וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה היסטורית בספרד: "כנופיית הזאבים" הורשעה באונס אחרי הפגנות הענק

22.6.2019 / 13:57

שנתיים של מהומות שסחפו המונים להפגין ברחובות, הסתיימו בהחלטת בית המשפט העליון שקבע כי חברי הכנופייה שאנסו נערה והורשעו בעבר בעבירה קלה יותר, אשמים באונס. ראש הממשלה סנצ'ס: "רק כן זה כן, אנחנו מאמינים לה"

מפגינים מחובקים במחאה נגד "כנופיית הזאבים" על כך ששוחררו בערבות והואשמו תחילה רק בהתעללות מינית. 21 ביוני 2019. רויטרס
בית המשפט קבע - אונס ו-15 שנות מאסר. שני נשים מתחבקות בהפגנה נגד העונש הראשוני/רויטרס

בית המשפט העליון בספרד קבע אתמול (שישי) כי חמישה אנשים שתקפו נערה בפסטיבל שוורים בשנת 2016, אשמים באונס. זוהי ההתפתחות האחרונה במקרה שגרם להפגנות המוניות ברחבי המדינה בנושא שובניזם והתעללות מינית.

עורכי דינה של האישה, שהייתה בת 18 שנאנסה בפתח בית-חרושת מוקדם בבוקר, בפסטיבל סן-פרמין, על ידי חמשת הגברים שקראו לעצמם אז "כנופיית הזאבים", טענו כי הלם ופחד מנעו ממנה להילחם בהם ולהגיב. הנערה נמצאה בוכה על שפת הים על ידי זוג שהביא אותה לתחנת המשטרה, שם היא סיפרה שהיא הותקפה. חמשת הגברים, ביניהם שוטר וחייל לשעבר, שיתפו, זמן קצר לאחר המקרה, סרטונים בקבוצת וואטסאפ וצחקו על האירוע.

החמישה הורשעו בתיק זה בעבר בבית המשפט האזורי במדינה בהתעללות מינית. בעקבות החלטה זו, נוצר זעם רב אשר הכניס את הטיפול בנשים במקרים כאלה ללב הדיון הציבורי בספרד, כולל במהלך הבחירות בחודש אפריל האחרון, דבר שהוביל להבטחה ממשלתית לשנות את החוק. כמו כן, המקרה משך תשומת לב רבה בעקבות תנועת #MeToo העולמית, אשר הדגישה את מקרי ההתעללות המינית והתעללות בנשים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שניצח, "מציל העיר" גילה - לא כולם איתו: עלייתו ונפילתו של רון קובי
פלס': תיעדנו חיילים בורחים ממיידי אבנים; צה"ל: הסרטון ערוך
הקטל בכבישים: רוכב אופנוע בן 40 נהרג מפגיעת רכב סמוך לערד

אחד הנאשמים יוצא לביתו בערבות אחרי החלטת בית המשפט המחוזי. 21 ביוני 2019. רויטרס
"אי אפשר לבקש מהקורבנות לפעול באופן הרואי בצורה מסוכנת" אחד הנאשמים מכנופיית הזאבים/רויטרס

לפי בית המשפט העליון, התקיפה הייתה אמורה להיחשב מההתחלה כאונס "מפני שהמקרה מתאר תרחיש של הפחדה אמיתית, שבה הקורבן לא הסכים בשום פנים ואופן למעשי המין שביצע הנאשם". בגזר הדין החליט בית המשפט העליון לשנות את החלטת בית המשפט האזורי, שקבע כי המקרה הוא רק התעללות מינית, ולהגדיל את עונש מאסרם של האשמים מתשע שנים ל-15 שנים. בבית המשפט האזורי נקבע אז כי אין להרשיע בן אדם באונס ללא הוכחה שהאחרון השתמש באלימות פיזית.

על אחד הנאשמים נגזרו שנתיים נוספות מעבר ל-15 השנים בכלא, בגלל שגנב את המכשיר הסלולרי של הנאנסת. נוסף לכך, "כנופיית הזאבים" תצטרך לשלם 100 אלף אירו כפיצוי לנפגעת. עורך דינם של הנאשמים, אגוסטין מרטינז, טען כי הדברים נעשו בהסכמה ואמר כי "היא יכלה להגיד 'לא'".

עוד באותו נושא

פרשת אונס הילדה בת ה-7: מעורבים זומנו למסור עדות פעם נוספת

לכתבה המלאה

"עדיין דורשים לבחון את החקיקה נגד פשעי מין כאלו"

מריסה סוליטו, ראש אגודת הנשים למען שיוויון, קיבלה בברכה את פסק הדין אך הבהירה כי אין שום צורך לדרוש הוכחת אלימות או הוכחה כי הקורבן ניסה להילחם בחזרה: "לא נצטרך להתבייש בפסק הדין הזה כפי שעשינו עם הקודם. עם זאת, אנו עדיין דורשים לבחון את החקיקה על פשעים כאלו". התובעת הציבורית, איזבל רודריגז, אמרה כי נעשה שימוש באלימות ובהפחדה: "אי אפשר לבקש מהקורבנות לפעול באופן הרואי בצורה מסוכנת".

מטעם הממשלה נמסר כי היא תמשיך לקדם חוקים בנושא. גם ראש הממשלה הספרדי, פדרו סנצ'ס, התייחס להחלטה ואמר כי "רק כן זה כן. ספרד התקדמה בנושא ההגנה על זכויות הנשים ועל החופש שלהן, ואנחנו לא מתכוונים לעצור. בגלל שאנו מאמינים לה, בגלל שאנו מאמינים לך".

הפגנת ענק נגד שחרור אחד הנאשמים מכנופיית הזאבים באונס בערבות. 21 ביוני 2019. רויטרס
הפגנות הענק שהתרחשו בשנה שעברה בספרד לאחר החלטת בית המשפט האזורי/רויטרס

הפגנות התמיכה בנאנסת אורגנו בשנה שעברה בכל רחבי המדינה לאחר פסק הדין של בית המשפט האזורי. אלפים הניפו כרזות שעליהן היה הכיתוב "אני מאמין לך אחותי" וקראו "זה לא התעללות, זה אונס". הפרוצדורה, שנמשכה יותר משנתיים ללא החלטה סופית, עוררה כעס אצל המפגינים שדרשו ענישה קשוחה יותר נגד עברייני המין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully