וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כשיר נפשית: שומר נאצי לשעבר בן 95 לא יעמוד לדין

3.4.2019 / 15:45

בית משפט בגרמניה קבע כי יוהן ר', שמשפטו החל בנובמבר, לא כשיר בשל בעיות קוגניטיביות ופיזיות. הוא הואשם בסיוע לרצח מאות אסירים במחנה שטוטהוף, אולם הוא מכחיש זאת. זה אחד התיקים האחרונים נגד פושעים נאצים שעדיין מתנהל בגרמניה

יוהן ר', שומר נאצי לשעבר בבית משפט בעיר מיניסטר, גרמניה, 6 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
הנאשם בבית המשפט, בנובמבר שעבר/רויטרס, רויטרס

בית משפט בגרמניה סגר את התיק נגד שומר לשעבר במחנה השמדה בשל בעיותיו הבריאותיות. הנאשם בן ה-95, ששמו לא נחשף מסיבות משפטיות, מוגדר עתה לא כשיר נפשית לעמוד למשפט מה שמבשר על סגירתו הכמעט ודאית של אחד התיקים האחרונים נגד מעורבים בפשעים שבוצעו בזמן השואה ומלחמת העולם השנייה. הוא זוהה בתקשורת הגרמנית רק כיוהן ר'.

בית המשפט קבע כי הדוח הרפואי שלו הראה כי מצבו הפיזי והקוגניטיבי, שנובע מבעיות בלב ובכליות, לא יאפשר להעמיד אותו לדין. על אף שניתן לערער על ההחלטה, היא מרמזת על סגירת התיק. בית המשפט כבר נתן לתביעה, לעותרים ולהגנה אפשרות למסור הצהרה על הדוח הרפואי של הנאשם. המשפט כבר הושעה בפברואר.

השומר לשעבר, ממחנה שטוטהוף, הופיע לראשונה בבית המשפט בנובמבר והואשם בסיוע לרצח של מאות אסירים. הנאשם בן ה-95, לשעבר חבר באס-אס, הכחיש את האישומים נגדו. הוא טען כי הוא מעולם לא היה אוהד של הנאצים ולא היה אדיש לסבלם של האסירים. לפי התביעה, הוא היה מודע למעשי ההרג שהתרחשו בין 1942 ל-1944, אז שירת במחנה שנמצא בסמוך לעיר גדנסק. לפי אתר המוזיאון במחנה, כ-65 אלף איש, רובם יהודים נרצחו או מתו במקום.

"אנשים נרצחו מיריות בגבם או בראשם, אנשים הושארו לגווע ברעב, לקפוא", אמר בבית המשפט התובע הראשי אנדראס ברנדל, אחד מציידי הנאצים הפעילים ביותר בגרמניה.

לקריאה נוספת בנושא:
צדק מאוחר: ארה"ב גירשה שומר במחנה נאצי בן 95 לגרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully