וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציפור השחורה של צ'רנוביל": האם איש העש נראה רגעים לפני הפיצוץ בכור?

24.6.2019 / 9:15

חובבי תיאוריות קונספירציה משוכנעים שעובדי חדר הבקרה של תחנת הכוח הגרעינית דיווחו כי הבחינו ביצור מצמרר בעל כנפיים ועיניים אדומות זוהרות מרחף בשמי צ'רנוביל ימים ושניות לפני הפיצוץ הנורא. 33 שנים מאז האסון, חוזרות הטענות שזה היה "איש העש" שהוביל לו

30 שנה לאסון: המסע חזרה לצ'רנוביל עם האנשים שהצילו את העולם/כתבתם של: דב גיל-הר ומריאנה בננסון, עורך וידאו: רן צימט, עיצוב גרפי: אביחי ברוך ודור הרשקוביץ', צלם: רומן סטפנוביץ', עורך ראשי: יונתן שם-טוב, הפקה: רחלי ורדי, אור כהנא, ריכוז מערכת: מאיה אשר, מנהל טכני: מייקל ברהם

בסרטון - "ואז בלב עיר הרפאים מוכת הקרינה, פרצו הדמעות". אל תוך צ'רנוביל, הסרט המלא

בימים שהוביל לאסון הכור בצ'רנוביל באפריל 1986, כמה מעובדי חדר הבקרה של תחנת הכוח הגרעינית בצפון אוקראינה טענו שהבחינו ביצור מצמרר בעל כנפיים ענקיות ועיניים אדומות זוהרות מרחף מעל הכור - ככה לפחות טוענים בימים האחרונים חובבי תיאוריות קונספירציה ברחבי הרשת.. ב"דיילי סטאר" דווח שישנם רבים שמאמינים שהיצור, שזכה מאז לכינוי "הציפור השחורה של צ'רנוביל", הוא למעשה "איש העש" מבשר הרעות עקב הדמיון הבולט בין תיאוריהם של השניים. העובדים המוטרדים טענו שהבחינו ביצור גם בשניות שלפני הפיצוץ וגם כמה ימים לפני כן מרחף בקו האופק של צ'רנוביל ופריפיאט וטענו כי נותרו עם טראומה קשה וסיוטים מאז זכו לראותו.

"איש העש" מתואר באגדות האורבניות כהכלאה של אדם עם ציפור שגודלו רב יותר מהאדם הרגיל, כנפיו נפרשות לאורך של שלושה מטרים, צבעו אפור ועיניו גדולות ואדומות. תצפיותיו הראשונות נערכו לכאורה באזור פוינט פלזנט שבמערב וירג'יניה, ליד הגבול עם מדינת אוהיו, בין אוקטובר 1966 לנובמבר 1967. הופעתו מאז ומתמיד סימנה על אירוע קטסטרופלי העומד לקרות, כך שהופעתו החוזרת רגע לפני אסון צ'רנוביל מתיישבת יופי עם הסיפור.

הסופר ג'ון ריל קישר בעבר בין הופעותיו של איש העש לאירועים מטרידים, כמו פעילות חוצנים ורוחות רפאים וכן קריסת גשר הכסף ב-15 בדצמבר 1967 - תקרית בה נהרגו 46 אנשים. בחודש שעבר צוין 33 שנים לאסון צ'רנוביל וככל שהזמן עובר - כך מתחזקות השמועות על הקשר שבין האסון הנורא לאיש העש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
33 שנים לאסון צ'רנוביל: האם איש העש נצפה בשמיים רגע לפני הפיצוץ?/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully