וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט באוסטרליה קבע: תורם זרע הוא אביה החוקי של ילדה

חמש שנות עימות הסתיימו בפסיקה מפתיעה של בית המשפט העליון במדינה, שקבע כי תורם זרע הוא אביה החוקי של ילדה בת 11. האב נלחם כדי שיכירו בו כהורה, זאת כדי שאמה הביולוגית ובת זוגה של האם לא יעברו עם הילדה לניו זילנד. עורכת דינו של האב: "לפס"ד משמעות רבה"

תרומת זרע. ShutterStock
הלקוח הרגיש אנחת רווחה לאחר חמש שנים של מאבק להכרתו כאביה/ShutterStock

תורם זרע אוסטרלי הוא אביה של ילדה בת 11 - כך הודיע ביום רביעי בית המשפט העליון באוסטרליה. התורם נלחם כדי למנוע מאימה הביולוגית של הילדה ומבת זוגה לעבור לניו זילנד ולקחת איתן את הילדה. החלטה זו הופכת את הפסיקות הקודמות בתיק שקבעו כי לגבר אין זכויות כאלה.

מומחים אמרו כי להחלטה בתיק יהיו השלכות משמעותיות משום שהיא מרחיבה את ההיקף החוקתי של מי שיכול להיחשב כהורה. עורכת הדין של התורם, תהילה בלייר, אמרה כי הלקוח שלה הרגיש אנחת רווחה לאחר חמש שנים של מאבק להכרתו כאב הילדה. בנוסף לכך, אמרה בלייר לרשת BBC כי "לפסק הדין יש משמעות לכל אב שהחליט לגדל ילד עם חברה או שותפה ולא בקשר רומנטי".

התורם בן ה-49 ואמה הביולוגית של הילדה, שהייתה רווקה באותו הזמן, היו חברים כשהוא החליט לתרום לה זרע בשנת 2006. "הם הסכימו לגדל את הילד, אך השותפות הזאת נפלה מאוחר יותר", אמרו עורכי דינו של התורם. מנגד, עורכי דינה של האם סירבו לקבל את הטענה שהוא האב.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים איראניים: טראמפ נתן לנו אולטימטום לפתוח בשיחות, אחרת יתקוף
כשנה לאחר ש"נעלם": ראש האינטרפול לשעבר צץ בסין והודה במעשיו
"הייל היטלר" בדואר: איומים על ראשי עיר בגרמניה התומכים בהגירה

אילוסטרציה: דגימת זרע בבנק הזרע. AP
"פותחת את הדלת למקרים נוספים". דיגמת זרע בבנק הזרע/AP

בפסק הדין נכתב כי "כדי לאפיין את אב ביולוגי של ילד כתורם זרע, על האיש לא יותר מלספק את הזרע שלו, כדי להקל על התהליך המלכותי של תפיסת הזרע. זאת על בסיס הבנה מפורשת או משתמעת כי לאחר מכן אין לו שום קשר עם כל ילד שנולד כתוצאה מההליך. אך אלה אינן העובדות במקרה הזה".

פרופ' פיונה קלי, מומחית לדין משפחתי באוניברסיטת לה טרוב שבמלבורן, אמרה כי זה ברור חוקתית שאדם שתרם זרע לאישה רווקה והיה לו תפקיד בחייו של הילד יכול להיות הורה. עוד אמרה קלי שההחלטה לא התייחסה לרמת המעורבות הנדרשת, אך היא "זו שפותחת את הדלת למקרים נוספים".

"פסק הדין מופנה למשפחה הספציפית הזו, והם היוצאים מן הכלל. זה נדיר ששמו של התורם מופיע בתעודת הלידה של הילד", אמרה. "המקרה יביא לשאלות נוספות בתחום של אי ודאות משפטית", הדגישה פרופ' בלינדה פלברג מאוניברסיטת מלבורן: "היו המון משפחות שיחפשו בזהירות רבה בין הנימוקים של בית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully