וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על עסקת הטילים עם רוסיה: לא ניכנע ללחץ של ארה"ב

25.6.2019 / 12:42

לראשונה מאז ההפסד באיסטנבול, נאם נשיא טורקיה והתייחס למשבר עם ממשל טראמפ על רכישת ה-S-400 ממוסקבה: "לא נבקש רשות על צרכינו הביטחוניים". הוא צפוי להיפגש בסוף השבוע עם נשיא ארה"ב בשולי פסגת G20, על רקע האיום בסנקציות אמריקניות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן חזר היום (שלישי) על סירובו לסגת מעסקת הטילים עם רוסיה, למרות אזהרות ארצות הברית מפני סנקציות על בעלת בריתה בנאט"ו. "טורקיה לא נמצאת בעמדה לשאת ולתת, לבקש רשות או להיכנע ללחץ בנוגע לצרכיה הביטחוניים", אמר בנאום בפני הפרלמנט על רכישת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400 ממוסקבה. "זה קשור לזכויות הריבוניות שלנו ולא ניסוג".

בנאום ראשון שנשא מאז ההפסד הצורם בבחירות החוזרות באיסטנבול ביום ראשון, אמר ארדואן לחברי מפלגתו כי המערכת תועבר לידי טורקיה בחודש הבא. ארצות הברית הציבה לטורקיה אולטימטום עד לסוף החודש הבא לבטל את העסקה, בשל החשש שהיא תאפשר לרוסיה גישה למידע רגיש של נאט"ו. ארדואן צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשולי פסגת G-20 שתיפתח ביפן בסוף השבוע ולדון עמו בנושא.

היום אמר שליח ארצות הברית לנאט"ו כי כל הסימנים מצביעים על כך שרוסיה תעביר את המערכת לטורקיה. הפנטגון כבר צמצם את חלקה של אנקרה בתכנית חמקני ה-F-35, והזהיר כי היא תסולק לחלוטין אם לא תבטל את העסקה.

לקריאה נוספת בנושא
דרמה בבחירות באיסטנבול: מועמדו של ארדואן הפסיד פעם נוספת
ארדואן: נתחיל לקבל מרוסיה את מערכות ה-S-400 באמצע החודש הבא
ארה"ב מזהירה את טורקיה: עליך לבחור בין רוסיה - לבין נאט"ו

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 19 ביוני 2019. רויטרס
במסלול התנגשות עם ארה"ב. ארדואן, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully