וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא עדכון, אחרי הקבינט: בכירים בחיל הים במתקפה חריפה על שטייניץ

19.6.2019 / 20:32

הקצינים מתחו ביקורת על החלטתו של שר האנרגיה בחודש שעבר בצל ההסלמה ברצועה, לעצור את הזרמת הגז מאסדת תמר לאשקלון, בשל החשש שחמאס ינסה לפגוע בה. לדבריהם, הדבר עלול לשגר מסר בעייתי לארגון בדבר הפעלת מנופי לחץ על ישראל. לשכת השר: ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

קצינים בכירים בחיל הים מותחים ביקורת קשה נגד שר האנרגיה יובל שטייניץ, על שהחליט בסבב הלחימה האחרון ברצועת עזה לעצור את הזרמת הגז באופן חד צדדי באסדת תמר לכיוון אשקלון - כך נודע לוואלה! NEWS. החלטתו של השר התקבלה במאי האחרון בצל ההסלמה וההתרעות לביצוע פיגועים, מיד לאחר שיצא מדיון בקבינט המדיני-ביטחוני וללא עדכון של בכירי צה"ל בכלל וחיל הים בפרט.

במסגרת אותה החלטה שקיבל שטייניץ, הופסקה הפעילות של אסדת תמר והעברת הגז לאזור הדרום. לטענת קצינים בכירים בחיל הים הם התעדכנו על ההחלטה באמצעות כלי התקשורת בלבד, וכי הפעלת החלופות האחרות בטווח של 24 שעות גררה עלויות של מיליוני שקלים.

לקריאה נוספת:
ישראל (שוב) מתקפלת? העסקה החדשה בעזה: לפעמים שקט תמורת הקלות
דיווח פלסטיני: השליח הקטארי נכנס לרצועת עזה עם כספי הסיוע
אחרי הכנסת הכסף הקטארי: חמאס הודיע על שלב חדש בהסדרה עם ישראל

יובל שטייניץ, שר האנרגיה בישיבת ממשלה, יישוב קלע, רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"ההחלטה התקבלה מיד לאחר הדיון בקבינט". שטייניץ/ראובן קסטרו

לדברי אותם קצינים בשיחות סגורות, השר שטייניץ חשש שהזרוע הצבאית של חמאס תנסה באותה ההסלמה להרחיב את קשת הפעולה שלה ולחבל בהזרמת הגז בפעולות טרור. חמאס פועל בזירה הימית ומאמן כוחות עילית לביצוע פיגועים מגוונים בזירה הימית. את אחד הפיגועים המורכבים הוא הוציא אל הפועל בפשיטה על חוף זיקים במבצע צוק איתן. חיל הים אז לא הצליח לסכל את הפשיטה, והיא זוהתה על ידי תצפיתנית שהבחינה בעלייה של המחבלים אל החוף. רק בסיוע אש מהאוויר ומהקרקע חוסלו המחבלים.

אותם קצינים טענו כי לו היה השר שטייניץ מתייעץ ומקיים תהליך מסודר בנושא, הוא היה נוכח כי בידי חיל הים היכולת המבצעית להגן על התשתית ולמנוע פיגועי טרור. הקצינים אמרו כי החלטת שטייניץ העניקה רוח גבית לטרור מאחר שהזרוע הצבאית של חמאס עשויה לחשוב שהיא יכולה להפעיל מנוף לחץ על מדינת ישראל.

עוד באותו נושא

חדירת צוללני חמאס לחוף זיקים: המחדל החמור נחשף

לכתבה המלאה
אסדת הקידוח "תמר" מול חופי חיפה. AP
אסדת תמר/AP

מדובר צה"ל נמסר כי "קיים שיתוף פעולה מצוין, שוטף מקצועי ואפקטיבי בין זרוע הים וצה"ל למשרד האנרגיה. לא נתייחס לאמירה, כזו או אחרת, (ואין בכך משום אישור לדברים) הנוגעות לסוגיות מקצועיות הנדונות בדיונים סגורים".

מלשכת שר האנרגיה נמסר: "במדינה דמוקרטית, אין זה תפקידו של הצבא לבקר את הממשלה ואת החלטותיה בתקשורת. דלתות הקבינט ולשכת השר שטייניץ פתוחות בפני חיל הים בכדי להביע את עמדתו, ולנמק את גישתו. בנוסף, יש לציין, כי ההחלטה היא באחריות השר שטייניץ, אך היא התקבלה לאחר שהשר התייעץ עם ראש הממשלה ושר הביטחון, עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וגורמי המודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully