וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחלוקת עם קפריסין: טורקיה פתחה בתרגיל ימי גדול

131 כלי שיט, 57 מטוסים ו-33 מסוקים משתתפים בתמרונים שיתקיימו עד 25 בחודש בים התיכון, בים האגאי ובים השחור. זאת על רקע כוונתה להתחיל בחיפושי גז לחופי קפריסין, בצעד שנגדו מזהירים באירופה ובארה"ב

עריכה: תומר לוי

צבא טורקיה פתח היום (שני) בתרגיל ימי גדול בזמן של מתיחות גוברת סביב תכניתה של אנקרה לחפש מצבורי גז בסמוך לחופי קפריסין. גורם במשרד ההגנה הטורקי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית בתרגיל משתתפים 131 כלי שיט, 57 מטוסים ו-33 מסוקים. התמרונים יימשכו עד 25 במאי ויתקיימו בים התיכון, בים האגאי ובים השחור.

במהלך החודש הודיעה טורקיה כי היא תחל בקידוחים בסמוך לחופי קפריסין עד חודש ספטמבר הקרוב. האיחוד האירופי אמר כי המהלך יפגע בשטח האזור הכלכלי האקסקלוסיבי של קפריסין, בזמן שארצות הברית תיארה זאת כצעד "פרובוקטיבי ביותר".

הקהילה הבינלאומית אינה מכירה ברפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, שהכריזה על הקמתה אחרי שכוחות טורקיים כבשו כשליש משטח האי ב-1974 בתגובה להפיכה בתמיכת החונטה הצבאית ששלטה אז ביוון.

לקריאה נוספת בנושא
מרבצי גז וגאווה לאומית מציתים מחדש את הסכסוך בין טורקיה ליוון
ארדואן מאיים על יוון וקפריסין: אל תעברו את הגבול בים התיכון

תרגיל צבאי - טורקיה. אתר רשמי
אחת הספינות שמשתתפות בתרגיל, היום/אתר רשמי

הגילוי של מרבצי גז גדולים בים התיכון הציתו מרוץ אזורי אחרי המשאבים התת-ימיים, וטורקיה רואה באזור חלק משטחה היבשתי. היא העניקה זיכיונות חיפוש לחברת הדלק הממשלתית ב-2009 וב-2012. הרפובליקה של קפריסין, ששולטת על שאר חלקי האי וזוכה להכרת הקהילה הבינלאומית, חתמה על הסכמים משלה עם ענקיות אנרגיה בינלאומיות.

אתמול הצהיר שר ההגנה של טורקיה, הולוסי אקאר, כי אנקרה תפעל בהתאם הצורך כדי "לשמור על זכויותיה בים התיכון ובים האגאי ובקפריסין".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: הפגישה החשאית של ליברמן ושר החוץ הקטארי בקפריסין

לכתבה המלאה
ברקע המתיחות מול קפריסין: צבא טורקיה פתח בתרגיל ימי רחב 
היקף בהשתתפות 131 כלי שיט, 77 מטוסים ו-33 מסוקים. רויטרס
שר ההגנה הטורקי אמר שאנקרה תשמור על "זכויותיה" בקפריסין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully