וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה את טורקיה: עליך לבחור בין רוסיה - לבין נאט"ו

3.4.2019 / 23:53

פנס שלח מסר חריף לאנקרה בהמשך למחלוקת סביב עסקת ה-S-400, שכבר הובילה לעצירת אספקת הציוד למטוסי ה-F-35 לטורקיה. "מעשים פזיזיים שמסכנים את הברית", תקף סגנו של טראמפ. באנקרה מבהירים כי העסקה סגורה, אך מציעים להקים צוות משותף לפתרון המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סגן נשיא ארצות הברית מייקס פנס הזהיר הערב (רביעי) את טורקיה מפני השלמת עסקת ה-S-400 עם רוסיה, שגרמה למשבר בין שתי חברות נאט"ו. "על טורקיה לבחור אם היא רוצה להישאר שותפה חיונית בברית הצבאית המצליחה ביותר בהיסטוריה או שהיא רוצה לסכן את ביטחונה של אותה חברות דרך החלטות פזיזות כאלו שפוגעות בברית שלנו?", אמר פנס באירוע של נאט"ו בוושינגטון.

בתגובה, סגן נשיא טורקיה, פואט אוקטאי, תקף את ארצות הברית ואמר כי "האמריקנים חייבים לבחור. אם הם רוצים להישאר בני ברית של טורקיה, או לסכן את השותפות בינינו ולהצטרף לכוחות טרור ובכך לערער את השותפות בברית נאט"ו?".

מערכת ההגנה האווירית הרוסית המתקדמת אינה יכולה להשתלב במערכות של נאט"ו, וארצות הברית הזהירה את טורקיה כי פריסתן בטורקיה עלולה לגרום לסילוקה מתכנית החמקנים המתקדמים F-35 ולסנקציות אמריקניות. בתחילת השבוע נקטה וושינגטון צעד ראשון, כשעצרה את אספקת הציוד הקשור למטוסים החדישים לטורקיה.

עוד בוואלה! NEWS:
מספר גופות הובאו לישראל - רק גופתו של באומל זוהתה בוודאות
צה"ל ירה ופגע בשלושה חשודים עם סכינים שחצו את גבול רצועת עזה
לא כשיר נפשית: שומר נאצי לשעבר בן 95 לא יעמוד לדין

מזכ"ל נאט"ו בנאום בפני הקונגרס האמריקני, 3 באפריל 2019. רויטרס
פנס מאחורי מזכ"ל נאט"ו בנאום שנשא בפני הקונגרס, היום/רויטרס

משטרו של רג'פ טייפ ארדואן מדגיש כי אין דרך חזרה בעסקה עם רוסיה, אך היום הציע שר החוץ מבלוט צ'בושאולו להקים צוות עבודה משותף עם ארצות הברית שאמור לקבוע כי לא נשקף שום איום לברית נאט"ו. בדברים שאמר בכינוס של נאט"ו בוושינגטון, הדגיש צ'בושואולו כי לטורקיה אין כוונה לשלב את מערכות ה-S-400 בנאט"ו מאחר שהן אמורות לשרת רק את טורקיה. לדבריו, על טורקיה וממשל טראמפ הלסביר לקונגרס מדוע על אנקרה להמשיך בעסקה.

טורקיה טוענת כי היא זקוקה למערכות ההגנה הללו, שאמורות להישלח ביולי הקרוב, כדי להגן על עצמה מפני איומים ביטחוניים פוטנציאליים וארדואן אמר כי "העסק סגור". למרות זאת, בשבוע שעבר העלו ארבעה סנאטורים הצעת חוק דו-מפלגתית ולפיה העברת החקמנים לטורקיה תיעצר עד שוושינגטון תוודא שהעסקה לא יוצאת לפועל.

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully