וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון עתר לעליון נגד מתן הפרס הכספי למוצאי גופת מג'די חלבי

18.6.2019 / 18:49

אחרי שהעליון קיבל את ערעור האחים שמצאו את גופתו של החייל הנעדר, פנה משרד הביטחון לבית המשפט וביקש לקיים דיון נוסף בהחלטה להעניק להם עשרה מיליון דולר. השניים תבעו את המדינה ועמותת "לחופש נולד" בדרישה לקבל את הפרס הכספי שהובטח למי שימסור מידע על מג'די

החייל הנעדר מג'די חלבי. דובר צה"ל
מג'די חלבי/דובר צה"ל

משרד הביטחון ביקש היום (שלישי) מבית המשפט העליון דיון נוסף בהחלטה להעניק את הפרס הכספי למוצאי שרידי החייל הדרוזי הנעדר מג'די חלבי. מהבקשה המתפרשת על 29 עמודים עולה כי המשרד אינו משלים עם ההחלטה שהתקבלה לפני שבועיים לשלם עשרה מיליון דולר לשני האחים שמצאו את שרידי החייל.

לפני כשבועיים קיבל בית המשפט העליון את ערעורם של מוצאי גופתו של חלבי, שהוגדר כנעדר במשך יותר משבע שנים, וקבע כי הם זכאים לקבל מהמדינה את הפרס הכספי שהובטח למי שימסור עליו מידע. חלבי נראה לאחרונה ביישוב מגוריו דלית אל-כרמל ב-24 במאי 2005. שבע שנים לאחר מכן, באוקטובר 2012, הותר לפרסום כי גופתו של חלבי נמצאה סמוך ליישוב. זאת, כמה שבועות לאחר שעובדים שעסקו בגיזום עבור הקרן הקיימת לישראל מצאו ביער הסמוך ליישוב את שרידי הגופה.

עוד בנושא:
אביו של מג'די חלבי: 10 מיליון דולר למוצאי הגופה? "אני המום"

מציאת גופת החייל מג'די חלבי ביער עוספייה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
השטח המיוער שבו נמצאה גופתו של חלבי/שלומי גבאי

באותה שנה שני האחים מדליית אל-כרמל, שמצאו את גופתו של חלבי, הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כספית על סך 39,100,000 שקלים נגד ממשלת ישראל, משרד הביטחון ועמותת לחופש נולד.

האחים חדר ואברהים קוזלי, עובדי קבלן שזכו במכרז לכריתת העצים השרופים בכרמל, נתקלו בגופה ביער סמוך לעוספייה וטענו כי הם זכאים לכספים אלה מכיוון שהעמותה פרסמה הודעה באתר האינטרנט שלה, בה הובטח פרס כספי בסך עשרה מיליון דולרים תמורת מידע אמין שיוביל אל אחד או יותר מנעדרי צה"ל. באפריל 2013 בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את בקשתם לקבלת פטור מתשלום אגרה על תביעתם.

נזמי חלבי, אביו של מג'די, אמר כי הוא חושב שזו החלטה לא נכונה. "אני המום", הוא אמר. לא מתערב בזה ולא עקבתי אחרי הדיונים בבית המשפט, אבל לדעתי לא מגיע להם בכלל כלום. זו החלטה לא נכונה ואני לא יודע על סמך מה נתנו אותה. הוצע פרס על ידי עמותה שכזכור לי פורקה בהחלטה של שר הבטחון אהוד ברק שנה לפני שהם טענו שהם מצאו את מגדי. אני לא נכנס לזה".

עוד באותו נושא

הערעור התקבל: מוצאי גופת מג'די חלבי יזכו ב-10 מיליון דולר

לכתבה המלאה
ביתו ומשפחות של מג'די חלבי, אפריל 2012. ערן גילווארג
תמונתו של חלבי בבית משפחתו/ערן גילווארג

ממשרד בן ארי, פיש, סבן ושות', שייצגו את האחים קוסלי בערעור, נמסר אחרי החלטת בית המשפט: "אנו מברכים על פסק דינו של בית המשפט העליון, וסבורים כי מדובר בהחלטה הראויה והנכונה, אשר עושה צדק. בית המשפט הבהיר, כי כאשר המדינה מתחייבת - עליה לעמוד בהתחייבותה. אין ספק, כי החלטת בית המשפט העליון תוביל להגברת האמון במוסדות המדינה, ותבהיר כי הבטחות יש לקיים".

בטיוטת כתב התביעה שהוגשה אז באמצעות עורכי הדין וואג'די כעבייה וגל אמיר נכתב כי עמותת "לחופש נולד", שמומנה ונתמכה על ידי המדינה ומשרד הביטחון, פרסמה מודעות בהן הובטח פרס של עשרה מיליון דולרים תמורת מידע אמין שיוביל אל אחד או יותר מנעדרי צה"ל ברחבי הכפרים עוספייה ודליית אל-כרמל, האזור בו התגורר חלבי ובו נמצא בסופו של דבר על ידי האחים תושבי המקום. לדברי התובעים, השלטים האלה עדיין נמצאים במקומם עד לרגע זה. "כמה שבועות לאחר שמצאו את הגופה הם פנו בדרישה אל הנתבעות כי יעבירו לידם את סכום הפרס המובטח" נכתב בתביעה, "אך לטענתם לא נענו כלל לתביעתם, אלא במכתב סתמי לפיו 'פנייתם נבדקת'".

בינואר 2012 החלה עמותת לחופש נולד בהליכי פירוק. עם זאת, האחים קוזלי טענו אז כי היא עדיין עמותה פעילה, הכשירה לזכויות ולחובות. גורם ממשלתי מסר אז לוואלה! NEWS שהכוונה במתן הפרס הייתה למי שיביא מידע מודיעיני שיסייע לאיתור נעדר במדינת אויב, ומעולם לא הייתה כוונה להעניק את הפרס למי שיתקל במקרה בגופה ביער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully