וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד הביטקוין הגדול: שני אחים חשודים בהונאה בעשרות מיליונים

19.6.2019 / 11:32

האחים תושבי תל אביב וירושלים נעצרו בחשד להונאת "פישינג" של גולשים בעולם על ידי יצירת תוכנה מתחזה לניהול ארנקים וירטואליים. השניים השיגו במרמה פרטי משתמש וסיסמאות וגנבו מטבעות וירטואליים. הם נעצרו בין השאר בחשד להונאה וקבלת דבר במרמה

ביטקויין מטבע וירטואלי. ShutterStock
גנבו מארנקים וירטואליים. ביטקוין/ShutterStock

המשטרה עצרה שני אחים תושבי תל אביב וירושלים בחשד שביצעו הונאת "פישינג" בהיקף בינלאומי של עשרות מיליוני שקלים בחשבונות בנק וירטואליים בהם מוחזקים מטבעות "ביטקוין". על פי החשד, השניים פרסמו קישורים בפורומים ברשת העוסקים בארנקים דיגיטליים לאתר מתחזה, לשם הורדת תוכנה לניהול ארנקים דיגיטליים תוך הנחייה לציין שם משתמש וסיסמה.

פרטי הגולשים הועברו ישירות לידי החשודים שניצלו זאת למרמה וגנבו מטבעות וירטואליים מארנקים דיגיטליים ברחבי העולם. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של אחד מהאחים תושב תל אביב בן 32 בשישה ימים ומעצרו של אחיו בן 25 מירושלים הוארך ביממה בלבד זאת לאחר שחש ברע.

שני האחים, מתכנתי מחשבים במקצועם, נלקחו לחקירה באזהרה בעקבות חקירה של יחידת הסייבר בלהב 433, בחשד לביצוע עבירות של הונאה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן עבירות נוספות. עם מעצרם של החשודים, ערכו חוקרי יחידת הסייבר חיפוש לשם תפיסת אמצעי אחסון דיגיטאליים ומיצוי הראיות הנדרשות לגיבוש החשד. את החקירה מלווה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

בעקבות המקרה, המשטרה פרסמה המלצות כדי למנוע קורבנות רשת בעבירות "פישיניג" והבהירה כי יש לשים לב בין השאר לזהות השולח ולוודא עם החברה השולחת - מסרונים המבקשים לעדכן פרטי תשלום. באשר להורדות תוכנה המליצה להוריד מאתר רשמי בלבד ולשים לב לשורת הדפדפן. עוד המליצה לבדוק האם האתר מאובטח.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא רוצחת, קורבן אלימות": האישה שהרגה את בעלה תשוחרר?
"חמאס מנצח כלכלית": העסקים בדרום שורדים מסבב לסבב
סוף דרכו של "אבי הסליקים"? מחסן הנשק הסודי בכפר גלעדי התמוטט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully