וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה אנושה בעיר": תושבי אילת יפגינו מול בית רה"מ נגד סגירת שדה דב

17.6.2019 / 6:15

צעירים, עובדי עירייה ורשויות וגורמים נוספים צפויים להגיע לירושלים בשיירת אוטובוסים ולהקים אוהלי מחאה. "זו הישורת האחרונה של המערכה. לא נותר לנו אלא לקחת את עתידנו בידינו", אמר ראש העירייה

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

מאות מתושבי אילת צפויים להפגין היום (שני) מול בית ראש הממשלה בירושלים בשל סגירת שדה התעופה דב. עשרות ועדי עובדים, גורמי תיירות, נציגי נוער, פורום ההורים העירוני, בעלי עסקים ונציגי חבל אילת נערכו למחאה שתחל בשיירת אוטובוסים לבירה.

המחאה, שמלווה בתמיכת ההסתדרות, תכלול גורמים רבים, ביניהם סטודנטים, בני נוער, עובדים מכל הגופים והארגונים בהם בתי מלון, עובדי עירייה, עובדי בית החולים, כיבוי אש ועובדי מתנ"ס. לאחר ההפגנה אחר הצהריים, המוחים צפויים להקים אוהל מחאה בגן הוורדים מול הכנסת. מארגני המחאה טעונים כי האוהל "יישאר שם ככל שיידרש עד שתתבשר העיר אילת על ביטול הגזירה ההרסנית של סגירת שדה דב בעת הזו".

עוד בוואלה! NEWS:
הערכות: לאחר סגירת נמל התעופה שדה דב, הדרך לאילת מנתב"ג תתקצר
במחאה על סגירת שדה דב: ראש עיריית אילת עוזב את הליכוד
משבר שדה דב: ראש עיריית אילת ביטל פגישה במשרד רה"מ

הפגנות באילת נגד סגירת שדה דב, 12 במרץ 2019. ללא, אתר רשמי
הפגנות באילת נגד סגירת שדה דב, מרץ 2019/אתר רשמי, ללא

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר: "אנו נמצאים בישורת האחרונה של מערכה ארוכה למניעת סגירת שדה דב ולניתוק העיר אילת ממרכז הארץ. שדה דב הוא צינור החמצן שלנו וסגירתו מאיימת על העיר, על כלכלתה ועל פרנסתנו. זאת בתקופה בה העיר אילת עומדת לקראת שגשוג ופריחה. דווקא כעת מוצאת הממשלה ללא שום סיבה לסגור את שדה דב ולפגוע בנו אנושות. לנו לא נותר אלא לקחת את עתידנו בידינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש עיריית אילת הודיע כי הוא עוזב 
את הליכוד בעקבות סגירת שדה דב. יותם רונן
ראש עיריית אילת במסיבת עיתונאים שבה הודיע כי הוא עוזב את הליכוד/יותם רונן

בסוף השבוע הודיע הלוי כי כי לא יגיע לישיבה שהייתה אמורה להתקיים במשרד ראש הממשלה מאחר שהיא לא מתקיימת בנוכחות ובשיתוף היועמ"ש, היחיד שיכול למנוע עם חוות דעת משפטית את סגירת השדה. בעקבות הודעתו הפגישה בוטלה. "לא נגיע לישיבה שהיא מנוגדת בתכלית הניגוד להחלטת ראש הממשלה, אשר נאמרה בצורה חדה ונטולת יכולת לפרשנות", כתב ראש העירייה לראש לשכת ראש הממשלה והוסיף: "ראש הממשלה הדגיש כבר בפתח דבריו שליבת הנושא היא משפטית ומאחר שהוא כן רוצה שיימצא פתרון, דרש מכם לתאם לנו ישיבה דחופה עם היועץ המשפטי לממשלה. בכל מצב אם ותתואם פגישה עם היועץ המשפטי עצמו נגיע בשמחה".

אתמול פורסם בכלכליסט כי בממשלה בוחנים את החזרת שדה התעופה הישן של אילת לתפקוד במקום שדה התעופה רמון, כדי להקל על סגירת שדה דב. באילת מתנגדים להצעה זו וטוענים כי מדובר בניסיון לגניבת דעת במקרה הטוב או בהודאה בכישלון מצד הממשלה בתכנון תשתיות תעופה במקרה הרע.

הפגנות באילת נגד סגירת שדה דב, 12 במרץ 2019. ללא, אתר רשמי
הפגנות באילת נגד סגירת שדה דב, מרץ 2019/אתר רשמי, ללא

בעלי עסקים נגד יום שבתון נוסף בשל הבחירות

נוסף למחאת האילתים, תתקיים היום מחאה נוספת: חברי התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה בראשותו של הנשיא יוסי אלקובי צפויים למחות מול משרד האוצר על קיום יום שבתון נוסף בבחירות בספטמבר הקרוב וזאת לאחר שהמדינה כבר קיימה יום שבתון אחד שהביא לעלויות גבוהות למשק הישראלי.

הבחירות הנוספות שצפויות להתקיים ב-17 בספטמבר יעלו על פי הערכות האוצר והתעשייה כשני מיליארד שקלים למשק הישראלי. בעלי עסקים רבים שכבר העניקו לעובדיהם השנה יום שבתון בעקבות הבחירות האחרונות מתנגדים לעוד יום כזה.

בין המשתתפים בהפגנה צפויים להיות מאות בעלי מפעלים אשר נמנים על התעשייה הזעירה במדינת ישראל, ראשי ונציגי ענף המתכת אשר אמונים על העבודה מול התעשייה הביטחונית במדינת ישראל ומייצרים לה בין השאר את החלקים והשבבים לכיפת ברזל, נציגי ענף העץ והרהיטים אשר חוו השנה קריסה של מפעלים גדולים, ארגון הקוסמטיקאיות בישראל בראשותו של היו"ר אבי ונציה, נציגי ענף הטקסטיל, הפלסטיקה, הדפוס, החשמל והאלקטרוניקה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully