וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף אזהרות האיחוד האירופי: טורקיה ממשיכה לחפש גז לחופי קפריסין

ממשלתו של ארדואן השיקה ספינת קידוח שנייה שתפעל בסמוך לחלק הטורקי באי. זאת על אף שבבריסל מאיימים בסנקציות אפשריות נגד אנקרה, ששולטת על כשליש מהמדינה החברה באיחוד. "לא יהיו צעדים רכים"

עריכה: תומר לוי

טורקיה השיקה אתמול (חמישי) ספינת קידוח שנייה שתחפש גז לחופי קפריסין. זאת למרות ההחלטה של האיחוד האירופי לגבש סנקציות אפשריות כדי לוודא אנקרה נמנעת מפעולות בלתי חוקיות כאלה. שר האנרגיה הטורקי היה בטקס ההשקה של כלי השיט שאורכו 230 מטר ונקרא "יאבוז". לדבריו, הספינה יכולה לקדוח לעומק של עד 12 אלף מטרים.

ספינת קידוח טורקית נוספת כבר נמצאת 40 מייל מחופי מערב קפריסין, באזור המים הכלכליים של האי המחולק אתנית בין הטורקים לקפריסאים. הממשלה הקפריסאית גינתה את הפעולה הטורקית ואמרה שזו הפרה של החוקים הבינלאומיים ושל זכויותיה הריבוניות.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים איראניים: טראמפ נתן לנו אולטימטום לפתוח בשיחות, אחרת יתקוף
כשנה לאחר ש"נעלם": ראש האינטרפול לשעבר צץ בסין והודה במעשיו
התנגש בצמחיה ומת: גבר בן 36 נהרג בהתהפכות טרקטור סמוך לשפיים

היבוז, ספינת הקידוח החדשה של טורקיה. 20 ביוני 2019. רויטרס
עד 12 אלף מטרים. ספינת הקידוח הטורקית "יאבוז", אתמול/רויטרס

במפגש שקיימו מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל השבוע הם דיברו על ההשלכות שיהיו ליחסים בין האיחוד האירופי לטורקיה. בהצהרה לאחר המפגש נמסר כי הם "יגישו אופציות לצעדים המתאימים ללא דיחוי, כולל אמצעים ממוקדים". נשיא נציבות האיחוד האירופי, ז'אן קלוד י'ונקר, אמר כי "לא יהיו צעדים רכים".

הקהילה הבינלאומית אינה מכירה ברפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, שהכריזה על הקמתה אחרי שכוחות טורקיים כבשו כשליש משטח האי ב-1974 בתגובה להפיכה בתמיכת החונטה הצבאית ששלטה אז ביוון.

עוד באותו נושא

בצל המחלוקת עם קפריסין: טורקיה פתחה בתרגיל ימי גדול

לכתבה המלאה
ארדואן מאשים: מורסי גסס על רצפת בית המשפט  והרשויות לא עזרו לא. רויטרס, רויטרס
לא נרתע מהאיחוד. ארדואן/רויטרס, רויטרס

בחודש שעבר הודיעה טורקיה כי היא תחל בקידוחים בסמוך לחופי קפריסין עד לחודש ספטמבר הקרוב. האיחוד האירופי אמר כי המהלך יפגע בשטח האזור הכלכלי האקסקלוסיבי של קפריסין, בזמן שארצות הברית תיארה זאת כצעד "פרובוקטיבי ביותר".

הגילוי של מרבצי גז גדולים בים התיכון הציתו מרוץ אזורי אחרי המשאבים התת-ימיים, וטורקיה רואה באזור חלק משטחה היבשתי. היא העניקה זיכיונות חיפוש לחברת הדלק הממשלתית ב-2009 וב-2012. הרפובליקה של קפריסין, ששולטת על שאר חלקי האי וזוכה להכרת הקהילה הבינלאומית, חתמה על הסכמים משלה עם ענקיות אנרגיה בינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully