וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לי כלום בלעדיו": טימופי בן התשע נפל ונהרג בחוף בת ים

אמו של הילד בן התשע שנהרג בנפילה מגובה בחוף בת ים נפרדה בדמעות מבנה הבכור. "הילד שלי היה הכי טוב בעולם", סיפרה. טימופי הגיע לחוף הים כדי להיפרד מחונך שליווה אותו, וכשעמד על סלע שקרס לפתע, הוא נחבל בראשו ומת בבית החולים. במשטרה בוחנים חשד לרשלנות בעירייה

צילום: אור רביד, עריכה: תומר לוי

בן תשע נהרג מנפילה בגובה בבת ים - כל הפרטים

  • טימופי הגיע לחוף הים ונהרג לאחר שהידרדר מגובה חמישה מטרים
  • מבדיקה ראשונית עלה כי במקום לא היו גדר בטיחות או מעקה
  • במשטרה בודקים חשד לרשלנות מצד בכירים בעיריית בת ים
  • אמו של הילד: "איך נותנים לאנשים להיות במקום כזה מסוכן?"

טימופי אשוריטה בן התשע מבת ים נהרג אתמול (רביעי) כשנפל מגובה בחוף סי פאלאס שבעיר. אמו, אוקסנה, סיפרה בדמעות על בנה שנהרג. "הילד שלי הילד הכי טוב בעולם. הכי זהב, הכי חכם, אני לא יודעת למה, אין לי כלום. אני לא יכולה בלעדיו, אני כאילו גם מתה איתו". הוא הותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים - סרגיי בן 13 ודוד בן שנתיים.

הילד הגיע לחוף הים להיפגש עם מדריך בשבט צופי הים שמתנדב בבית ספרו לפני גיוסו לצה"ל. עוד עולה מהבדיקה כי בן התשע נשאר במקום עם עוד חבר והשניים ישבו לשוחח בסמוך למדרון. הילד קפץ על סלע שנמצא במקום, ומסיבה לא ברורה הסלע נפל ואיתו טימופי מגובה של חמישה מטרים. מבדיקה ראשונית עולה כי במקום לא היו גדר בטיחות או מעקה.

לקריאה נוספת בנושא
בת 14 נהרגה מנפילה מבניין מגורים בבאר שבע
טיפסה על סולם בחנות חיות ונפלה: אישה בת 61 נהרגה בנתניה
"צעקתי לו לרדת": בן 11 נפל מחלון ביתו בקומה ה-12 בקריית ים ומת

טימופי אשורטיה הילד שהדרדר מצוק בחוף בבת ים ,יוני 2019. באדיבות המשפחה
הגיע להיפגש עם החונך ונהרג/באדיבות המשפחה

"איך נותנים לאנשים להיות במקום כזה מסוכן?" שאלה האם בדמעות. "זה יכול לקרות לכל אדם, צריך לסדר את המקום". הבוקר הציבה העירייה גדר בטיחות סביב הסלע ממנו נפל טימופי. במשטרה בודקים כעת חשד לרשלנות מצד בכירים בעיריית בת ים, שלא הציבה שילוט על סכנה ולא ביצעה סקר תקופתי לבחינת חשש מפני קריסה. בנוסף לכך, המשטרה פנתה לגורם חיצוני מומחה בתחום ההנדסה כדי שיבדוק את הזירה ויעביר חוות דעת בנוגע לסיבת הקריסה ואם ניתן היה למנוע אותה.

אמו סיפרה כי טיילה עם בנה הקטן בעת שטימופי היה בפעילות של צופי הים, כשקיבלה טלפון בו התבשרה על המקרה. "הגעתי לחוף ורצתי לחפש אותו", שחזרה אוקסנה. "בהתחלה לא נתנו לי להיכנס, לא ידעתי מה לעשות. היא תיארה כי המקום היה "מאוד מסוכן ומלא אבנים". לדבריה, בנה היה "ילד טוב וחזק, מצליח בלימודים, כולם אהבו אותו, מוקף בחברים, ראיתי אותו בבית חולים, וזה היה נורא, נישקתי אותו ולא רציתי להיפרד".

"טימו הלך לצופי הים, יש לו שם חברים וסטודנט חונך שהוא אוהב מאוד שעזר לו בבית ספר", סיפרה האם. "הוא מאוד אהב אותו, עד היום הוא חי בשבילו, טימו כל כך אהב את החונך שלו ולפני הצבא טימו רצה לפגוש אותו ולהיפרד ממנו".

חוף הים בבת ים בו הדרדר ילד מצוק , יוני 2019. ניב אהרונסון
הגדר שהציבה הבוקר עיריית בת ים במקום בו נהרג טימופיי/ניב אהרונסון

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט מסר אמש כי "אנחנו מחבקים את המשפחה בשעה הקשה הזו, ונמצאים לצידם כל העת. אנו מלווים אותם גם באמצעות צוותים מקצועיים של אגף החינוך ואגף הרווחה, ובמקביל פועלים לצד המשטרה כדי לחקור את האסון הכבד הזה בצורה היסודית ביותר".

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה כי "נפילת הילד בבת ים כואבת ומזעזעת. אנו שוב רואים שתאונות ילדים מתרחשות בכל מקום. הדרך הטובה ביותר למנוע תאונות היא להבין שזה יכול לקרות לכולנו ולפעול בנושא. אנחנו עומדים בפני יציאת הילדים לחופש הגדול. עלינו לעשות כל שביכולתנו להבטיח שהקיץ לא נאבד חיי ילדים נוספים".

מפלג ההונאה יחקור את התקרית

מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן החליט להעביר את תיק החקירה של מות הילד לידי חוקרי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב. מדובר ביחידה המקצועית ביותר של המשטרה לחקירת גרימת מוות ברשלנות או בתאונות. במקביל שכרה המשטרה צוות מומחים מתחמי הקרקע כדי לבחון את הזירה ולהעביר חוות דעת באשר לסיבה לאסון. הכיוון שייחקר הוא רשלנות של בכירי מחלקת ההנדסה של עיריית בת ים.

החוקרים בוחנים אם היה צפי לקריסת הסלעים ואם היה כזה, מדוע לא בוצעו עבודות הנדסה לחיזוק או לחלופין לפינוי הסלעים ומדוע האזור לא גודר ולא הוצבו שלטי אזהרה.

(עדכון ראשון: 10:51)

טימופי אשורטיה עם אחיו התינוק דו ועם אמו אוקסנה, יום לפני שהדרדר מחוף בבת ים, יוני 2019. באדיבות המשפחה
טימופי עם אמו ואחיו, ימים לפני האסון/באדיבות המשפחה
טימופי אשורטיה הילד שהדרדר מצוק בחוף בבת ים ,יוני 2019. באדיבות המשפחה
"כולם אהבו אותו". טימופי/באדיבות המשפחה
חוף הים בבת ים בו הדרדר ילד מצוק , יוני 2019. ניב אהרונסון
חוף הים בבת ים, הבוקר/ניב אהרונסון
קיר לזכרו של טימופי אשורטיה הילד שהדרדר מצוק בחוף בבת ים ,יוני 2019. באדיבות המשפחה
קיר לזכרו של טימופי בבית הספר בו למד, היום/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully