וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע מפיגוע הדקירה בי-ם השתחרר: "המחבל חשב שמשימתו הושלמה"

שבועיים לאחר שנפצע קשה בשער שכם שחזר גבריאל לביא את שאירע בבוקר בו עשה את דרכו הביתה בתום תפילה בכותל. הפצוע סיפר: "הרגשתי כמה דקירות בגב וראיתי את המחבל מולי, אך לא היה לי הרבה מה לעשות". הרופא שטיפל בו אמר כי "הוא יחזור לחיים נורמליים, זה לא מובן מאליו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

גבריאל לביא, שנפצע באורח קשה בפיגוע הדקירה בשער שכם, השתחרר הבוקר (רביעי) מבית החולים שערי צדק בירושלים. במסיבת עיתונאים שחזר לביא את שאירע באותו בוקר לפני כשבועיים. לדבריו, הוא שב מתפילה בכותל המערבי ועשה את דרכו חזרה לביתו, "ואז ברחוב הגיא לקראת שער שכם מי שדקר אותי בא אליי מאחורה. בהתחלה המגבעת עפה, לאחר מכן הרגשתי כמה דקירות בגב. לקח כמה שניות להבין שמדובר באירוע וראיתי את המחבל מולי".

"לא היה לי הרבה מה לעשות, רק התפילין היה לי ביד", תיאר הפצוע בן ה-50, נשוי ואב לארבעה. "לאחר כמה דקירות נפלתי על הברכיים. כנראה שהמחבל חשב שמבחינתו המשימה הושלמה, אז הוא עזב אותי והמשיך לכיוון הכותל לאדם השני שהוא דקר. איבדתי את ההכרה. יש לי זיכרון של כמה שניות שבו ראיתי את כוחות ההצלה, ולאחר מכן התעוררתי בחדר הניתוח".

הפיגוע התרחש לפני כשבועיים בסביבות השעה 06:00 כשהמחבל יוסף וג'יה סדויל, בן 18, תושב השטחים, נכנס לשער שכם ודקר את לביא, תושב ירושלים בן 50, ששהה בסמוך ופצע אותו באורח אנוש. שוטרים שהיו במקום הבחינו במחבל והחלו במרדף. החשוד נמלט לכיוון צומת הרחובות בית הבת ודוד, שם דקר את הנער ישראל מאיר נחומברג, שנפצע בינוני.

לקריאה נוספת בנושא
פצוע הפיגוע בי-ם: "הייתי עם האופניים ופתאום מישהו התנפל עליי"
פיגוע דקירה כפול בעיר העתיקה בי-ם: שני פצועים אנוש ובינוני

מסע"ת גבריאל לביא בבית החולים שערי צדק, 12 ביוני 2019. רוני כנפו
שחזר את הפיגוע בו נפגע. לביא, היום/רוני כנפו

ד"ר אלון שוורץ מבית החולים אמר בהתרגשות כי "קצת פחות משבועיים אחרי שהגיע אלינו במצב קשה מאוד, דקור מספר גדול של פעמים בכל חלקי הגוף אנחנו נרגשים לשבת פה ביום שהוא משתחרר הביתה ויחזור לחיים נורמליים. זה לא מובן מאליו. הוא נדקר מספר רב מאוד של פעמים. הפרמדיקים של מד"א פינו אותו מהר לבית החולים מה שהציל את חייו".

הפרמדיקים של מד"א שטיפלו בו בזירה הוסיפו כי הם מתרגשים מהשיפור במצבו, ותיארו את שאירע. "נקראנו לאירוע פח"ע. היה דיווח על פצוע קשה במקום ברובע המוסלמי ונשלחנו כדי לטפל בו. הוא היה במצב מאוד קשה ואנחנו שמחים לראות אותו פה היום", סיפרה הפרמדיקית אילנה אברמס, "זה מרגש וזכות גדולה לראות אותו ככה. מאוד נרגשים לראות את גבריאל בריא ושלם".

עוד באותו נושא

שיפור במצבו של גבריאל שנפצע קשה בפיגוע הדקירה בירושלים

לכתבה המלאה
פיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים - 31.5. דוברות משטרת ישראל
הסכין בה עשה שימוש המחבל בשער שכם/דוברות משטרת ישראל

נחומברג בן ה-16 שנפצע בינוני, שחזר את רגעי הדקירה לפני כשבועיים. "פתאום מישהו קפץ עליי, זה היה פחד מוות". הנער נדקר בעת שהלך ברחוב דוד ביחד עם אחיו ורכב על אופניים. "רכבתי על אופניים מכיוון החורבה לכיוון שער יפו, עצרתי לתקן משהו באופניים, ופתאום מצד ימין קפץ עליי המחבל מאחת הסמטאות והרגשתי שהוא נתן לי בוקס בגב. מיד הסתובבתי אחורה וראיתי את הסכין ביד שלו מלאה בדם. ישר התחלתי לרוץ", שחזר נחומברג.

לדבריו, "אם הייתי עומד ולא במקרה מתקן משהו באופניים, הוא יכול היה לפגוע בי בצוואר. אחרי שדקר אותי המחבל התחיל לרדוף אחרי אח שלי ומיד ירו בו השוטרים". הוא הוסיף כי הסכין פיספסה במעט את עמוד השדרה שלו. "זה היה נס, הסכין פגעה סנטימטר ליד עמוד השדרה שלי. זה היה כל כך חד שלא הרגשתי אפילו את הדקירה, כמו שבשחיטה לא מרגישים כלום".

פיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים - 31.5. ידיעות מהשטח, אתר רשמי
כוחות בזירת הפיגוע בשער שכם/אתר רשמי, ידיעות מהשטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully