיוע של כמאה מיליון דולר בשנים הקרובות כדי לעזור למשפחות ולקהילות שהושפעו בשתי התאונות של מטוסי ה-737 Max שלה, שבהן נספו 346 איש.

החברה, שבסיסה בשיקגו, עומדת בפני עשרות תביעות בעקבות התאונות, שאירעו באינדונזיה ובאתיופיה בהפרש של כחצי שנה. קרובי משפחות הנספים מהמטוס של חברת "ליון אייר" האינדונזית הסכימו להגיע להסדר דרך תיווך, אולם משפחות הנוסעים שנהרגו בהתרסקות חברת "אתיופיאן איירליינס" רוצים להמתין עד שיהיה בידיהם מידע נוסף.

לפי הממצאים הראשונים בחקירות, תכנה חדשה שהותקנה במטוסים החדישים דחפה את החלק הקדמי של המטוס כלפי מטה. בואינג מעדכנת את התכנה כדי להקל על הטייסים להשתלט עליה, אבל היא לא צפויה להגיש את העדכונים לאישור הרשויות עד לספטמבר.

עורכי הדין של התובעים אמרו כי הפיצויים שמציעה החברה לא יעצרו אותם מלדרוש ממנה פרטים נוספים על פיתוח המטוס ותכנת השליטה עליו. חלקם אמרו כי מדובר בסכום קטן מאוד. "אני אפילו לא יכול לומר שזו נקודת פתיחה טובה", אמר רוברט קליפורד, המייצג את קרוביהם של ההרוגים באתיופיה.

לקריאה נוספת:
האיטלקים הולכים ונעלמים: מספר הלידות בשפל של 150 שנה
סין לבריטניה: "הסירו את הידיים שלכם מהונג קונג"

בגדים וחצפים אישיים של קורבנות הנוסעים בזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
זירת ההתרסקות באתיופיה, מרץ/רויטרס

בואינג לא פירטה כיצד היא תקצה את הסכום, ואמרה רק כי היא תעבוד עם הממשלות המקומיות ועם ארגוני סיוע כדי לעזור לקהילות שנפגעו משני האסונות. "אנחנו בבואינג מצטערים על אובדן החיים בשתי התאונות ואנחנו מקווים שההצעה הראשונית הזו יכולה לעזור להביא להם נחמה", מסר יו"ר ומנכ"ל החברה, דניס מולנברג. הוא הוסיף שהחברה מתמקדת בזכייה מחודשת של אמון חברות התעופה והנוסעים, אחרי שכ-400 מטוסי MAX ברחבי העולם קורקעו מאז אמצע חודש מרץ.

באפריל דיווחה בואינג על הפסדים של כמיליארד דולר בעקבות עלויות יצור גבוהות יותר של המטוס. מומחים צופים הפסדים נספים, לאור הפיצויים למשפחות ולחברות תעופה שלא יכולות להשתמש במטוסים עד שהרשויות יאפשרו להם להמריא מחדש.

תומאס דמטריו, עורך דין המייצג את העותרים בשני התיקים, אמר כי המהלך של בואינג הוא "תעלול יחצ"ני "- שלא ישפיע על הפיצויים למשפחות. "עדיף היה שזה יושקע בהפיכת המטוס לבטוח יותר", ציין. עורכי הדין אמרו כי החברה לא סיפקה מספיק מידע על כיצד יחולק הכסף. הם הוסיפו כי בואינג לא עדכנה אותם מראש על ההכרזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully