וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: בזמן ועידת בחריין, כחלון ומקבילו הפלסטיני נועדו בי-ם

26.6.2019 / 16:59

לוואלה! NEWS נודע כי שרי האוצר ונציגים נוספים נועדו במקביל לסדנה הכלכלית של הבית הלבן, שמתקיימת ללא נוכחות רשמית של ישראל והפלסטינים. הרשות החרימה את הוועידה, אך הפגישה עם כחלון מאותתת על רצונה בהמשך הדיאלוג הישיר עם ירושלים בנושאים הכלכליים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

במקביל לסדנה הכלכלית של הבית הלבן בבחריין, שמתקיימת ללא נוכחות רשמית של ישראל והפלסטינים, שר האוצר משה כחלון נפגש היום (רביעי) עם שר האוצר הפלסטיני שוכרי בשארה. לוואלה! NEWS נודע כי בשארה הגיע לפני שעה קלה למשרד האוצר בירושלים, מלווה בשר לעניינים אזרחיים ברשות, חסיין אשייח, ומשלחת פקידים פלסטינית. בפגישה השתתף גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

הרשות הפלסטינית החרימה את הוועידה שמכנס חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, בבחריין, שתכליתה עידוד הצמיחה וההשקעות בכלכלה הפלסטינית, ומתאימה באופן כללי את ארצות הברית וממשל טראמפ, אך הפגישה עם כחלון מאותתת על רצונה בהמשך הדיאלוג הישיר עם ישראל בנושאים הכלכליים ובפרויקטים כלכליים ומסחריים משותפים.

לקריאה נוספת בנושא
"לא ויתרנו על הפלסטינים": קושנר פתח את הוועידה בבחריין
הפלסטינים קראו למצרים וירדן: אל תשתתפו בפסגה הכלכלית בבחריין
הפלסטינים: לא נשתתף בפסגה הכלכלית שמארגנת ארה"ב בבחריין

נציג הרשות הפלסטינית בדרכו לפגישה עם שר האוצר, משה כחלון בירושלים 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
נציגי הרשות הפלסטינית בדרך לפגישה עם כחלון, היום/ראובן קסטרו

שר האוצר כחלון היה אמור בתחילה להשתתף בוועידת בחריין, אך החרם הפלסטיני הוביל ללחץ כבד של מדינות ערב על הממשל שדרשו שהוא יוותר על הגעתו; בשבוע שעבר הממשל הודיע שישראל לא תיוצג רשמית בוועידה, ובסופו של דבר משתתפת בה רק משלחת לא רשמית של אנשי עסקים ישראליים ומשלחת נדירה של שבעה עיתונאים ישראלים שמבקרים את הוועידה.

כחלון הוא הגורם המדיני הבכיר ביותר בממשלה ששומר על דיאלוג רציף מול בכירי הרשות הפלסטינית בשנים האחרונות. הוא נפגש באופן קבוע עם מקבילו הפלסטיני שוכרי והשר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח למטרת תיאום כלכלי שוטף בין ישראל והרשות בנושאים הקשורים לבנקים הפלסטיניים, מיסוי והסדרת משק החשמל. השר אף היה הגורם הישראלי הבכיר ביותר שביקר ברמאללה בשנים האחרונות לפגישות עם ראש הממשלה ראמי חמדאללה, והוא ממשיך בקשר עם הפלסטינים, גם מאז שהרשות החליטה להחרים את הממשל האמריקני בעקבות ההחלטה להעביר את השגרירות בירושלים.

עוד באותו נושא

פסגת בחריין: "יש תקווה לשלום, זה יכול לקרות אם אנשים יאמינו"

לכתבה המלאה
המתפ"ש, כמיל אבו רוקון בדרכו לפגישה עם שר האוצר משה כחלון ונציג הרשות הפלסטינית בירושלים 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
המתפ"ש כמיל אבו רוקון בדרכו לפגישה/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים הנושא המרכזי על סדר היום בפגישות כחלון היה משבר כספי המסים והחשש הישראלי מקריסה כלכלית של הרשות. מאז שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר את החוק לקיזוז כספי טרור מכספי המסים בשנה שעברה, הרשות מסרבת לקבל את יתרת כספי המסים המקוזזים, שמהם הופחתו התשלומים למחבלים. כחלון ניסה בחודשים האחרונים למצוא פתרונות יצירתיים למשבר, אך בשלב זה יו"ר הרשות אבו מאזן מתמיד בסירובו לקבל את הכספים.

משה כחלון במטה מפלגת כולנו בבת ים , פברואר 2019. ראובן קסטרו
כחלון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully