וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב הביקורת על הפרקליטות: לא ניתן "לשכוח" מתיק בזמן השלמת חקירה

25.6.2019 / 16:08

שנה וחצי חלפה מאז הועבר לפרקליטות מחוז ת"א תיק חקירה נגד עורכי דין שחשודים בגניבה. אף שהחשודים הודו, התיק נשלח להשלמות חקירה - וטרם הוגש כתב אישום. השופט בדימוס דוד רוזן קבע כי הפרקליטות הייתה צריכה לפנות למשטרה כדי לזרז את התיק. הפרקליטות: "ההחלטה תיבחן"

השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי תל אביב. יוני 2014. דרור עינב
רוזן/דרור עינב

נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, כתב היום (שלישי) בהחלטה שפרסם כי "לא ניתן להשלים עם היעלמות ונאלמות קולה של הפרקליטות נוכח התמהמהות והתאחרות בקבלת התיק חזרה מהשלמות החקירה". מדובר בתיק במסגרתו נחשדו עורכי דין כי גנבו מיליוני שקלים מלקוחותיהם.

מתמצית ההחלטה שפורסמה באתר הנציבות ניתן ללמוד כי עורכת הדין שייצגה את החשודים התלוננה על עיכוב בלתי סביר בטיפול בתיק. על פי התלונה, החקירה בתיק החלה לפני כשלוש שנים, וכבר לפני שנה וחצי הועברו חומרי החקירה מהמשטרה לפרקליטות מחוז תל אביב. למרות שהחשודים הודו - התיק נשלח להשלמות חקירה, וטרם הוגש כתב אישום.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
מנדלבליט/ניב אהרונסון

פרקליטת המחוז שטיפל בתיק אמרה בתשובתה לרוזן כי על פי הנחיית היועמ"ש, משך הזמן לטיפול בתיק מרגע שהועבר לפרקליטות ועד לקבלת החלטה אם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק, לא אמור לעלות על שנה וחצי. לפיכך, לדבריה התיק עומד בקריטריונים שנקבעו בהנחיה. כמו כן, במניין תקופה זו לא נכלל זמן שבו נמצא התיק בהשלמות חקירה - כמו במקרה הנוכחי.

"במצב העניינים בנהוג כיום, תיק הנשלח למשטרה על ידי הפרקליטות לצורך השלמות חקירה מצוי ב'הדממה' לאורך חודשים ארוכים בה מתייצג התיק בפועל כ'מנותק קשר' עם הפרקליטות ללא פיקוח ומעקב אחר קצב ההתקדמות של השלמות החקירה".

עוד באותו נושא

השופט רוזן: הפרקליטות התנהלה שלא כדין בעניינו של רוזנשטיין

לכתבה המלאה

"התיק מצוי בהליכי שימוע"

רוזן קבע כי למרות שבאופן פורמלי הטיפול בתיק לא חרג מסד הזמנים שקבע היועמ"ש, לאחר שישה חודשים היה על פרקליטים בכירים לפנות בכתב לבכירים במערך החקירות במשטרה, ואולי אף לראש אגף החקירות, ולבקש את התערבותם כדי לזרז את השלמות החקירה. הוא אף המליץ ליועמ"ש לתקן את הנחייתו בנושא משך החקירות, כך שתחייב את הפרקליטים לפנות מפעם לפעם למשטרה ולבדוק את התקדמות השלמות החקירה.


מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) נמסר בתגובה: "במהלך התקופה בה היה תיק החקירה במשטרה לצורך השלמות חקירה, נערכו מספר פניות טלפוניות ליחידה החוקרת לבירור קצב ביצוע ההשלמות. לאחר סיום ההשלמות, התיק חזר לפרקליטות. בשל היקפו הרחב ומורכבותו הראייתית, נדרשה בחינה מעמיקה של מכלול הראיות בתיק על מנת לקבלת החלטה. התיק מצוי בהליכי שימוע. החלטת הנציב התקבלה ותיבחן כמקובל".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד רוזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully