וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיטה על משרד הלובינג: שניים מהמנהלים נחקרו פעם נוספת

27.6.2019 / 11:15

במרכז הפרשה - מאמצי החברה למנוע העברת חוק האוסר מכירת פרוות בארץ. לפי החשד, שפורסם בתחקיר ב-2015, החברה ארגנה נסיעה לדנמרק עבור 4 ח"כים לשעבר, בהם פאינה קירשנבאום וכרמל שאמה, ופעלה להסוואתה לצורך אישורה בוועדת האתיקה בכנסת. שאמה: "החוק לא נדון בתקופתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משרדי גלעד לובינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי להב 433 השיגו התקדמות בחקירת הפרשה בה נקשר שמה של חברת "גלעד לובינג", זאת לאחר שאתמול נערכה פשיטה במשרדיה. במהלך היום (חמישי) שניים ממנהלי המשרד, שהיו בין שלושת הנחקרים אתמול, הובאו פעם נוספת לחקירה במשרדי היחידה.

במרכז החקירה, פרשה שעניינה מאמצי החברה למנוע את העברתו של חוק האוסר מכירת פרוות בישראל. הנושא נחשף בתחקיר בתכנית "מבט שני" בערוץ הראשון בשנת 2015, לפיו הפעולה הוסתרה מוועדת האתיקה של הכנסת.

על פי החשד, אנשי משרד הלובינג ארגנו נסיעה לדנמרק עבור ארבעה חברי כנסת לשעבר, ופעלו להסוואתה ומקור מימונה בידי גורמים אחרים - כך שניתן יהיה לאשרה בוועדת האתיקה בכנסת. בין חברי הכנסת לשעבר לשעבר פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), אליעזר מנחם מוזס (יהדות התורה), אמנון כהן (ש"ס), וכרמל שאמה-הכהן (ליכוד), ראש עיריית רמת גן, שכיהן אז כיו"ר ועדת הכלכלה ולכאורה עמד בניגוד עניינים. עם זאת, במשטרה טרם התקבלה החלטה אם ומתי יחקרו חברי הכנסת לשעבר שעל פי החשד עומדים במרכז הפרשה.

עוד בוואלה! NEWS:
סגנו של נסראללה: "טראמפ לא צריך מלחמה עם איראן שתבעיר את האזור"
מרקל תועדה רועדת שוב: "הקנצלרית בסדר גמור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפשיטה על משרדי החברה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פשטו החוקרים על משרדי החברה המעניקה שירותי ייעוץ אסטרטגי, ברחוב מנחם בגין ברמת גן. במסגרת החיפוש נתפסו מסמכים וחומרי מחשב. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

גלעד יחסי ממשל ולובינג הוקמה בשנת 1997 ונחשבת לאחת מהגדולות והוותיקות במשק. החברה מתמחה במתן ייעוץ אסטרטגי בזירת הממשל ובעלת לקוחות רבים ממגוון רחב של תחומים, בהם: תעשייה ומסחר, בנקאות ופיננסים, פארמה, אנרגיה וסביבה, תקשורת, חינוך והשכלה גבוהה, תחבורה, חקלאות וארגונים ציבוריים.

בעקבות הדברים, ראש עיריית כרמל שאמה אמר כי "לוועדת הכלכלה לא היה שום קשר לחוק הפרוות, הוא מעולם לא הגיע לפתחה בתקופתי ולא נדון בה ואני לא השתתפתי מעולם בדיון בעניין. נסעתי לפי הזמנה חתומה של הקהילה היהודית שקיבלה את אישור ועדת האתיקה. עוד הוסיף כי לא היתה לי ולא למי שטיפל בי יסוד לחשוד ובטח לא ידיעה למי באמת מימן מעבר להזמנה החתומה".

מחברת גלעד יחסי ממשל ולובינג נמסר אתמול: פעלנו ואנו פועלים תמיד על פי החוק, שהוא נר לרגלינו. אנו משתפים פעולה עם הרשויות באופן מלא על מנת להגיע לחקר האמת באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully