וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "עלינו להיות ערוכים להגן על עצמנו - בכוחות עצמנו"

27.6.2019 / 18:32

ראש הממשלה נשא דברים בטקס סיום קורס טיס והתייחס למתיחות במזרח התיכון: "לעולם לא נפקיר את ביטחוננו ונמסור את השליטה לגורם זר. אם נמסור את בקעת הירדן, נבטיח שתהיה מלחמה", אמר. הרמטכ"ל כוכבי: האויב הפך מארגון טרור לצבא טרור מאורגן

צילום: בני ואינר, עריכה: תומר לוי

סיום קורס טיס 178 | כל העדכונים

  • נתניהו: על ישראל להיות מוכנה להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום
  • נתניהו: אם נמסור את בקעת הירדן - נגרום למלחמה
  • הרמטכ"ל כוכבי: האויב מתעלם מהדין הבינלאומי - זהו מצב שאסור לאפשר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (חמישי) כי על ישראל להיות מוכנה להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום. את הדברים אמר נתניהו בטקס סיום קורס טיס 178. "הנשיא טראמפ הכיר לאחרונה בירושלים כבירת ישראל, אין גבול להערכתנו. ועם זאת, אני אומר כאן - בגמר קורס טיס. אנחנו תמיד זוכרים, שעלינו להיות ערוכים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום", אמר נתניהו.

בד בבד, נתניהו התייחס גם למערכות היחסים השונות של ישראל עם המעצמות. "הבאנו לתיאום הדוק בין חילות האוויר של ישראל ורוסיה. וכדי למנוע תאונות, כדי למנוע התנגשויות מיותרות, הקמנו קו חם בין חיל האוויר של ישראל לבין חיל האוויר הרוסי, זה משרת את המטרה הזאת. מעת לעת צריך למנוע תקלות. לאחת הפגישות במוסקבה הבאתי את מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל כדי לתקן דברים שנדרשו לתקן. זה הבדל עצום ביחס למה שהיה בעבר. זהו שינוי דרמטי במעמדה של ישראל. אנו מברכים על היחסים הטובים עם רוסיה, אבל כמובן ברור שהברית המדינית הצבאית הכלכלית הערכית החשובה ביותר שלנו שאין שני לה, שאין שניה לה, הברית הזאת היא עם ארצות הברית, והיא איתנה מאי פעם".

לקריאה נוספת בנושא:
"צמרמורת לחזור לפה": הסבא ששירת בחצרים חוזה בנכדו מקבל כנפיים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך  טקס "מסדר כנפיים", בסיס חיל האוויר, חצרים 27 ביוני 2019. אריאל חרמוני/ משרד הביטחון, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו בטקס מסדר כנפיים/אתר רשמי, אריאל חרמוני/ משרד הביטחון
טקס "מסדר כנפיים", בסיס חיל האוויר, חצרים 27 ביוני 2019. בני ואינר, אתר רשמי
טקס "מסדר כנפיים" של מחזור 178/אתר רשמי, בני ואינר

"בתחילת השבוע סיירתי עם היועץ לביטחון לאומי בולטון בבקעת הירדן", סיפר נתניהו. "טסנו במטוס של חיל האוויר מירושלים לבקעה, זה לקח 6 דקות. בולטון נדהם מהמרחק המזערי. כל העומק האסטרטגי של ישראל הוא בערך מחצית מכביש הטבעת שסובב את וושינגטון. כאן מתבקשות שתי מסקנות: שהשליטה הביטחונית ממערב לירדן תהיה תמיד בידינו, לעולם לא נפקיר את ביטחוננו ונמסור את השליטה לגורם זר. אם נמסור את בקעת הירדן נבטיח שתהיה מלחמה", אמר ראש הממשלה.

"יש גם מסקנה שנייה - בשל היעדר עומק אסטרטגי אנחנו משקיעים השקעה אדירה להרחבתו - קודם כל באוויר. חיל האוויר הוא המרכיב הראשון ליצירת העומק - בהגנה ובהתקפה. העובדה שאנחנו יכולים להמריא מכאן, מבטיחה שאויבינו ידעו שהזרוע הארוכה שלהם תגיע אלינו. ידע כל מי שמאיים עלינו, שאנחנו נחושים להעביר את המערכה אל שטחו ונהלום בו מהלומות נחרצות".

האויב הפך מארגון טרור לצבא מאורגן

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נשא גם כן דברים בטקס. "מעשור לעשור גדל היקף המשימות של החיל וגברה המורכבות. ההגנה מפני מטוסים תוקפים הלכה והשתכללה ויצקה תוכן ממשי למושג עליונות אווירית. משימות האיסוף הבודדות התרבו ונהיו למערכת מודיעינית ענפה, המופעלת מדי יום בכל רחבי המזה"ת", אמר.

"לא רק חיל האוויר השתנה באופן מהותי. גם האויב השתנה, וברצועת עזה ובלבנון באופן מיוחד. הוא הפך מחוליות טרור לצבא המאורגן בפלוגות, גדודים וחטיבות, והוא מחזיק בטילים ורקטות שביום מלחמה אמורים לפגוע בהיקף נרחב בשטח מדינת ישראל. בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. זהו הביטוי המובהק ביותר להיותו צבא טרור - גם מאורגן ביחידות עם אמצעים צבאיים, וגם נוקט בטרור תוך שהוא מתעלם מדין בינ"ל, מוסר וערכים. זהו מצב שאסור לאפשר! לא אנחנו ולא הקהילה הבינ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully