וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבלי שאיש ישים לב: צעיר גנב 49 רובי M-16 מבית הספר לקציני ים

24.6.2019 / 9:01

על פי כתב האישום שהוגש נגד תושב אעבלין, הנשקים נגנבו בשלוש הזדמנויות שונות ממחסן הסמוך לאולם הספורט בבית הספר, החל ממרץ - בעוד הגניבה התגלתה רק במאי. עד כה הרובים לא אותרו. הפרשה מעוררת דאגה בצה"ל: "מדובר בכמות עצומה של תתי-מקלע שיכולים לגרום להרס רב"

רובי M-16. AP
"הנשקים לא נתפסו ולא הוסגרו למשטרה"/AP

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (ראשון) כתב אישום נגד יוסף עואלי, תושב אעבלין בן 27, בגין גניבת 49 רובי M-16 של צה"ל מבית הספר לקציני ים בעכו. כלי הנשק הוחזקו זה שנים רבות במחסן הצמוד לאולם הספורט של בית הספר. הם נמסרו לבית הספר על ידי רשויות הצבא לשימוש בטקסים לאחר שהושבתו באופן יזום, על ידי הלחמות בקנה, קיצור הנוקר או הברגת פין בבית המחסנית. אולם, הגנות אלה מפני ירי קטלני ניתנות לביטול בקלות רבה על ידי הסרת ההלחמה והפינים והחלפת הנוקר.

מכתב האישום עולה כי הפריצות למחסן בית הספר נערכו בשלושה מועדים שונים החל מחודש מרץ, תוך שהגדר ההיקפית של בית הספר נחתכה וכך גם מנעול התלייה שהיה מותקן על דלת המחסן, מבלי שאיש הבחין במעשים. בפעם הראשונה נגנבו שבעה רובים, בפעם השנייה שישה רובים ובפעם השלישית 36 רובים. בסופו של דבר, הפריצה התגלתה ב-12 במאי, והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף.

לקריאה נוספת:
תושב ב"ש הורשע בגניבת עשרות נשקים מצה"ל - ונתבע במאות אלפי שקלים
שברו את הקיר וגנבו עשרות אקדחים: תיעוד פריצה למטווח בכרמיאל
במהלך תרגיל בגליל המערבי: נשק נגנב מקצינה; מצוד אחר הגנב

בית הספר לקציני ים בעכו. מתוך וויקיפדיה, אתר רשמי
הגדר ההיקפית של בית הספר לקציני ים בעכו נחתכה/אתר רשמי, מתוך וויקיפדיה

רכבו של יוסף עואלי אותר בתיעוד במצלמות אבטחה, סיבים של בגדים שלו נתגלו במקום בו נפרצה הגדר, ושבועיים אחר כך, לאחר שהתקבלו תוצאות ה-DNA, עצרה הימ"ר את עואלי וגם את אחיו היתאם בן ה-22 ואביהם כרים בן ה-51, בחשד שהיו שותפים לגניבות. אבל, 10 ימים אחר כך לבקשת ימ"ר חוף שיחררו אותם השופט וויליאם חאמד וסגן נשיא בית משפט השלום בעכו, השופט זיאד סאלח, למרות שבימ"ר משוכנעים כי היו ליוסף עואלי שותפים. חשוד נוסף בפרשה, אמיר גזאוי, בן 28 מאעבלין, החשוד בסחר בכלי הנשק, נעצר לפנות בוקר יום רביעי שעבר במסוף הגבול בטאבה בעת שניסה לצאת את הארץ לסיני. הוא מכחיש את המיוחס לו וישוחרר היום אם המשטרה לא תבקש את הארכת מעצרו.

את המספריים המיוחדים, המכונים "מספרי תוכי", מצאה המשטרה בחצר בית המשפחה באעבלין. הימ"ר שתלה מדובב בתא המעצר של עואלי כדי לחלץ ממנו שלושה ימים לאחר מעצרו את ההודאה במעשים. במשטרה טוענים כי אחר כך, כשעומת איתו בנוכחות חוקריו, הוא לא היסס לאיים על המדובב.

הפרשה הזו מעוררת דאגה בצה"ל ובמשטרת ישראל גם משום שלא התגלתה בזמן אמת וגם כי את הרובים המשטרה טרם הצליחה לאתר. "הנשקים לא נתפסו ולא הוסגרו למשטרה", אומרים בפרקליטות, "מדובר בכמות עצומה של תתי-מקלע שיש בהם כדי לגרום להרס רב". במקביל להגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות את הארכת מעצרו של יוסף עואלי עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה יתקיים בהמשך השבוע ובינתיים, תוך שהסניגור עו"ד כנעאנה לומד את תיק החקירה, האריך השופט ניצן סילמן את המעצר, עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully