וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לביהמ"ש: לתקן טעות בגזר הדין לנתניהו בפרשת המעונות

17.6.2019 / 13:10

השופט ציין בגזר הדין לאשת ראש הממשלה כי לא ניתן לדעת אם הארוחות שהוזמנו היו במסגרת אירועים רשמיים, אך מכתב האישום המקורי עולה כי החקירה התמקדה בארוחות פרטיות שככל הנראה יועדו למשפחת נתניהו בלבד. לתיקון גזר הדין לא תהיה השפעה על גובה התשלום שהוטל עליה

צילום: רוני כנפו ; עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לשופט בית משפט השלום בעיר אביטל חן בקשה לתיקון טעות בגזר הדין שהוגש אתמול בעניין שרה נתניהו במסגרת פרשת המעונות. בבקשתה הבהירה הפרקליטות כי כתב האישום מתייחס רק לארוחות פרטיות, וכלל לא לאירוחים רשמיים או מדיניים. לתיקון גזר הדין לא תהיה השפעה על גובה התשלום שהוטל על נתניהו.

בגזר הדין ציין השופט כי לא ניתן לדעת אם הארוחות שהזמינה אשת ראש הממשלה היו במסגרת פרטית או במסגרת אירועים רשמיים. עם זאת, מכתב האישום המקורי עולה כי החקירה התמקדה בארוחות פרטיות, שככל הנראה יועדו למשפחת נתניהו בלבד.

נתניהו הורשעה אתמול בבניצול מכוון של טעות הזולת במסגרת פרשת המעונות. זאת, אחרי חתימתה על הסדר הטיעון והגשת כתב האישום המתוקן נגדה ביום רביעי האחרון. נשיא בית משפט השלום, השופט אביטל חן, אישר את העונש עליו הסכימו נתניהו והפרקליטות והיא תשלם קנס בגובה עשרת אלפים שקלים ופיצוי לקופת המדינה בגובה 45 אלף שקלים.

בכתב האישום המתוקן ירד הסכום שהוציאה נתניהו מקופת המדינה ל-175 אלף שקלים, לעומת כפול מכך במקור. בנוסף לכך, הוסרו ממנו החלקים המייחסים לנתניהו פעולות אקטיביות שנעשו כדי להסתיר מחשבות משרד ראש הממשלה את העובדה שבמעון הועסקה מבשלת. בשל כך הופחת סעיף האישום ממרמה בנסיבות מחמירות לניצול מכוון של טעות הזולת, ללא מרמה.

עוד בנושא:
הרשעת שרה נתניהו היא החזרה הגנרלית לקראת מזעור תיקי רה"מ
ח"כ זוהר השווה בין שרה נתניהו לנסיכה דיאנה: "רדיפה עיתונאית"

שרה נתניהו, במהלך דיון בפרשת המעונות, שלום, ירושלים 16 ביוני 2019. רויטרס
נתניהו/רויטרס

אחרי הרשעתה, אמר ראש הממשלה כי הסתיים "מסע ציד הזוי של ארבע שנים על חמגשיות ואוכל" שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים. לדבריו, "אם לא היה מדובר באשתי לא הייתה נפתחת חקירה ואף אחד לא היה חולם להעמיד אותה לדין". על הסדר הטיעון אמר נתניהו: "שרה עברה ארבע שנים של גיהינום מול מכלל האשמות שלא נשאר מהם דבר. היום כשהיא החליטה לא ללכת למשפט היא אמרה שהיא סבלה מספיק ושהיא רוצה שהגיהנום הזה ייפסק".

בתגובה, גורם משפטי בכיר אמר כי נתניהו "מתכחש לעובדות" ומתח ביקורת חריפה על דבריו: "ראש הממשלה התעלם כליל מכך שגב' נתניהו הודתה במפורש שפעלה בתחבולה בניגוד לנוהל מחייב, והוא טוען כעת שהנוהל היה כביכול בלתי חוקי. ראש הממשלה ממשיך לדבר על הזמנת 'חמגשיות' כביכול, למרות ששרה נתניהו הודתה במפורש שהזמינה ארוחות רבות ממסעדות יוקרה ובמספר מקרים גם הזמינה שפים ממסעדות".

הגורם המשפטי הוסיף כי "העובדה שראש הממשלה התעלם מכל אלה, היא גם מסר לא ראוי לציבור והיא אף מבזה את מערכת המשפט. ניתן היה לצפות להתנהגות שונה מכל אדם ביחס למערכת המשפט, ודאי מראש הממשלה, שרק לפני ימים ספורים דיבר על הצורך לציית לכל פסק דין של בית המשפט. שרה נתניהו היא לא דרייפוס. היא הודתה במעשה פלילי כי גם היא יודעת מצויין שזה לא מקרה של 'לא יהיה כלום, כי אין כלום'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully